HomeNet har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Her er det snakk om en leverandør som ikke leverer noe i nærheten av det de lover, Linja er hele tiden ustabil og hastigheten lavere enn vi betaler for. Jeg har også en egen ruter som er ekstremt kraftig som de prøver å skylde på ikke er satt opp riktig, men her har jeg hatt en IT ekspert til å sette opp for meg. De nekter å gjøre noe med linja og nekter å la meg si opp bindingstiden med mindre jeg betaler i dyre dommer. Her er det bare å holde seg langt unna da det ikke finnes interesse å hjelpe kundene sine. Tror nok du kan velge hva som helst utenom homenet og de vil gi deg bedre linje eller kundeservice da begge her stinker.
Sliter med Internett ca 3 ganger i uka. Dette er veldig irriterende da jeg hele tiden må feilsøke å finne ut hva som er galt.
- Jeg opprettet abonnementet "Homenet Bredbånd" august 2017. Det var et misforhold i starten mellom tilbud mottatt og opplysninger inne på "Min-side". Jeg hadde bestilt uten etableringspris, men det kom opp etableringpris på 599,- inne på min-side. Jeg kontaktet dem pr mail og fikk vite at jeg jeg hadde fått et spesialtilbud. Og at prisene på "min-side" var standard-priser. Jeg kunne forholde meg til spesialtilbudet. Og har ikke fått faktura på annet siden. - Selve bredbåndet fungerer aldeles utmerket. Abonnementet kan i følge Homenet gi maks 20 Mbit/s nedlasting / 1,1 Mbit/s opplasting. Pga avstand til sentralen er hastigheten i følge Kapaks estimert til 17 Mbit/s nedlasting og 1,3 Mbit/s nedlasting. Testing til både Nettfart.no og Speedtest.net gir i gjennomsnitt 18 Mbit/s nedlasting / 1,3 Mbit/s opplasting. Responstiden er i snitt på 15 ms.
Etter 5 måneder har jeg opplevd veldig bra Internett og forferdelig overfakturering. Jeg flyttet etter 4 måneders abonnement, meldte det inn 2 måneder før jeg flyttet sånn at internettet skulle være på plass. Når jeg skulle koble til internettet 5 dager etter jeg flyttet inn, fant jeg ut at dette hadde vert rotet til. Nå måtte jeg bruke mobilnett i 3 uker med tilhørende ekstra kostnad, men ingen kompensasjon fra Homenet annet en at fakturaen ble kreditert for innflyttingsmåneden, jeg hadde ekstra kostnad på over 1000 pga dette. Jeg inngikk e- avtale med Homenet som ble brukt for alt den var vert. Først ble jeg fakturert for 2 abonnementer, som ble kreditert når jeg gjorde Homenet oppmerksom på dette. Men da ble siden bare ondt verre, i steden for at jeg fikk 2 fakturaer, fikk jeg 5, 1 på gamle adressen, 2 på nye adressen og 2 for ett abonnement som jeg viste ingenting om. Alt ble siden trukket av kontoen min pga e-avtalen. Så nå har jeg fått fakturaer og betalt for 5906 men skulle ha betalt 2662. Endelig i dag tror jeg at det er ryddet opp i dette med e-post og sammendrag fra Arvato som er helt likt det som jeg hadde tatt sammen sjølv. Det skjer etter at jeg har kranglet, vert snill, vert uhøflig, sint og oppgitt i flere timer på mobilen. Men pdd har jeg ingen tilbud ennå om noen kompensasjon eller noe. Ble faktisk varslet om at det kommer endå en faktura den 5. Mars, uffff måtte passe på e-avtalen min sa han LOL
Har, de få gangene jeg har bruk for det, kommet greit igjennom på tlf. Det virker som de kan sine ting og gir meg alltid den hjelpen jeg har trengt.
For to uker siden begynte nettet å falle ut, vi opplevde også noe treghet i hele greia. Men vi antok at dette var pga. uværet sørpå og tenkte ikke så mye over det. Men da det fortsatte å falle ut med jevne mellomrom og omstart av hjemmesentralen (HS) ikke alltids førte fram en løsning tok vi kontakt. Da jeg ringte kundeservice var det selvfølgelig som alltids en liten ”er han teknisk kompetent” vurdering fra teknisksupport sin side. Da jeg etter ca. 5 minutter hadde bevist min ”know how” gikk alt som smurt. Det viste seg at fra HomeNet hadde de kontakt med HS vår selv om Uplink-lyset våres ikke tent. Han ba meg skru ned HS noe som gjorde at jeg måtte ”rykke litt i den” og hei presto så kom lyset på og internett tilbake og det med en hastighet som vi aldri hadde før (80mbit). Nå var jo HSen vår blitt 15 år gammel og vi kunne vel begge to forstå at noe kanskje ”nå” var løst inni den, at den rett og slett var blitt sliten - der den uforstyrret har hengt siden den ble installert. Med handa på hjertet var det DEN hyggeligste supporten jeg noen gang har opplevd, etter å ha hadd mange forskjellige "leverandører" (tromskraft, bynett, etc) oppigjennom de 15 årene. Supporten var både artig, problemorientert og informativ. Uoppfordret ble det avtalt å sende en installatør for å "sjekke" - dagen etter ringte SiteCom som kom til avtalt tid - faktisk 15 før tiden. Da fikk vi bytta den HS som kan sies å være "kambrium silur" med en ny og moderne en - og det kostnadsfritt. Dette var etter min mening helt klart - laudabilis prae ceteris - i service. Mange lysår fra for eksempel Canal Digital sin kundeservice - som er min målenhet for "værst i verden". Når det angår hastigheten så har jeg aldri målt den egentlig, men nå ligger den konsekvent på 9ish i ping og 90/90-ish mbps u/d. Happy days!