HomeNet har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Gir meg tilbud på en gitt månedspris på bredbånd. Deretter, når jeg har forpliktet meg til avtalen, opplyser de om at månedsprisen vil stige med 200kr etter et år. Dette er prisstigning på nærmere 50%! Prisstigningen var ikke oppgitt i det skriftlige tilbudet jeg mottok, og var umulig å lete seg frem til på deres nettsider. Svindel, holder meg langt unna.
Hei Torun! Her er det mulig du har hatt en kampanjepris i 12 måneder du har bindt deg til. Det er vanlig at prisen økes til ordinærpris etter kampanjen er over. Hvis du kontakter oss over telefon 38 99 01 00 eller chat, så kan abonnement avdelingen se over avtalen din, og mulig komme med en bedre avtale til deg. Vennlig hilsen Richard | HomeNet
Helt fra installasjonen har vi som sameie vært misfornøyd med Homenet. Installasjonen var helt texas, hadde ikke lange nok bor, kabler kommer ut midt på veggen etc. Etter installasjonen har en rekke av sameierne hatt problemer med nettet uten at feilene noen gang har blitt feilsøkt på en ordentlig måte. Vi ble også lovet 100/100 linje ved installasjonen for 5 år siden, men den linja har vi ikke sett noe til. Styr unna!
Hei Ronny, Det er svært leit å høre at du har fått slik et dårlig inntrykk av oss, og vi ønsker svært gjerne å hjelpe. Jeg kan ikke gå i detalj i forhold til din situasjon på et offentlig forum grunnet personvernårsaker, men ta gjerne kontakt med oss på telefon 38 99 01 00, chat via homenet.no eller e-post via [email protected]. Vennlig hilsen Håvard | HomeNet
Helt elendig. Vet ikke hva de driver med og sitter som support for supporten. Har hatt i 6 mnd nå og de har enda ikke fixet linjen og har ingen konkrete svar på hvorfor det er noe dritt.
Hei. Leit å høre at du har et slikt negativt inntrykk av vår kundeservice. Vi ønsker selvfølgelig å hjelpe. Ta gjerne kontakt med vår teknisk support på telefon 38 99 01 00, eller chat via homenet.no. Vennlig hilsen Håvard | HomeNet
Stadig dårlig Internett. Ofte ligger nede. Dårlig informasjon. Dårlig service. Kun chat i helgen.
Hei Vesla, Det var trist å se at du har opplevd flere problemer med oss. Vi ønsker selvfølgelig å hjelpe og ønsker gjerne at du gir våre kundebehandlere en mulighet til å hjelpe. Ta gjerne kontakt med oss på telefon 38 99 01 00 eller chat via homenet.no for et grundig feilsøk. Det stemmer at vi holder åpent på chat mellom 10:00-15:00 lørdag/søndag, ellers er både chat og telefon tilgjengelig gjennom uken. Vi ønsker alltid å forbedre oss, takk for at du tok deg tid til å skrive et innlegg. Vennlig hilsen Håvard | HomeNet
Styr unna!! Har bare vært tull med de, spesielt med faktura og hastighet. Veldig lite hjelpsomme og fremstår som kyniske. Tar 700 kroner i måneden med mindre du binder deg i et år og har du problemer med faktura så glem det!! Styr unna!
Hei Einar Beklager at du opplever oss slik. Om du ikke fikk god nok hjelp av oss ønsker jeg at du kontakter oss igjen slik at vi kan hjelpe deg med problemene du skulle oppleve. Vennlig hilsen Richard | HomeNet
Jeg har i mange år drevet med forretningsførsel av eiendommer og utleie av boliger. Jeg har forsøkt omtrent alle de nettleverandørene som finnes. Homenet er dårlig, men allikevel minst verst av alle de jeg har forsøkt. Telenor er konsekvent uærlige, arrogante og håpløse å ha med å gjøre. De saboterer også bevisst andre leverandører ved reparasjoner. De øvrige er verre eller like ille. Homenet er også egentlig forferdelig dårlige, men allikevel ikke så ille som de andre. Er det ikke mulig i Norge å finne et ordentlig, ryddig og seriøst nettselskap? For å ta det dårligste med Homenet først så er det faktureringen. Homenet bruker et factoringselskap, Arvato. De er så uforskammende, så lite servicevennlige og gjør så mange feil, at Homenet burde kastet dem ut for lenge siden. For det første er det utrolig mye feil i faktureringen. Dertil fakturerer de med 12 dagers betalingsfrist og den 13. dagen får man inkassovarsel. På peker man feilene, får man aldri et hyggelig svar. De bare sender inkassokrav. Faktureringen til Homenet/Arvato er nesten like dårlig og arrogant som Telenor (men ikke fullt så ille). Jeg skulle ha en ny linje montert i oktober 2018. Jeg oppga riktig adresse. Men Homenet sendte den til en adresse som ikke eksisterer. Alt ble bare kaos og det tok to uker før det ble ordnet. Også i fjor tegnet jeg et nytt abonnement. Jeg presiserte at jeg skulle reise bort om to uker og måtte ha ruteren før det. Dette ble lovet. Men Homenet sendte den etter 2 1/2 uke, ble ikke hentet på postkontoret og returnert. Det tok over en måned å få etablert abonnementet. I fjor mistet jeg forbindelsen på internett i mai måned. Vel, ikke helt. Men nettet svingte mellom 0,0 og 12 mB. Jeg skal ha mellom 14 og 20 mB. Homenet skulle overvåke linjen og rette feilen. Det skjedde ikke. Etter flere purringer reiste jeg til mitt feriested og var borte til midten av august. Da jeg kom tilbake var fortsatt den samme feilen der. Så var det en rekke endeløse telefoner og SMS'er. Jeg ringte etterhvert Homenet hver dag. Etter hvert viste det seg at Homenet hadde greid å notere feilen på feil abonnement, et som virket. Derfor hadde de ikke gjort noe. Men selv etter at dette ble oppklart var fremdriften mildest talt bedrøvelig. Etterhvert forsvant forbindelsen omtrent helt, sank til mellom 0,0 og 0,6 mB. Jeg fikk hver dag SMS'er med at det skulle ordnes "i morgen innen kl. 2000". Men det eneste jeg fikk neste dag var en ny SMS med at rettingen er "utsatt til i morgen innen kl. 2000." Homenet skyldte på reparatørselskapet og "kapasitetsproblemer". Først 2. januar 2020, altså etter mer enn 7 måneder, ble det ordnet. Går det an å ha så dårlig oppfølging? Så til det som er ihvertfall ganske bra. Homenet har gjennomgående høflige og hjelpsomme medarbeidere på kundeservice. Når mine mange berettigede fakturaklager først kommer til Homenet, blir det som regel orden på det. De som er på kundeservice roter ganske mye. Men høflige er de. Det er ihvertfall noe. Jeg har også inntrykk at de prøver å hjelpe. Men det svikter andre steder i systemet, antageligvis høyere opp. Det første Homenet burde gjøre er å kvitte seg med Arvato. Det selskapet er bare egnet til å gi Homenet dårlig omdømme og mye unødig og kostbart feilopprettingsarbeid. Dernest må de reforhandle avtalene sine med de reparatørselskapene de har. Disse selskapene har en alt for vid anledning til å utsette og utsette. Her burde forpliktelsene og tidsfristene vært klarere og strammere. Ellers kan de gjøre som med meg, bruke mange måneder på å rette en feil uten at de får konsekvenser.
Hei, Per. Takk for tilbakemeldingen. Nå kjenner jeg ikke til sakene dine, så vet ikke helt hva som har skjedd her. Normalt er forfall på faktura 14 dager etter det ble sendt ut, og en purre-sms blir sendt 7 dager etter forfall, og inkassovarsel kommer 14 dager etter forfall. Som sagt, så vet ikke jeg hva som har skjedd her. I forhold til hastighetsproblemene, så ta gjerne kontakt med vår fakturaavdeling, så kan de kompensere deg for problemene du har opplevd. Har vi levert for dårlig, skal du selvsagt ikke betale for tjenesten du ikke har fått. Vi kan også da sjekke opp i de problemene du har hatt med Arvato. Vennlig hilsen Haakon | HomeNet
Slett kundeservice. Seks dager uten nett og tv. Når det endelig kom noen å reparerte fiberen klarte de å ødelegge nettet til naboene som nå har vært uten nett i tre dager.
Hei Simon. Jeg er ikke kjent med saken din, men dette høres ikke bra ut. Vi ønsker selvfølgelig å rette opp i skade utført av våre reperatører. Dersom feilen fortsatt ikke er rettet opp i ønsker vi gjerne kontakt på telefon 38 99 01 00 eller chat via homenet.no. Takk for ærlig tilbakemelding. Vennlig hilsen Håvard | HomeNet