NextGenTel opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Dyrt og dårlig, elendig kundeservice. Har vært kunde siden 06/07, fordi det ikke har vært noe alternativ. Fiber blir lagt i området av annen leverandør. Gleder meg til å slippe ut av «buret». Har du en valgmulighet, styr langt unna NG.
Først er kundeservice veldig dårlig, svarer fortest etter 7-10 dager på meldinger. Man betaler 2 måneder i forkant hvor et abonnement som virker nesten ikke. Hvis de ta seg endelig av ditt problem blir det ikke bedre, bare dårligere. Utstyr som man betaler leie for er så gammeldags at andre som se det le seg i hjel.
Får ikke lokal sørlands sending, og om den kommer er den hakkete og bilde fryser flere minutter. Håpløst.
Sitter etter tre uker i Spania. Ingen cromecast. Vært uten ordentlig teksting osv.
Har vært uten bredbånd så mange ganger den siste tiden. Har vært ute fra minutter til mange timer, verst i helger når kundeservice er stengt, men det har vel en sammenheng. Når det gjelder TV pakken Plenty, var det i starten 50 kanaler, nå er vi nede i 43. NextGenTel har arbeidet med å finne nye kanaler siden september 2018, men det er vist ikke så lett siden kanaler koster penger. Et tragisk selskap som vi er bundet til pga Borettslagets avtale for 5 år (heldigvis bare 1 år og 5 måneder igjen til ny leverandør).
I 1 år, pga bindingstid betalte vi over 600kr for Internett som overhode ikke var optimalt. Ikke verdt pengene. Oppsigelsen er gitt for flere måneder siden. Fremdeles sender de faktura og fremdeles må vi ringe og kreve kundeservice skal ta tak i dette. Mtp de ikke har levert Internett hos oss på 3/4 mnd nærmer dette seg gråsonen mot svindel... Alle er like hyggelig pr tlf. Alle sier de sender saken videre. Men ingen tar tak. Har prøvd på nytt i dag. Rekner med eg må starte på nytt om noen uker.... STYR UNNA!
Ustabilt Internett, målte hastigheten hver dag gjennom en periode på 2 uker og hastigheten varierte mye. Første router sluttet å virke etter en uke, det ble klaget på og etter feilsøkt flere ganger etter gjentatte henvendelser til kundeservice ble det til slutt sendt ny, ulempen var at jeg sto uten Internett i nesten 2 uker. Jeg fikk ikke reduksjon i mnd prisen til tross for at jeg sto uten internett. Har også en veldig aggressiv måte å få betalt mnd faktura på, med 2-3 tlf hver dag, e-poster og sms på samme dag. Dette er 3. gang jeg forsøker meg som kunde, men dette var siste gang, anbefaler ikke en aktør som dette.