Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
NextGenTel
3.2
2 195 verifiserte omtaler

NextGenTel omtaler og erfaringer

Nøytral trend

NextGenTel opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

3.2
Middels
2 195 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
#4
Utmerket
NextGenTel er rangert
#4 av 67 fiberleverandørerer
37%
Dårlig
37% anbefaler NextGenTel
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd - få tilbud fra flere leverandører helt gratis!

Utforsk 2 195 omtaler om NextGenTel

FILTRER OMTALER
463
334
227
193
978
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om NextGenTel
NextGenTel har 2 195 verifiserte omtaler på Bytt.no

Generell dårlig stabilitet og service

Omtale av  Stian

Ustabilt Internett, målte hastigheten hver dag gjennom en periode på 2 uker og hastigheten varierte mye. Første router sluttet å virke etter en uke, det ble klaget på og etter feilsøkt flere ganger etter gjentatte henvendelser til kundeservice ble det til slutt sendt ny, ulempen var at jeg sto uten Internett i nesten 2 uker. Jeg fikk ikke reduksjon i mnd prisen til tross for at jeg sto uten internett. Har også en veldig aggressiv måte å få betalt mnd faktura på, med 2-3 tlf hver dag, e-poster og sms på samme dag. Dette er 3. gang jeg forsøker meg som kunde, men dette var siste gang, anbefaler ikke en aktør som dette.

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med NextGenTel?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Bratt fallende kurve

Omtale av  Hunter S. T

Blei Nextgentel-kunde i 2013 og har vore fornøgd i mange år. Prisen var grei, nettet stabilt, og dekninga bra. Kundeservice var på og opplevde f.eks. automatisk kutt i regninga ved nedetid, som eg aldri har sett andre stadar. Dette endra seg veldig etter eigarskiftet i 2018. Tilbudet er verre og kundeservice fråverande. Verst er dei stadig uvarsla prisaukene, prisen har nesten fordobla seg på seks månader - uten eit pip frå firmaet. Pga flytteplaner har vi ikkje kunne bytte dei ut (pga bindingstid på evt ny leverandør) men no er dato spikra og eg kan gi Nextgentel sparken. Det gleder eg meg til, for dei er vi ferdige med - for godt.

Svar fra NextGenTel
11.12.2019 13:26

Hei Hunter Kjekt å høre at du har vært fornøyd så lenge hos oss, men beklagelig at du ikke er like fornøyd i dag. Ved prisendringer varsler vi alltid kundene våre via kontaktinformasjonen vi har registrert, det vil dessverre være tilfeller der vi ikke har korrekt informasjon som gjør at informasjonen ikke når frem til alle. Vi anbefaler alle våre kunder å sjekke at kontaktinformasjonen vi har registrert på dem stemmer for å være sikker på at viktig informasjon blir mottatt. Håper du blir fornøyd med ny leverandør og ønsker deg en god jul. Med vennlig hilsen Christian NextGenTel

Ikke velg nextgentel!

Omtale av  Siv

Først av alt er kundeservicen uhøflig å dårlig, utrolig useriøse som aldri kan fikse noe om det er problemer, anbefales virkelig ikke, fikk inntrykk av at det var billig men regningene gikk fra å være små til å bli skyhøye vær måned. Skulle ha byttet om jeg kunne, hva du en gjør ikke bestill bredbånd fra dem.

Svar fra NextGenTel
24.11.2019 20:48

Hei Siv. Kundeservice skal ikke være uhøflig eller dårlig. Vi får ofte høre det motsatte, men det er leit å høre at du ikke hadde en slik opplevelse av oss. Dersom vi ikke kan løse feilen når du tar kontakt først skal du få en avklaring og bli informert om hva som skjer videre. Om du ikke har fått dette ber jeg om at du tar kontakt med oss igjen. Mvh Samuel

Det var bare tull, så glad jeg kom meg vekk

Omtale av  Per A. H

De var aldri villig til å kompensere de som ikke fungerte. Kundetjenesten kunne ta opp mot en time å vente på - med betalingstelefon. ALDRI mer! Og til alle som spør: Det samme.

Svar fra NextGenTel
24.11.2019 20:43

Hei Per. Vi gir refusjon fra du melder inn feilen til den blir rettet. Om du opplever utfordringer som ikke er meldt ifra om, eller helt utenfor vår kontroll kan vi ikke gi refusjon for dette - men vi ønsker uansett så klart å hjelpe deg så langt som mulig. Ventetiden på kundeservice har vært lengre enn vi ønsker de siste ukene, men er stort sett mye bedre nå og neste gang du tar kontakt håper jeg du kommer raskt gjennom. Vi har ingen spesialtakst på telefon og dersom du har "fri bruk" - abonnement ditt koster det deg ikke noe å ringe oss. Mvh Samuel

Lav stabilitet og dårlig service

Omtale av  Kristoffer P

Nextgentel tilbyr lav hastighet til høy pris, med lang ventetid på kundeservice. De er også frekke i kjeften og nekter å innse at de har gjort noe galt.

Svar fra NextGenTel
05.11.2019 12:42

Hei Kristoffer! Hvis du har opplevd at noen av våre medarbeidere har vært frekke ønsker vi at du tar kontakt med oss igjen. Vi skal ikke være frekke med våre kunder, så dette må vi få tatt tak i. Setter stor pris på om du kontakter oss igjen! Når det gjelder pris og hastighet følger vi markedet og er stort sett lavere priset enn våre konkurrenter. Nå høres det kanskje ut som om du sitter på det gamle kobbernettet. Dessverre er det mange som opplever at det er ustabilt og at hastighetene ikke er gode nok til dagens bruk, samtidig som prisene går opp. Akkurat dette er det ikke noe vi kan gjøre med, men vi krysser fingrene for at det bygges ut Fiber i ditt område snart og at vi da kan få mulighet til å levere bedre nett til en hyggeligere pris :) Mvh Magnus

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Elendig

Omtale av  M

Veldig dårlig nett. Ble lurt av en selger og han fikk oss til å kjøp katta i sekken..

Svar fra NextGenTel
05.11.2019 12:42

Hei M! Det stemmer nok ikke helt, vi leverer stort sett stabilt internett med gode hastigheter :) Dersom du opplever problemer håper jeg du vil kontakte oss så vi kan hjelpe deg! Mvh Magnus

Utrolig dårlig service

Omtale av  Polo

Får ikke det man tror man har bestilt, og trøbbel med å komme på nett under installasjonen. Og da sitter man uten både nett og tv. Pågående dørselger, prøvd avvist 3 ganger. Og er dermed stuck 12 nye måneder med nextgentel...

Svar fra NextGenTel
05.11.2019 12:42

Hei Polo! Kjedelig å høre at det har vært en misforståelse under bestilling. Jeg skal gi tilbakemelding om at vi må kommunisere tydeligere hva som faktisk blir bestilt. Det kan ta noe tid å levere internett, og leveringstid avhenger litt av hva man har bestilt. Håper du er på nett nå! Hvis ikke må du gjerne kontakte oss så vi kan hjelpe deg :) Mvh Magnus

NextGenTel har 2 195 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til NextGenTel mener

NextGenTel

Har tilegnet profilen
NextGenTel deltar på Bytt.no

NextGenTel har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
NextGenTel besvarer omtaler

NextGenTel har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter omtaler
NextGenTel ønsker tilbakemeldinger

NextGenTel benytter Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis innhente omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR