Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert juni 2024
NextGenTel Bredbånd
3.2
1 801 verifiserte omtaler

NextGenTel Bredbånd omtaler og erfaringer

Positiv trend

NextGenTel Bredbånd opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

3.2
Middels
1 801 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
#6
Utmerket
NextGenTel Bredbånd er rangert
#6 av 83 bredbåndsleverandører
34%
Middels
34% anbefaler NextGenTel Bredbånd
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd - få tilbud fra flere leverandører helt gratis!

Utforsk 1 801 omtaler om NextGenTel Bredbånd

FILTRER OMTALER
356
243
150
145
907
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om NextGenTel Bredbånd
NextGenTel Bredbånd har 1 801 verifiserte omtaler på Bytt.no

Etter min oppfatning er bredbåndstjenester krøkkete å håndtere og ikke bedere enn min gamle tjeneste

Omtale av  Knut R

Byttet leverandør pga oppgitt lavere pris. Har målt hastigheten til ca 20, mens jeg tidligere hadde 300 både ned og opp. Har videre problemer med å betjene tilbudet. (Kanalvalg, strømmetjenester, stoppe og igangkjøre programmer, hopp over reklamer, osv). Dette finner jeg vel ut av etterhvert, men det hadde vært fint med en oppskrift. Telenor installerte og leverte bredbåndstjenester fiks ferdig. For å få tjenesten fra dere igang har jeg måtte benytte Telenors linje terminal, som jeg regner er ok, men også linjeterminal (A/D-konverter?) Wi-fi boksen og programlagringsboksen skal vel Telenor ha tilbake. Hvor skal disse leveres? Tror ellers neppe jeg vil fortsette med dere utover "tilbudstiden".

Svar fra NextGenTel Bredbånd
28.05.2024 09:12

Hei, Knut! Takk for at du har blitt kunde hos oss, og for at du deler din konkrete tilbakemelding her på Bytt.no 😊 Jeg forstår godt at du ikke er fornøyd dersom du måler så lav hastighet. Utifra beskrivelsen din så er jeg usikker på om du måler trådløst eller med kabel fra WiFi-utstyret. Dersom du måler trådløst er størrelse på boligen din, materiale i veggene og andre fysiske hindringer viktig å ta med i beregningen for å få et godt trådløst nett. Jeg vil gjerne forstå litt mer av hvorfor du opplever problemet med lav hastighet. Jeg ser ingen informasjon utover fornavnet ditt her, men om du har et par ledige minutter hadde jeg satt stor pris på om du sender meg en kort mail til [email protected]. Tilbakemeldingen din om RiksTV tar jeg videre hos oss. RiksTV har mye god hjelp liggende på nettsiden deres som du kan finne her: https://www.rikstv.no/kundeservice/kom-i-gang-med-rikstv/ Det stemmer at vi leverer på samme fiberboks som du har hatt hos Telenor. Det er en fastmontert boks på veggen som vanligvis har lamper som er merket med Power, PON og Alarm. Det er denne boksen som gjør fibersignalet om til internettsignal. Jeg vil anta at Telenor vil ha utstyret sitt tilbake, men det praktiske må nesten Telenor sende deg informasjon om 😊 Hører du ikke noe fra de så vil jeg anta at de ikke vil ha utstyret tilbake. Jeg ønsker deg en flott tirsdag! Beste hilsen Martin, NextGenTel

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med NextGenTel Bredbånd?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Bedre enn forventet

Omtale av  Jan-Magne N

Fungerer utmerket, har vært bedre enn det jeg tidligere har fått fra telenor. Kjempe fornøyd😂

Svar fra NextGenTel Bredbånd
23.05.2024 09:48

Hei, Jan-Magne Tusen takk for at du har blitt kunde hos oss og for at du deler din omtale med oss her på Bytt.no! Gøy å lese at internett er blitt bedre etter du byttet til oss, vi skal fortsette å jobbe på hver dag for å levere kraftig fiber til en god pris 🙌 Ønsker deg en strålende dag Hilsen, Jenny NextGenTel

Mye rot og dårlig service.

Omtale av  Torbjørn

Mye surr! Utstyr kom meget sent. Og det var ikke det utstyret som ble avtalt. TV boks fra Riks TV kom ikke i det hele tatt før etter purring. Feil router ble sendt i retur. Nå har jeg fått purring på at den ikke er returnrt. Men det er den. Derimot ligger det en sendig til meg hos posten. Denne har jeg ikke anelse om hva er. Selve nettet fungerer ok, men servicen er elendig.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
30.05.2024 13:51

Hei Torbjørn Tusen takk for at du deler din tilbakemelding med oss her på Bytt.no! Så kjipt at det har vært så mye tull i oppstarten av ditt abonnement med oss. Vi jobber for at det skal være enkelt å bli kunde hos oss, men her ser det ut som vi har bommet på det! Jeg håper at alt fortsatt fungerer som det skal, så må vi legge oss flate for at du hadde en så kronglete oppstart, jeg håper at vi kan få rettet opp i det førsteinntrykket du har fått av oss. Har du noen spørsmål, er vi klare til å hjelpe både på chat via MinSide og telefon 😊 Ønsker deg en riktig fin dag Hilsen, Jenny NextGenTel

Det har vært krevende og jeg har angret

Omtale av  Inger M. S

Det er dobbeltbooket og vanskelig å få kontakt.Fått meldinger om at nå skal jeg få internett ogda har jeg hatt det i 14 dager......

Svar fra NextGenTel Bredbånd
28.05.2024 09:06

Hei, Inger! Takk for at du har blitt kunde hos oss, og for at du deler omtalen din 😊 Jeg er lei meg for at du har hatt en dårlig opplevelse hos oss. Jeg ser kun fornavnet ditt her, og utifra beskrivelsen din er det litt vanskelig å tolke hva som har skjedd. Vi vil alltid bli bedre, så dersom du har noen minutter til overs hadde jeg satt stor pris på om du sender meg en mail på [email protected] med litt mer informasjon slik at jeg kan finne ut hva vi kan forbedre. Ønsker deg en flott tirsdag! Beste hilsen Martin, NextGenTel

Router

Omtale av  Håkon

Kan ikke bruke telenor sin router. Dårlig veiledning på hvordan man bruker å setter opp andre routere. Ikke kjempefornøyd med signaler og vanskelig oppsett.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
27.05.2024 09:55

Hei Håkon, Tusen takk for at du deler din tilbakemelding med oss her på Bytt.no! Hos oss kan du velge hvilket utstyr du vil bruke, men hvis du velger å bruke en ruter som ikke vi leverer så må du følge veiledningen som følger med den ruteren eller kontakte forhandler og/eller produsenten for kundestøtte 😊 Hvis du har noen spørsmål om abonnementet som vi kan hjelpe med, så er det bare å ta kontakt med oss på chat via MinSide eller ringe oss på 98707979! Ønsker deg en fin mandag Hilsen Jenny NextGenTel

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Så langt okay, men har jo meget kort erfaring

Omtale av  Olav V

Ny bruker, overgangen fra Telenor gikk hent smartefritt.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
28.05.2024 09:14

Hei, Olav! Takk for at du har blitt kunde hos oss, og for at du deler omtalen din på Bytt.no 😊 Helt supert å se at overgangen fra Telenor til oss gikk smertefritt! Det gjør meg glad, og jeg kan love deg at vi skal jobbe på for å gjøre opplevelsen din så enkel som mulig 💚 Ha en superfin tirsdag! Beste hilsen Martin, NextGenTel

Meger bra

Omtale av  Daniel R

Helt sømløst bytte fra tidligere leverandør. God kommunikasjon. Tjenester fungerte perfekt fra første sekund

Svar fra NextGenTel Bredbånd
27.05.2024 09:49

Hei Daniel, Tusen takk for at du deler din tilbakemelding med oss her på Bytt.no 😊 Så kjekt å lese omtalen din! Vi jobber hver dag for at det skal være enkelt å bli kunde hos oss, din tilbakemelding sier oss at vi gjør noe riktig på veien 🙌 Vi skal jobbe på videre for at du skal ha en god deal på internett! Tusen takk for at du velger internett fra NextGenTel Hilsen Jenny, NextGenTel

NextGenTel Bredbånd har 1 801 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til NextGenTel Bredbånd mener

NextGenTel Bredbånd

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR