Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
NextGenTel
3.2
2 195 verifiserte omtaler

NextGenTel omtaler og erfaringer

Nøytral trend

NextGenTel opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

3.2
Middels
2 195 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
#4
Utmerket
NextGenTel er rangert
#4 av 67 fiberleverandørerer
37%
Dårlig
37% anbefaler NextGenTel
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd - få tilbud fra flere leverandører helt gratis!

Utforsk 2 195 omtaler om NextGenTel

FILTRER OMTALER
463
334
227
193
978
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om NextGenTel
NextGenTel har 2 195 verifiserte omtaler på Bytt.no

Nextgentel er politianmeldt for bedrageri

Omtale av  Sajan

Vi har politianmeldt Nextgentel for bedrageri. Vi avbestilte innstallasjon og sa opp abonnementet før abonnementet begynte. De har sendt oss falsk faktura og driver med psykisk plageri når vi sa opp abonnement med dem på grunn av at de har misligholdt oppstartsavtalen. De har sendt oss bruddgebyr og inkassovarsel. Det er snart rettsmøtet hos forliksråd. Over 1000 mennesker har sagt gjennnom kundeomtale at nextgentel plager kundene sine, gir for dårlig internett og krever bruddgebyr. Det hjelper at flere går i sak mot Nextgentel nå. Vi kan bevise at Nextgentel er svindel. Bli med!

Svar fra NextGenTel
09.01.2024 07:59

Hei Sajan! Takk for at du legger igjen en omtale av oss her på Bytt.no. Så kjedelig å høre at du har hatt en dårlig opplevelse når du bestilte Trådløst Bredbånd hos oss. Nå kjenner jeg ikke til bestillingen din konkret, men jeg kan betrygge deg med at vi 𝐢𝐤𝐤𝐞 sender falske fakturaer til våre kunder. Vi er opptatt av å være en enkel internettleverandør for kundene våre, og det betyr at vi gir oversiktlige priser på en enkel faktura - helt uten skjulte kostnader 😊 Hos oss, og hos alle andre internettleverandører i Norge, er det kostnad for leverandøren når bestillingen starter. Hos oss får alle kunder 14 dagers angrerett fra de har mottatt ordrebekreftelse med angrerettskjema. Selv om du utsetter oppstart så må du som forbruker fremdeles forholde deg til angrerettsperioden. Når våre kunder tar kontakt med oss og har spørsmål om bestilling, installasjon eller andre ting er vi opptatt av å svare raskt på spørsmålene vi får. Det er svært beklagelig at du opplever dette som psykisk plageri. Jeg ønsker deg en fin tirsdag! Martin NextGenTel

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med NextGenTel?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Valg av installasjonsfirma

Omtale av  Tor V. E

ElTel, som utførte installasjonen, er hovedgrunnen til vår misnøye. Den ble gjort på vår hytte, c.a 10 mil fra Tromsø. På den avtalte dagen, 5.12.23, ble det meldt om avreise fra Tromsø fra en av de to teknikerne, men den ene, som kom med leiebil fra Avis, måtte stoppe underveis for å lade (!), og kom først fram c.a 12. Den andre, firmabil m utstyr, kom enda seinere. Det førte til at de ikke ble ferdig til arbeidsdagens slutt, og det var uklart når jobben skulle fullføres. Vi prøvde flere ganger å kontakte ElTel om dette, men de tar ikke telefon og ber om sms - melding. Disse besvares med melding om mottatt melding som vil svares «så fort som mulig». Vi fikk ingen svar, og måtte kontakte en av montørene som hadde ringt 5.12. Etter det fikk vi standardmelding om monteringsdato 21.12. Jobben ble fullført uten vår tilstedeværelse og telefon om at den var fullført og med konstatert signaleffekt. Kabelen var imidlertid hengt i en så slak bue fra stolpe til hytte at den er bare et par meter over bakke på det laveste. Da jeg kontaktet montør om dette, var han usikker på avstandskrav utenom de 5 m over vei, og på spørsmål om de kunne stramme den bedre, var svaret vagt og unnvikende. Vi ble bedt om å klage dette inn til Telenor, som iflg han er kabelansvarlig. Dette har vi gjort og venter på oppfølging derfra. Pga av dette ble hele prosessen forsinket og vi har ikke fått installert modem etc som først kunne bestilles etter fullført utvendig arbeid og ble mottatt 30.12.23. Vi ser at ElTels kundevurderinger er gjennomgående negative, slik vår desverre også må slutte seg til

Svar fra NextGenTel
04.01.2024 09:54

Hei, Tor V. E Tusen takk for at du deler din omtale med oss her på Bytt.no! Så kjedelig å høre at du ikke har fått beskjed om når montør kommer for installasjon og at du sitter igjen med en dårlig opplevelse med montørselskapet. Siden vi leverer fiber på Telenors fibernett er det deres montørselskaper som installerer. Derfor er det de du må sende inn klagen til, og forhåpentligvis får du hjelp til å fikse fiberlinjen snarlig! Uansett så er det vi som har bestilt og skal levere fiber til deg og skjønner at denne opplevelsen knyttes til oppstart av ditt abonnement her hos oss, så dette er en tilbakemelding vi tar med oss på veien videre. Jeg håper at opplevelsen din som kunde hos oss fremover blir bedre og at du blir fornøyd med internett fra oss! Ikke nøl med å ta kontakt med oss hvis du har noen spørsmål eller om det er noe vi kan hjelpe med. Du når oss på telefon 987 07 979, eller bruke MinSide og MinSide-appen vår 👋 Tusen takk for at du velger internett fra NextGenTel 😊 Ønsker deg en fin dag! Jenny NextGenTel

For folk flest en enkel måte å bytte leverandør på.

Omtale av  Eirik R. V

Overgang fra annen leverandør til NGT gikk smertefritt på dagen det skulle skje. Appen gjør at en har oversikt over nettet og brukere.

Svar fra NextGenTel
02.01.2024 13:21

Hei, Eirik R. V Tusen takk for at du deler din omtale med oss her på Bytt.no! Vi er veldig glade for å høre at overgangen til oss gikk smertefritt - det skal være enkelt å bli kunde hos NextGenTel! Vi skal jobbe på videre for at du skal ha en god deal på fiber fra oss 🙌 Ønsker deg en riktig fin dag! Jenny NextGenTel

Bytte ti NextGentel

Omtale av  Ove

Hadde VDSL bredbånd i mange år uten driftsavbrudd. Måtte bytte til fiber da Telenor sa opp telefonforbindelsen. Etter ett år med annen fiberleverandør (forøvrig uten problemer) er jeg nå tilbake til NextGentel. Byttet var enkelt, bare skifte en boks og alt virket ok.

Svar fra NextGenTel
02.01.2024 13:18

Hei, Ove Tusen takk for at du deler din omtale med oss her på Bytt.no! Vi er veldig glade for at du blir kunde hos oss igjen - nå på fiber 🙌 Så kjekt at du opplevde byttet som enkelt, akkurat sånn skal det være! Takk for at du velger internett fra NextGenTel, vi skal jobbe på for at du har en god deal på ditt abonnement 😀 Ønsker deg en riktig fin dag! Jenny NextGenTel

Bytteprosess med lite info

Omtale av  Atle

Lite informasjon i bytteprossen. Dobbeltfakturert fra gammel leverandør og Nextgentel. Den tekniske løsningen fungerer bra

Svar fra NextGenTel
02.01.2024 13:10

Hei, Atle Tusen takk for at du deler din omtale med oss her på Bytt.no! Din opplevelse og tilbakemelding betyr mye for oss å få vite om, det er sånn vi finner ut hva vi må forbedre oss på. Så synd at du fikk lite informasjon i bytteprosess og dobbel faktura. Jeg håper du kontakter oss ved spørsmål og om det er noe vi kan hjelpe deg med, vi vil gjerne holde deg oppdatert på best mulig måte. Vil også tipse deg om hjelpesidene våre hvor du kan finne god informasjon om det meste du måtte lure på om våre abonnement. Tusen takk for at du velger fiber fra NextGenTel, vi skal jobbe på videre for at du skal ha en god deal på internett og så håper jeg at du enkelt finner informasjonen du trenger fra oss videre 😊 Ønsker deg en super dag! Jenny NextGenTel

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Ikke bra

Omtale av  Kristine

Lang ventetid, får ikke produktet i tide, sa ikke noe om bindingstid,

Svar fra NextGenTel
02.01.2024 13:15

Hei, Kristine Tusen takk for at du deler din omtale med oss her på Bytt.no. Så kjipt at opplevelsen med oss ikke har vært bra! Vi håper jo at vi får muligheten til å endre det inntrykket. Ta gjerne kontakt med oss om de spørsmålene eller eventuelle utfordringer du har på internett fra oss. Vi er klar til å hjelpe deg på telefon 987 07 979, eller chat på MinSide 😊 Ønsker deg en riktig fin dag! Jenny NextGenTel

Ikke pålitelig tilkobling. Faller heletiden ut og må stadig restarte ruteren levert av selskapet

Omtale av  Jonas

Ikke pålitelig tilkobling. Faller heletiden ut og må stadig restarte ruteren levert av selskapet

Svar fra NextGenTel
02.01.2024 10:58

Hei, Jonas Tusen takk for at du deler din omtale med oss på Bytt.no! Så kjipt at du opplever så mye ustabilitet på nettet fra oss, det vil vi gjerne prøve å få rettet opp i! Håper du tar deg tid til å kontakte oss igjen så vi kan hjelpe med ustabiliteten du opplever på internett. Vi er klar til å hjelpe deg på telefon 987 07 979, eller chat på MinSide. Vi vil jo levere best mulig internett til deg 😊 Ønsker deg en riktig fin dag! Jenny NextGenTel

NextGenTel har 2 195 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til NextGenTel mener

NextGenTel

Har tilegnet profilen
NextGenTel deltar på Bytt.no

NextGenTel har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
NextGenTel besvarer omtaler

NextGenTel har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter omtaler
NextGenTel ønsker tilbakemeldinger

NextGenTel benytter Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis innhente omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR