NextGenTel opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
ElTel, som utførte installasjonen, er hovedgrunnen til vår misnøye. Den ble gjort på vår hytte, c.a 10 mil fra Tromsø. På den avtalte dagen, 5.12.23, ble det meldt om avreise fra Tromsø fra en av de to teknikerne, men den ene, som kom med leiebil fra Avis, måtte stoppe underveis for å lade (!), og kom først fram c.a 12. Den andre, firmabil m utstyr, kom enda seinere. Det førte til at de ikke ble ferdig til arbeidsdagens slutt, og det var uklart når jobben skulle fullføres. Vi prøvde flere ganger å kontakte ElTel om dette, men de tar ikke telefon og ber om sms - melding. Disse besvares med melding om mottatt melding som vil svares «så fort som mulig». Vi fikk ingen svar, og måtte kontakte en av montørene som hadde ringt 5.12. Etter det fikk vi standardmelding om monteringsdato 21.12. Jobben ble fullført uten vår tilstedeværelse og telefon om at den var fullført og med konstatert signaleffekt. Kabelen var imidlertid hengt i en så slak bue fra stolpe til hytte at den er bare et par meter over bakke på det laveste. Da jeg kontaktet montør om dette, var han usikker på avstandskrav utenom de 5 m over vei, og på spørsmål om de kunne stramme den bedre, var svaret vagt og unnvikende. Vi ble bedt om å klage dette inn til Telenor, som iflg han er kabelansvarlig. Dette har vi gjort og venter på oppfølging derfra. Pga av dette ble hele prosessen forsinket og vi har ikke fått installert modem etc som først kunne bestilles etter fullført utvendig arbeid og ble mottatt 30.12.23. Vi ser at ElTels kundevurderinger er gjennomgående negative, slik vår desverre også må slutte seg til
Hei, Tor V. E Tusen takk for at du deler din omtale med oss her på Bytt.no! Så kjedelig å høre at du ikke har fått beskjed om når montør kommer for installasjon og at du sitter igjen med en dårlig opplevelse med montørselskapet. Siden vi leverer fiber på Telenors fibernett er det deres montørselskaper som installerer. Derfor er det de du må sende inn klagen til, og forhåpentligvis får du hjelp til å fikse fiberlinjen snarlig! Uansett så er det vi som har bestilt og skal levere fiber til deg og skjønner at denne opplevelsen knyttes til oppstart av ditt abonnement her hos oss, så dette er en tilbakemelding vi tar med oss på veien videre. Jeg håper at opplevelsen din som kunde hos oss fremover blir bedre og at du blir fornøyd med internett fra oss! Ikke nøl med å ta kontakt med oss hvis du har noen spørsmål eller om det er noe vi kan hjelpe med. Du når oss på telefon 987 07 979, eller bruke MinSide og MinSide-appen vår 👋 Tusen takk for at du velger internett fra NextGenTel 😊 Ønsker deg en fin dag! Jenny NextGenTel
Overgang fra annen leverandør til NGT gikk smertefritt på dagen det skulle skje. Appen gjør at en har oversikt over nettet og brukere.
Hei, Eirik R. V Tusen takk for at du deler din omtale med oss her på Bytt.no! Vi er veldig glade for å høre at overgangen til oss gikk smertefritt - det skal være enkelt å bli kunde hos NextGenTel! Vi skal jobbe på videre for at du skal ha en god deal på fiber fra oss 🙌 Ønsker deg en riktig fin dag! Jenny NextGenTel
Hadde VDSL bredbånd i mange år uten driftsavbrudd. Måtte bytte til fiber da Telenor sa opp telefonforbindelsen. Etter ett år med annen fiberleverandør (forøvrig uten problemer) er jeg nå tilbake til NextGentel. Byttet var enkelt, bare skifte en boks og alt virket ok.
Hei, Ove Tusen takk for at du deler din omtale med oss her på Bytt.no! Vi er veldig glade for at du blir kunde hos oss igjen - nå på fiber 🙌 Så kjekt at du opplevde byttet som enkelt, akkurat sånn skal det være! Takk for at du velger internett fra NextGenTel, vi skal jobbe på for at du har en god deal på ditt abonnement 😀 Ønsker deg en riktig fin dag! Jenny NextGenTel
Lite informasjon i bytteprossen. Dobbeltfakturert fra gammel leverandør og Nextgentel. Den tekniske løsningen fungerer bra
Hei, Atle Tusen takk for at du deler din omtale med oss her på Bytt.no! Din opplevelse og tilbakemelding betyr mye for oss å få vite om, det er sånn vi finner ut hva vi må forbedre oss på. Så synd at du fikk lite informasjon i bytteprosess og dobbel faktura. Jeg håper du kontakter oss ved spørsmål og om det er noe vi kan hjelpe deg med, vi vil gjerne holde deg oppdatert på best mulig måte. Vil også tipse deg om hjelpesidene våre hvor du kan finne god informasjon om det meste du måtte lure på om våre abonnement. Tusen takk for at du velger fiber fra NextGenTel, vi skal jobbe på videre for at du skal ha en god deal på internett og så håper jeg at du enkelt finner informasjonen du trenger fra oss videre 😊 Ønsker deg en super dag! Jenny NextGenTel
Lang ventetid, får ikke produktet i tide, sa ikke noe om bindingstid,
Hei, Kristine Tusen takk for at du deler din omtale med oss her på Bytt.no. Så kjipt at opplevelsen med oss ikke har vært bra! Vi håper jo at vi får muligheten til å endre det inntrykket. Ta gjerne kontakt med oss om de spørsmålene eller eventuelle utfordringer du har på internett fra oss. Vi er klar til å hjelpe deg på telefon 987 07 979, eller chat på MinSide 😊 Ønsker deg en riktig fin dag! Jenny NextGenTel
Ikke pålitelig tilkobling. Faller heletiden ut og må stadig restarte ruteren levert av selskapet
Hei, Jonas Tusen takk for at du deler din omtale med oss på Bytt.no! Så kjipt at du opplever så mye ustabilitet på nettet fra oss, det vil vi gjerne prøve å få rettet opp i! Håper du tar deg tid til å kontakte oss igjen så vi kan hjelpe med ustabiliteten du opplever på internett. Vi er klar til å hjelpe deg på telefon 987 07 979, eller chat på MinSide. Vi vil jo levere best mulig internett til deg 😊 Ønsker deg en riktig fin dag! Jenny NextGenTel
Leverte på tid. Mye bra info. Rimelig i forhold til andre.
Hei, Knut E. S Takk for at du deler din omtale med oss her på Bytt.no! Så flott at du fikk internett på avtalt tidspunkt - sånn skal det jo være! Vi takker for at du velger internett fra NextGenTel, vi skal fortsette å presse prisene for at du skal ha en god pris hos oss 🙌 Ønsker deg en riktig fin dag! Jenny NextGenTel