NextGenTel opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Helt horribelt kundeservice. Er det kødd? Så ubrukelige at de får indisk-engelske telefonsvindlere til å fremstå som engler i forhold.
Bestilte fiber, ventet i 1 måned på noe jeg aldri fikk. Tok kontakt med kundeservice og de sendte meg mesh uten godkjennelse eller i det heletatt informere at det kostet ekstra i måneden. Så nå har jeg altså gått over 1 måned uten nett. Elendig kundeservice og fikk aldri det jeg bestilte, måtte kontakte et annet selskap som kunne fikse meg fibernett innen 1 uke, som NextGenTel bruker over 4 uker på! Nå krever de 4990 kr for noe jeg aldri fikk som bruddgebyr!!! Styr unna!
Ufattelig dårlig kundeservice, tror ikke de ansatte har kunnskap om det de skal tilby. Fikk tilbud om bredbånd 20 eller bredbånd 30, og han mente at bredbånd 20 ville være godt nok. Da dette viste seg å være ekstremt tregt tok jeg kontakt for å oppgradere, og fikk beskjed om at dette ikke var mulig i området jeg bodde i. Da hadde selvfølgelig også angreretten gått ut. Generelt har også internettet vært ustabilt og dårlig, og ikke fungert i perioder på opp til flere dager. Dette har det ikke vært noe kompensasjon for, og sakene jeg har opprettet i appen har de bare lukket uten å besvare, noe jeg opplever som ekstremt frekt. Vil absolutt ikke anbefale nextgentel. Ja det er billig, men du vil få raskere og mer stabilt nett av å dele mobildata med pcen, og å oppgradere til fri data på mobilen vil også være billigere. Hvis du absolutt må ha nextgentel så sørg for å få alle avtaler og tilbud skriftlig, selv om de sikkert vil finne en måte å lure deg der og.
Skikkelig dårlig dekning, nettet faller ut hele j***a tiden, aldri vært så misfornøyd! Døtrene mine bruker mobildata istedenfor nettet her hjemme for det funker så dårlig, enda vi har kjøpt en nettforsterker også!!! Går jeg 5 meter unna boksen så funker det dårlig, nettet faller ut hele tiden. søppel!!
Akkurat bytta tilbake til Telenor som vi hadde før Nextgentel. Ble dårlig informert om datoer som overganger ble på, ble mye styr der før vi fikk informasjonen vi måtte ha. Og så maser de på at de bil ha utstyret tilbake. Og koster 100kr for og sende den… Ble litt sjokkert! Trodde ikke det var vanlig?! Men tenker nå at den kan de få tilbake, og trenger nok ikke og tenke på sende oss en ny en i fremtiden!
Nextgentel øker prisene uten å varsle kundene. Vi inngikk en avtale der vi betalte 543 i mnd for 30mbps, de skrur opp prisen til 573 uten noe forvarsel. Vi er koblet til internett via internettkabel og ikke trådløs wifi her hjemme og likvel viser speedtest 15mbps i gjennomsnitt de siste 6 månedene av abonnementet vårt. Vi ringer kundeservice og ber om en forklaring og de sier at siden bredbåndet vårt fortsatt går på kobber måtte de skru opp prisen fordi ingen leverer internett gjennom kobber lenger. Selv om det vi faktisk ønsket å vite var hvorfor de ikke ga oss noen form for prisvarsel. Vi bor i en 70 kvm leilighet og en liten wifi boks dekker ikke engang vår lille leilighet. Jeg må koble meg til wifi boksen via kabel. Har hatt 10 ulike samtaler med 10 ulike ansatte med kundeservice og alle fremstår som om de ikke får nok opplæring på jobb. Jeg som kunde har mer kunnskap om internett enn de ansatte på Nextgentel. Kundeservice klarer ikke å kompensere for mangel på forklaring til hvorfor en wifi boks ikke kan dekke hele leilieheten på 70kvm, de ansatte har en nedlatende tone eller fremstår som de ikke kunne brydd seg mindre. Dessverre er det slik at de som bor i Oslo ring 1 ofte ikke har fiber og har nødt å velge gammeldags bredbånd som fortsatt går på kobber, det er ikke til å legge skjul på at det vi som går på kobber-bredbånd blir nedprioritert i de grader hos Nextgentel.
Jeg ble forespeilet opp mot 100 Mbps men mottar kun ca 40 Mbps. Jeg skal skifte ruter og håper dette enrer seg med det. Dårlig at ikke leverandør og montør ikke sørget for at ny ruter ble levert sammen med montasje av 5G-antenne.