NextGenTel opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Ble lovet samme nett og hastighet som jeg hadde hos Telenor, men det legger og er dårlig. Sønnen i huset klager på at han ikke kan spille lenger.
Hei Kristine! Takk for at du deler omtalen din med oss her på Bytt.no 😊 Og ikke minst: takk for at du har blitt kunde hos oss. Det er veldig dumt at oppstarten hos oss ikke har blitt sånn som du forventet. Det stemmer, som du sier, at nett og hastighet skal være lik som hos Telenor. Vi leverer på akkurat samme fiberlinja så hastigheten skal være lik. Eneste forskjellen er at hos oss får du det billigere. Så ser jeg at du nevner at sønnen hjemme klager på at nettet lagger. Uten å vite det konkret, så drister jeg meg til å anta at sønnens PC/spillkonsoll er koblet på WiFi, og da er det litt flere ting å ta med i vurderingen. For den desidert beste spillopplevelsen bør du bruke ethernetkabel fra ruter/WiFi-utstyr og til den enheten du spiller på. Det gir både best hastighet, og lavest forsinkelse (måles i millisekund og er spesielt viktig når du spiller online). Ethernetkabel får du kjøpt på alle elektronikkforhandlere, men mm det ikke er mulig med ethernetkabel til PC/spillkonsoll så er det smart å se på om du bør ha et mesh-system med flere bokser. Det gjør at du får større dekning og at dingsene hjemme kan få signal fra flere steder. Vi er veldig klare for å hjelpe deg slik at du får et godt nett hjemme hos deg 😊 Ring oss på telefon 987 07 979, dersom du vil ha rådgivning fra oss. Vi er klar til å hjelpe deg alle hverdager frem til kl. 18. Jeg håper at vi hører fra deg! Ha en strålende fredag! Martin NextGenTel
Jeg må ha hjelp hjemme hos meg for å koble til Internett. Jeg er 77 år og skjønner lite å ingenting av dette
Hei Svein! Takk for at du deler omtalen din her på Bytt.no 🤗 Hjelp skal du selvfølgelig få! Vi er klare til å hjelpe deg på telefon 987 07 979 alle hverdager frem til kl. 18 😊 Der treffer du på en av våre flinke kunderådgivere som hjelper deg helt til mål. Håper at vi hører fra deg slik at vi kan hjelpe deg med å koble til internett. Ha en flott fredag! Martin NextGenTel
Detter ofte ut.betaler for 300/300 men klarer aldri og levere det.pakken er mye dårligere enn telenor.men du får vel det du betaler for.
Hei Frank! Takk for at du deler omtalen din her på Bytt.no 😊 Det er veldig synd å se at du ikke er fornøyd med byttet til oss. Hos oss skal du få akkurat samme hastighet som hos Telenor, siden vi leverer på den samme fiberlinja. Forskjellen er at hos oss får du det billigere. Nå kjenner ikke jeg til akkurat hvordan oppsettet er hjemme hos deg, men når du måler hastighet så vil det være forskjell på om du er koblet til med ethernetkabel, eller trådløst på WiFi. Ethernetkabel er mer konstant, og WiFi vil ha flere faktorer som spiller inn på hastigheten. Hos oss kan du bruke ditt eget WiFi-utstyr, eller leie det fra oss. Løsningen du bruker er helt opp til deg, og det er en av fordelene hos oss. For boliger over 90 kvadratmeter anbefaler vi mesh-system sånn at du får flere punkter i boligen som dingsene dine kan få signal fra. En enkel ruter vil nok ikke kunne gi god nok dekning og signal. Hos oss kan du leie topp moderne mesh-system med opptil 3 bokser - som har WiFi 6 og det vi kaller for sømløs roaming (at enhetene dine automatisk bytter til boksen med sterkest signal). Ta gjerne kontakt med oss slik at vi kan veilede deg frem til en god løsning som gjør at du får et godt nett hjemme hos deg 😊 Vi er klare til å hjelpe deg på telefon 987 07 979 fram til kl. 18 alle hverdager. Du kan også bruke chatten på MinSide om du ønsker det. Ha en nydelig fredag! Martin NextGenTel
Hatt litt hakking og svake bilder på en direktesending. Men behøver ikke skyldes bredbåndet. Kan være sendefeil for alt jeg vet.
Hei Per! Takk for at du deler omtalen din med oss her på Bytt.no 🤗 Då flott å høre at du er fornøyd med det vi har levert til deg på fiberlinjen! Som du sier så kan hakkingen på bildet i en direktesending være på grunn av problemer hos kanalen. Men dersom det er noe du opplever skjer igjen bør du nok ta kontakt med RiksTV som leverer TV-tjenesten. De kan hjelpe deg raskt på telefon 210 10 210. Generelt sett så anbefaler vi å koble til dekoderene Smart lll, eller Strømmeboks, med ethernetkabel fra WiFi-utstyret og inn i dekoderen. Det gjør at du ikke får problemer som følge av at lyd og bilde skal sendes trådløst på WiFi 😊 Takk for at du har byttet til NextGenTel, og vi gleder oss til å ha deg som kunde fremover. Ha en flott fredag! Martin NextGenTel
Vi opplever at nettet er noe tregt, men jeg bor ute på landet, så vi har vel lite å si
Hei Anders! Takk for at du deler omtalen din med oss her på Bytt.no 😊 Så kjekt å høre at du er fornøyd med fiberen som du har fått levert fra oss. Vi er likevel ikke helt fornøyd med at det kun fungerer generelt bra, og at nettet til tider kan være tregt. På fiber skal nemlig hastigheten inn til boligen din være konstant og stabil, uansett om du bor på landet, eller i tjukkeste byn. Det som kan være en faktor her er dekning og signal i boligen om du bruker WiFi. Det må vi finne en løsning på. Ta gjerne kontakt med oss på telefon 987 07 979 når du er hjemme så kan vi sammen finne ut hvor problemet ligger 😊 Vi er også klar til å hjelpe deg på MinSide om du vil bruke chatten der. Håper at vi hører fra deg 🤗 Ha en nydelig fredag! Martin NextGenTel
Etter dårlig kvalitet på adsl i lang tid er jeg nå blitt fiberkunde. Veldig fornøyd med at det gikk fort. Men det er fremdeles uten tilkopling.
Hei Øystein! Takk for at du tar deg tid til å legge igjen en omtale her på Bytt.no. Og takk for at du er kunde hos oss 😊 Det er godt å høre at du er fornøyd med at det gikk fort å få på plass fiber. Jeg kjenner ikke helt til hva du mener med at du er helt uten tilkobling, men dersom det er noe problemer med internett hjemme hos deg vil jeg veldig gjerne høre fra deg slik at vi kan finne en løsning! Ta kontakt med oss på telefon 987 07 979 eller bruk chat på MinSide. Håper at vi hører fra deg, slik at vi kan finne en god løsning på problemet 😊 Ha en superfin tirsdag! Martin NextGenTel
Vi har politianmeldt Nextgentel for bedrageri. Vi avbestilte innstallasjon og sa opp abonnementet før abonnementet begynte. De har sendt oss falsk faktura og driver med psykisk plageri når vi sa opp abonnement med dem på grunn av at de har misligholdt oppstartsavtalen. De har sendt oss bruddgebyr og inkassovarsel. Det er snart rettsmøtet hos forliksråd. Over 1000 mennesker har sagt gjennnom kundeomtale at nextgentel plager kundene sine, gir for dårlig internett og krever bruddgebyr. Det hjelper at flere går i sak mot Nextgentel nå. Vi kan bevise at Nextgentel er svindel. Bli med!
Hei Sajan! Takk for at du legger igjen en omtale av oss her på Bytt.no. Så kjedelig å høre at du har hatt en dårlig opplevelse når du bestilte Trådløst Bredbånd hos oss. Nå kjenner jeg ikke til bestillingen din konkret, men jeg kan betrygge deg med at vi 𝐢𝐤𝐤𝐞 sender falske fakturaer til våre kunder. Vi er opptatt av å være en enkel internettleverandør for kundene våre, og det betyr at vi gir oversiktlige priser på en enkel faktura - helt uten skjulte kostnader 😊 Hos oss, og hos alle andre internettleverandører i Norge, er det kostnad for leverandøren når bestillingen starter. Hos oss får alle kunder 14 dagers angrerett fra de har mottatt ordrebekreftelse med angrerettskjema. Selv om du utsetter oppstart så må du som forbruker fremdeles forholde deg til angrerettsperioden. Når våre kunder tar kontakt med oss og har spørsmål om bestilling, installasjon eller andre ting er vi opptatt av å svare raskt på spørsmålene vi får. Det er svært beklagelig at du opplever dette som psykisk plageri. Jeg ønsker deg en fin tirsdag! Martin NextGenTel