NextGenTel opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Har ikke snakket med kundeservice en gang, bestilte det tok noen uker(bindingstid hos eksisterende Telenor) Så fikk jeg en dato for overtagelse. Alt fungerer helt perfekt. Til under halve prisen av det Telenor skal ha, og TV kunne jeg ikke kutte ut der uten at prisen på Internet gikk i taket. Men jeg snakker nå om fiberlinje her, som Canal digital opprinnelig bygget ut, og som Telenor har overtatt. Så ble det åpnet for konkurranse, og Nextgentel var overlegen på pris, og det fungerer.
En sak skal de ha: de er best i klassen på å utstede fakturaer! Desverre er de dårlig på absolutt ALT annet, inkludert å trekke tilbake uberettigede krav. 11 dager i dag uten nettforbindelse. Hva slags tiltak utfører NGT? "Prøv å re-powre routeren"! Mao.feil på internett? Prøv svenskeknappen! Virker det ikke? Det var dumt. Husk å betale neste regning! Adm. dir. i selskapet hever 5.5 mill i årslønn. Han er åpenbart flinkere til å forhandle på egne vegne enn på vegne av kundene. 1 stjerne i belønning, og det er i overkant av hva selskapet har gjort seg fortjent til.
Hos oss nede i "provinsen" så følte jeg at vi ikke ble tatt alvorlig av hovedkonkurrenten, Telenor. Tross alt, det var bare kobber å få og med det ei 10/1 linje. Hver gang vi klaget på brudd eller hastighet, så lovet Telenor (når vi omsider fikk svar) bot og bedring. Jeg gikk til slutt over til NextGenTel. Det begynte med problemer. Men de tok meg alvorlig. Hastigheten økte fra måned til måned. Og stabiliteten ble mye bedre. Så noe har de gjort. Så etter hvert fikk jeg nesten det jeg betalte for. Nå kan jeg streame en film neste uten lagging. Det var umulig med Telenor. Og de gav fa...
Det e rart at de fortsatt få lov til og operere, grenser til mafia. ringer på døren og lover lave priser og ingen bindingstid, alt skal fungere som eller bedre enn det gjorde før, ingen måte på hva de kan tilby, men når du finner ut at du har blitt svindlet, og skal si opp, då må du være forberedt på å betale dyrt.
Detta er da dårligaste eg nåken gong ha vert borti! detta kan ikkje ve seriøst? Ingenting so funka so da ska! INGEN so svara på telefon elle e-post å de forventa at me ska betala fleire 1000 for nåke DRITT so ikkje ha funka sia dag 1? Trur da e på tide at de legg ne sjappo dekas, fø detta ha de tydlevis IKKJE greie på. Svindel rett å slett!
Lurt av selger på døren, feilfakturert og trukket feilaktig på avtale giro jeg ikke har inngått. Klager på første faktura, der jeg kreves for 2mnd der jeg ikke er NGT kunde. Mange mange timer i kø, sendt rundt til alle avdelinger uten nytte. Nekter å tilbakebetaling og ordne opp. Særdeles useriøs nett leverandør og sitter fast uten mulighet å komme meg bort fra avtalen. Dette etter kun 3mnd som kunde.
Nettet er utmerket når det er oppe, men faller ut jevnt og trutt. Kommer oftest tilbake av seg selv, men vi må likevel stadig restarte både ruter og tv-dekoder. Mye trøbbel med WPA-passord som plutselig ikke godkjennes. Kundeservice via både telefon (men for lang ventetid) og chat (kortere ventetid) er bra - hjelpsomme folk. Men vil ikke ha det sånn lenger, og kommer til å bytte leverandør.