NextGenTel opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Lurt av selger på døren, feilfakturert og trukket feilaktig på avtale giro jeg ikke har inngått. Klager på første faktura, der jeg kreves for 2mnd der jeg ikke er NGT kunde. Mange mange timer i kø, sendt rundt til alle avdelinger uten nytte. Nekter å tilbakebetaling og ordne opp. Særdeles useriøs nett leverandør og sitter fast uten mulighet å komme meg bort fra avtalen. Dette etter kun 3mnd som kunde.
Nettet er utmerket når det er oppe, men faller ut jevnt og trutt. Kommer oftest tilbake av seg selv, men vi må likevel stadig restarte både ruter og tv-dekoder. Mye trøbbel med WPA-passord som plutselig ikke godkjennes. Kundeservice via både telefon (men for lang ventetid) og chat (kortere ventetid) er bra - hjelpsomme folk. Men vil ikke ha det sånn lenger, og kommer til å bytte leverandør.
Til dere som har tenkt og få tak i dere internet og tv hold dere langt unna nextgentel, de lover samme kanaler som Telenor men sannheten er at du trenger 3 av deres kanal pakker for og få alle kanalene i basis pakken til Telenor, di lyger også om bindings tid i hvertfall disse selgerene som går rundt. Du må også betale leie for linjen i mnd, du må betale router leie i mnd og du må betale for tv boks leie i mnd. Så har vi denne internet dems da om det er vanlig adsl eller fiber klarer ikke dem og levere linjen dem leier og bruker på sin stasjon, da begynner dem med trådløse, om du bor i tett bygde strøk, trådløse kanaler som krangler osv osv, og her skryter dem av smart boksen dem har, edit di klarer ikke og levere med kabel montert rett inn i PCen en gang. Har ikke tall på vor mange jeg måtte ha hjulpet ut av nexgentel, I tillegg til 1000 klager inntil forlik rådet, di har vert på tv 2 hjelper deg sier det seg selv. Rart nexgentel er oppe og går spør du meg.
Jeg har hatt problemer med Nextgentel fra første måned som kunde. Virkelig dårlig behandling av kunde og lite kreative løsninger. De lover hver måned at problemet mitt er løst, men så må jeg melde det inn hver eneste måned opp til tre ganger månedlig. Heilt absurd!!! Virkelig amatør selskap!
De kuttet internettet mitt uten forvarsel. De hevdet jeg hadde ønsket på chatlinjen deres å avslutte abonnementet og dermed skulle de avslutte tjenesten i enden av måneden. Dette stemte ikke så jeg avkreftet og ville fortsette dette. Likevel sitter jeg i dag uten internett på grunn av de ikke klarte å avbryte et falsk utsagn fra deres side. Må vente en uke på at de skal fikse problemet. Positivt om Nextgentel: Det er lett å få jobb hos kundeservice på grunn av kravene er tydeligvis lave.
Selger kom på døren med et fristende tilbud på internett og tv. Han forklarte at Telenor ikke hadde mulighet til å komme med mot tilbud første året etter at linjen var åpnet for nye operatører. Jeg valgte like vel å ta kontakt med Telenor som kunne forklare at dette ikke var sant og ga meg nytt og lavere tilbud for å fortsette. Selv om jeg har snakket med nextgentel tre ganger for å avbestille har de nå overført meg som kunde og jeg har nå verken nett eller tv. Telenor har ingen mulighet til å fikse dette hos dem og etter lang ventetid på telefonen kom jeg gjennom til Nextgentel som forklarer at de ikke får gjort noe før over helgen.
Svært ustabilt nett som bryter flere ganger i uken. Kundeservice er vanskelig å nå og følger ikke opp garanti om utbedring. likevel blir man fakturert for varen man ikke ikke mottar mens nettet er nede. Nettrøbbelet strekker seg over dager, uker og måneder, og når man nok en gang ringer kundeservice kommer de kun med ulne svar på hvor i feilrettingsprosessen de er. NextGentel leverer elendig kundeservice og en elendig vare. Men de er gode på fakturering... der følger de opp så det holder! Det er INGENTIG bra å si om dette selskapet! Nå bytter vi leverandør!