⚠️ BLAKK WEEK
SPAR OPPTIL 20.000 KR
BLAKK WEEK ⚠️
Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
NextGenTel
3.2
2 196 verifiserte omtaler

NextGenTel omtaler og erfaringer

Nøytral trend

NextGenTel opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

3.2
Middels
2 196 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
#4
Utmerket
NextGenTel er rangert
#4 av 67 fiberleverandørerer
37%
Dårlig
37% anbefaler NextGenTel
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd - få tilbud fra flere leverandører helt gratis!

Utforsk 2 195 omtaler om NextGenTel

FILTRER OMTALER
463
334
227
193
978
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om NextGenTel
NextGenTel har 2 195 verifiserte omtaler på Bytt.no

Elendig kundeservice og useriøst firma

Omtale av  Elisabeth

Bestilte bredbånd i juli for 6 uker siden og sitter her helt uten internett. Har tatt kontakt med NextGenTel flere ganger for å høre hva de egentlig driver med. Får til svar at det har vært forsinkelser hos montørene, men at oppkoblingsdatoen skal være rett rundt hjørnet. Jeg ringte montørselskapet som sier at de aldri har mottatt noen bestilling fra NextGenTel på min adresse. Jeg tar kontakt med kundeservice igjen hvor jeg får til svar at de ikke har noen god forklaring på hvorfor montørselskapet sier de ikke har mottatt bestilling og at nummeret deres i utgangspunktet ikke skulle blitt utgitt til meg. Da jeg sa at jeg ønsket å si opp avtalen fikk jeg bare beskjed om at det i så fall er en reklamasjonssak og at andre selskaper ikke kan levere fortere, noe som er ren løgn. Jeg tok kontakt med et annet selskap som sa at de kunne få fikset bredbånd i løpet av noen dager. Med en gang jeg har forsikret meg om at heving av kjøpet er i orden kommer jeg til å bytte leverandør og kreve tilbake kostnadene som følge av forsinkelsen.

Svar fra NextGenTel
13.09.2019 14:57

Hei Washaqo, Det har vært mange forsinkelser av bredbåndsinstallasjoner i flere områder. Bestillingene har vært sendt til montørselskapet, men grunnet utfordringer tilknyttet deres behandlingssystem har ikke alle blitt registrert som normalt. Bestillingen din skal likevel være sendt fra oss - selv om kundebehandleren hos montørselskapet ikke kunne spore den direkte. Vi har daglig kontakt med netteier og montørselskapet som opplever utfordringer med å håndtere alle bestillingene i tide og sender SMS til kundene som er berørt så snart vi vet noe mer. Det er vi som er ansvarlig for din bestilling og jeg beklager at forsinkelsen på det sterkeste. Jeg vil likevel påpeke at feilen berører alle internettleverandører over samme teknologi i de forskjellige områdene som er berørt. Dersom et annet selskap kan levere på noen få dager må dette være over en annen teknologi. Med vennlig hilsen, Samuel NextGenTel

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med NextGenTel?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Ubrukelig

Omtale av  Ann K

Bestilte bredbånd 12.08., og fikk beskjed om at det var 1-2 ukers ventetid. Da ventetiden hadde passert to uker, ble vi fortalt at de skulle purre på leverandøren, samt sende oss en mail med informasjon. Mailen uteble, og vi tok igjen kontakt et par dager senere, 30.08. Denne gangen fikk vi beskjed om at det ikke fantes noen bestilling på vår adresse, men vi kunne få bestille på nytt med én måneds ventetid. Vi ble altså tilbudt en ny bestilling med ny ventetid på én måned, altså noe som vil tilsvare en ventetid på over åtte uker - fire ganger så lang tid som opprinnelig lovet. Vi har forsøkt å snakke med flere i kundeservice, til ingen nytte. Jeg er helt avhengig av internett i forbindelse med mine studier, og er nå svært fortvilet. Jeg vil ikke anbefale dette selskapet til noen, med mindre de har ekstremt god tid - og en enda bedre tålmodighet.

Svar fra NextGenTel
13.09.2019 14:57

Hei Ann, Først og fremst beklager jeg forsinkelsen som har påløpt her på det sterkeste. Det er aldri i vår interesse å forsinke en leveranse og vi purrer derfor netteier regelmessig og har en gjevn dialog med dem for å løse dette. Jeg vil likevel påpeke at feilen berører alle internettleverandører over samme teknologi i de forskjellige områdene som er berørt. Vi har sendt fortløpende oppdateringer per SMS og kommer til å fortsette med dette så snart. Med vennlig hilsen, Samuel NextGenTel

De lover ting, sen tar det tillbaka...

Omtale av  Therese

När jag flyttade till ny adress sa de jag skulle få internet 7/6 på den nya adressen. Sen flytta de till 13/6, på samma dag montören ska komma får jag ett sms om nytt datum den 27/6... 20 dagar senare än de sa från början. Jag har bråkat så mye med dom & de lovade mig att jag ikke trenger betala de dagar jag varit utan intenet (wtf, såklart jag ikke skal det!). Så vad skjer? Nu början på september skickar de mig en faktura för de dagarna i juli jag IKKE hadde internet. När jag pratar med kundservice säger det bara att jag må betala den, för även om jag ikke fick mitt internet som lovat den 7/6 så har jag haft den på min gamla adress fram till 27/6.. alltså där jag flytta fra..

Jalla!

Omtale av  Alf J. B

Man burde vel egentlig kun betalt halve regningen, da nettet ikke er oppe mer enn halvparten av tiden. Styr unna!

Svar fra NextGenTel
13.09.2019 14:57

Hei Alf, Nettet skal ikke være oppe kun halvparten av tiden. Ved feil på forbindelsen skal vi rette opp i dette og du får refusjon fra du meldte inn feilen til den er rettet. Dersom ikke feilen allerede er rettet håper jeg du tar kontakt så snart som mulig så skal vi finne ut av det sammen. Med vennlig hilsen, Samuel NextGenTel

Angrerett

Omtale av  Magni M

Angret dagen etter bestilling. Det ble trenert på alle måter. Ikke kom jeg igjennom på e-mail og ikke på min side. Telefonkø sto jeg i til stengetid (1,5timer) Nå får jeg gebyr på kr 2500. Fordi de har utelatt angreretten min på 14 dager, og kalt det en hasteordre.

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Dårlig!

Omtale av  T

Dårlig forbindelse, dårlig service og dårlig informasjon! Vanskelig å forholde seg til... Har sagt opp!

Frustrerende og håpløst

Omtale av  Adrian

Ble kunde i starten av Juli og kjøpte dyreste linje. Denne leverte ikke til forventningene så jeg valgte å nedgradere samme måned. Fikk faktura for 3 måneder, denne var for den linjen jeg hadde før jeg nedgraderte. Fikk beskjed om å betale den så ville jeg få tilbake pengene. Nå 3 måneder senere har jeg ikke fått tilbake mellomlegget, og fått ny faktura på samme beløp. Det vil si at jeg nå har betalt 6 måneder (ca 600kr) for noe jeg ikke har. Den linjen jeg har koster 299 kr i måneden, men jeg betaler nå 399 kr i måneden. Har vært i kontakt med kundeservice 5-6 ganger uten noen løsning.

NextGenTel har 2 195 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til NextGenTel mener

NextGenTel

Har tilegnet profilen
NextGenTel deltar på Bytt.no

NextGenTel har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
NextGenTel besvarer omtaler

NextGenTel har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter omtaler
NextGenTel ønsker tilbakemeldinger

NextGenTel benytter Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis innhente omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR