NextGenTel opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Et mer uprofesjonelt firma skal man lete lenge etter. Nextgentel skulle komme innom oss i august - de skulle komme mellom tidsrommet kl 0800 og kl 2000 på en fredag, noe som gjorde at moren min måtte ta seg fri den dagen for å vente. De møtte aldri opp, og vi fikk ikke kontakt med de før på mandag. Da ga de oss et nytt tidspunkt i oktober - noe som vi sa var uaktuelt. Da fikk vi tidspunktet midt i september kl 1200 på en onsdag - denne gangen hadde faren min tatt seg fri. Etter 1,5 time overtid kom en telefon om at arbeider var syk. Da fikk vi ultimatumet: kommende lørdag eller en dato i november, noe som gjør at vi må avlyse hyttetur. Alle gode ting er 3? Tviler på at de kommer til å komme denne gangen. Vi er heldig hvis vi har internett og TV i 2022.
Hei An, Vi har ikke montører selv, men vi er i en kontinuerlig dialog med montørselskapene og slik skal det ikke være. Så klart kan sykdom forekomme, men dere skal naturligvis varsles i forkant. Jeg beklager ubeleiligheten og jeg håper dere er fornøyd så snart tjenesten er levert. Hilsen Samuel i NextGenTel
Der jeg bor har jeg bare valget mellom Telenor og Nextgentel. Jeg får ikke den hastigheten de nevner på nettsiden sin og har klaget, men det blir ikke gjort noe. Jeg hadde planen på 30 Mbps, men fikk bare 20 Mbps. De siste årene har prisene steget. Det verste med det er at jeg som lojal kunde får dårligere avtale enn nye kunder(pga. prisen stiger stadig). Etter å ha sett prisene på nettstedet deres, måtte jeg ringe dem og fortelle dem om det for å få samme pris som en nye kunden. Jeg har sagt opp avtalen 7. september. Samme dag som sendte jeg oppsigelsen til NextGentel bestilte jeg GET trådløs bredbånd. Idag (16. september) fikk jeg GET og bruker dem fra nå. Ble ringt opp av NextGentel også idag, de ønsket å bekrefte oppsigelsen min og jeg spør dem når abonnementet mitt avsluttes. Til min overraskelse slutter det ikke slutten av september, men oktober. Det er 54 dager etter oppsigelse. Aldri mer Nextgentel. Hadde gitt dem 2 stjerner hvis nettet var stabil, men det er den heller ikke. Så velfortjent 1 stjerne.
Hei Muazam. Det er trist å lese at du som kunde etter 10 år ikke er hos oss lengre, hvis du ønsker å komme tilbake ved en senere anledning, er du alltid velkommen. Vi tilbyr også nå Trådløst Bredbånd slik at du kan få bedre hastighet enn du hadde på kobber dersom du har god mobil dekning i området ditt. Når det gjelder oppsigelsestid, er det slik at den gjelder fra datoen du sa opp og ut neste måned slik at den kan variere fra 60 til 30 dager. Hadde du f.eks sagt opp i dag, hadde oppsigelsestiden vært på 33 dager. Hilsen Christian i NextGenTel
Ingen hjelp å få, selv om jeg har ringt uendelig mange ganger. Har venta på å få Internett tre uker. Ingen kan svare På hvorfor eller ordne opp. Da jeg ville kansellere og gå tilbake til Telenor sa de etter mye om og men at det ville koste 5000.-. Jeg har vist bundet meg til avtale uten angrerett , noe jeg ikke kan fatte, ksn ikke huske de sa noe om det på tlf da jeg bestilte i Internett. Uten nett i tre uker er ikke greit i 2020.
Hei Fredrik Jeg vet dessverre ikke hvilken bestilling det gjelder, men om det er fiber er forventet leveringstid 4-10 uker, på kobber er forventet leveringstid 4-6 uker. Vi har ikke lov til binde deg til avtalen uten angrerett, du har alltid angrerett i 14 dager etter at ordrebekreftelsen er mottatt. Du har muligheten til å fremskynde installasjonen ved at du godtar at vi starter leveranseprosessen med en gang og kan fakturere deg for påbegynte leveransekostnader dersom du skulle benytte deg av angreretten. Vi ønsker alltid å levere internett til våre kunder raskest mulig og med en gang vi har en bekreftet installasjonsdato til deg, blir denne sendt til deg. Hilsen Christian i NextGenTel
Før jeg bestilte, sjekket jeg NextGenTel sine priser på siden dems. Månedsprisen de 6 første månedene var 523, deretter 623. ingen etableringsgebyr. dette ble en totalpris på ca. 7000 på et år. Jeg ringte så til telenor. For samme hastighet måtte jeg betale 829 kroner i måneden, PLUSS 2000kr i etablering. Dette blir dermed nesten 12 000kr det første året. For en student er 5000 kroner på et år, en no-brainer, selvom nextgentel har fått mye dritt her. Bestillingen gikk fint, og de opplyste raskt om at det ville ta 2 uker, før "ting begynte å skje". litt kjipt, men telenor hadde ikke vært noe raskere. oppkoblingsdatoen nærmet seg, men jeg hadde ikke fått utstyr. jeg sendte en melding i chatten dems rundt klokken 11 på torsdag og det viste seg at det hadde skjedd en krøll i systemet, og de skulle få sendt ruteren så fort som mulig. Klokken 11.00 på fredag, dagen etter, var ruteren klar for henting. Idag er det mandag som er oppkoblingsdagen, og nettet er oppe og går, til hastigheten jeg betaler for. Har hatt en del samtaler med kundeservice, og de har alltid vært hyggelige og behjelpelige. Rett og slett imponert og storfornøyd!
Hei Kristoffer! Det her var en kjekk tilbakemelding å lese. Vi ønsker å være minst like bra som Telenor, bare litt billigere. Lykke til med studietiden! Hilsen Samuel i NextGenTel
Iblandt funker det, men for det meste så er det opp og ned mellom 40-5000 ping hvert 5 sekund. Dette ser jeg ingen grunn til, i forhold til at jeg bor midt imellom to tettsteder med fiber og stabilt nettverk. Jeg har bredbånd, men har prøvd å få tak i fiber. Dette ønsker de ikke å legge inn veien til meg. Det er helt forståelig, siden fiber koster meget mye å få til. Det jeg reagerer på er det helt elendige nettverket jeg har fått via bredbånd som "kompensasjon". (Jeg betaler full pris, og får høyrehånda tilbake) Aldri igjen.
Hei Tim, Med bredbånd har du litt mer begrenset opplastingshastighet, slik at dersom noe står på i bakgrunnen å laster opp som skytjenester(OneDrive, iCloud osv.) kan det medføre høy ping og ustabilt nett. Hvis du har sjekket dette og fortsatt opplever samme problemet, anbefaler jeg deg å ta kontakt med oss slik at vi kan se nærmere på problemet. Hilsen Christian i NextGenTel
De vet at fiber er 100 ganger bedre og 100 ganger billigere så de melker oss som ikke kan ha fiber for hver eneste krone de kan. Aldri info om pris økning det bare skjer, får de bedre linje sier de ikke fra. Flytt til fiber eller kast penger i dass.
Hei Ruben Det stemmer at fiber er en bedre og nyere teknologi, vi håper at flest mulig får muligheten til å benytte seg av denne teknologien snarest mulig. Når det gjelder prisøkning, er det noe vi alltid varsler og er pliktig til å varsle om. Hvis du ikke har mottatt informasjon om dette, kan det være at vi ikke har riktig kontaktinformasjon om deg. Hilsen Christian i NextGenTel
eneste største forskjelden med å ha nextgentel er at routeren har litt dorligere wifi singnal og vist du må restarte router så tar den litt lengre tid 2-3 minutter, en telenor sitt utstyr tar sirka 1 minutt, prisen er ikke til å diskutere en gang forskjeld til telenor så blir du ranet i forskjeld selve internett prisene i norge er ekstremt høye i forskjeld til alle andre land runt oss, er sykt forskjeld eksempel i danmark kan man få 1gigabit nett til en sum av 350kr, når skal vi få noe sånt eh helt latterlig få si det!! Vi må få Statsnett opp så blir prisene bedre! og monopolet går ut! routeren til Ngt funker om vil endre noe så funker det med engang, telenor not so much! appen dems er veldig bra eneste kunne hatt er endre hastighet i appen så hadde det vært helt topp! det kuleste med appen at man restarte router via mobilnett eller andre ip adresser og se at nettet er oppe å går! får lavere MS/Ping/Jitter, på online spilling/speedtester osv, er også en pluss i boka si :) alle ganger jeg har kontaktet kundeservice så har altid fått den hjelpen jeg har spurt etter, og telenor kan desvere ikke si det samme om dem, har vært kunde oss dem nesten alle år siden dem startet opp er enda ikke, alt i alt er en fornøyd kunde kommer sikkert å være kunde i mangen år til
Hei En F.K Når det gjelder pris, prøver vi alltid å være en utfordrer, men det er dessverre begrenset hvor mye vi klarer å presse prisene i forhold til resten av markedet. Blir utrolig glad når du gir så god tilbakemelding på appen vår, den har vi jobbet mye med! Endre hastighet er noe som vi jobber med å få lagt inn ved et senere tidspunkt. Hilsen Christian i NextGenTel