⚠️
Blakk Week på
strøm mobil bredbånd forsikring lån
Spar opptil 20 000 kr
Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
NextGenTel
3.2
2 197 verifiserte omtaler

NextGenTel omtaler og erfaringer

Nøytral trend

NextGenTel opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

3.2
Middels
2 197 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
#4
Utmerket
NextGenTel er rangert
#4 av 67 fiberleverandørerer
37%
Dårlig
37% anbefaler NextGenTel
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd - få tilbud fra flere leverandører helt gratis!

Utforsk 2 197 omtaler om NextGenTel

FILTRER OMTALER
463
334
227
194
979
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om NextGenTel
NextGenTel har 2 197 verifiserte omtaler på Bytt.no

Brutt avtale om oppkobling

Omtale av  Christian K

Det var en lang leveringstid på dette abonnementet og når oppkoblingen skulle skje for 1 døgn siden skjedde det ikke noe.Det ble ved purring sagt at montører holdt på med oppkobling men som nevnt 1 døgn etterpå er det fremdeles ikke noe nettilgang.

Svar fra NextGenTel
01.07.2019 13:27

Hei Christian. Leveringstid varierer fra om det er fiber eller kobber linje som skal kobles opp, men vi prøver alltid å få deg på nett raskest mulig. Vi får en forventet leveringstid fra montør selskapet som vi videreformidler til deg, dessverre kan disse av og til avvike pga ulike årsaker. Det er ikke ønskelig for oss at installasjonsdato ikke blir gjennomført etter avtalt tid da dette også medfører et tap for oss. Jeg får ikke sjekket direkte opp i saken din for å finne hva årsaken til utsettelsen er, men håper problemet er løst og du er på nett nå. Dersom du fortsatt har problemer eller lurer på, vennligst ta kontakt med oss slik at vi kan hjelpe deg. Med vennlig hilsen Christian NextGenTel

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med NextGenTel?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Vurderer å bytt leverandør

Omtale av  Bertil

Dårlig kundeservice, uten nett i mere enn 3 uker. Lovet å sende ny ruter 3 ganger

Svar fra NextGenTel
01.07.2019 12:10

Hei Bertil. Jeg vet ikke hva som har skjedd her, men ingen kunder skal oppleve å være så lenge uten nett så det beklager jeg. Vi skal også holde løftene våre og vi har ingen grunn til å ikke sende deg en ny ruter når dette er avtalt. Vi ønsker å ha deg videre som kunde og jeg håper feilen blir rettet straks og at alt går tilbake til normalen. Med vennlig hilsen, Samuel NextGenTel

Ustabilt

Omtale av  Truls

Ustabilt nett, ofte dårlig hastighet. Man får ikke det man betaler for. Betaler for 75/75, den faktiske hastigheten er noe annet.

Svar fra NextGenTel
01.07.2019 12:10

Hei Truls. Du skal alltid få det du betaler for - hvis ikke skyldes det en feil som vi skal rette opp i. For å ettergå at du linjen leverer den hastigheten den skal kan du måle med kabel koblet direkte til ruteren mens det ikke er noen annen bruk av nettet samtidig som hastighetsmålingen pågår. Jeg forstår så klart om det utelukkende er trådløs tilkobling du ønsker. Det er ikke mulig for oss å garantere for samme hastighet over trådløs overføring som kablet. Om du opplever problemer med den trådløse dekningen gjør vi det vi kan for å bedre dette og eventuelt gir veiledning og tips til hva som kan gjøres for å utbedre dette på egen hånd. Jeg håper du tar kontakt med oss igjen så hjelper vi deg gjerne videre. Med vennlig hilsen, Samuel NextGenTel

Treig

Omtale av  Zakaria W

Internett har vært veldig treig og noen ganger blir forferdelig

Elendig leverandør, hold deg langt unna!

Omtale av  Anonym

Nettet mitt har vært nede en uke. Kundeservice lover stadig nye datoer, men holder det ikke. Skylder på at montørene ikke har tid, men det er vel fordi Nextgentel ikke har betalt for å ha god nok beredskap? Ble lovet nett kl 20 i kveld. Ringte kundeservice kl 20, da var det 87 minutters ventetid, og kl 21 stengte de, og de ringte ikke tilbake. Hvorfor tilbyr de tilbakeringing kl 20 når de har 87 min kø, og 60 minutter igjen av kundesenterets åpningstid? Forrige mnd var jeg også uten nett i en snau uke, da måtte de sende ny ruter. Og da er det bare å vente på posten fra Bergen, for de har selvfølgelig ikke avtaler med noe firma der du kan hente ut en ny ruter. Hvis du skulle ha gått inn på avtale med dem så følg nøye med fakturaene. De setter opp prisen uten å varsle, og prøver seg med at mailen fra dem må ha gått i spam-filteret etc, noe som ikke stemmer. Kort sagt, hold deg i langt, langt unna hvis du har mulighet til å få nett fra en annen leverandør. Jeg nekter å tro at andre kan være verre.

Svar fra NextGenTel
01.07.2019 12:09

Hei. Det var altfor lang ventetid på tirsdagskveld - og det er noe vi ser alvorlig på. Målet vårt er maksimalt 5 minutter ventetid over telefon. Det målet har vi stort sett klart å overholde, men i perioder med høy trafikk av uante årsaker har vi ikke klart dette. Vedrørende at du har måtte vente på montør så er dette beklagelig. Vi ønsker at eventuelle feil skal rettes så snart som mulig. Montørselskapene som benyttes avhenger av hvem som er netteier. Vi benytter samme montørselskap som andre leverandører i samme område og har naturligvis ikke en lavere prioritering. Ved nedetid på abonnementet som følge av ruterbytte, linjefeil eller lignende skal du få refusjon. Om du ikke kan se å ha fått dette er det bare å gi oss en lyd. Vi er tilgjengelig på telefon, chat, Facebook, e-post og vår nye NextGenTel-app. Med vennlig hilsen, Samuel NextGenTel

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Ubrukelig

Omtale av  Brage

Enkel løsning, aldri velg nextgentel. Vedvarende problem, skylder på mine private enheter. Etter dem er utelukket, skyld videre på de og hvis du har bra nett akkurat når du ringer så er jo alt i orden.

Svar fra NextGenTel
01.07.2019 12:08

Hei Brage. Det er ikke lett å ta kontakt akkurat idet du opplever problemet, men vi har verktøy til å ettergå eventuelle feil som har oppstått de siste dagene. På bakgrunn av det kan vi rette opp i feil, gi veiledning, eller råd til hva som kan gjøres for å løse problemet. Ved feil på linjen kan dette utelukkende løses fra vår side uten at du som kunde trenger å tenke noe mer på dette. Dersom problemet skyldes problemer relatert til WiFi, eller at du har lavere hastighet på abonnementet enn bruken din tilsier så må vi av og til samarbeide for å finne en løsning. Dette skal ikke bety at vi skylder på dine enheter og jeg beklager at du fikk den oppfatningen. Jeg håper du tar kontakt med oss igjen så hjelper vi deg videre. Med vennlig hilsen, Samuel NextGenTel

Forferdelig

Omtale av  Chanette L

Helt forferdelig. Vente i 25 dager nå og ingen nett. Dere ringer, når jeg ring tilbake er det ingen som vet noe. Føler jeg blir hånet med på tlf og send fram og tilbake

NextGenTel har 2 197 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til NextGenTel mener

NextGenTel

Har tilegnet profilen
NextGenTel deltar på Bytt.no

NextGenTel har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
NextGenTel besvarer omtaler

NextGenTel har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter omtaler
NextGenTel ønsker tilbakemeldinger

NextGenTel benytter Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis innhente omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR