NextGenTel opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Jeg byttet fra Telenor til NextGenTel da det kom en selger å besøkte meg. Monopolet på kabelen er blitt opphevet. Jeg fikk en nyere ruter og TV-boks, som var veldig enkelt å koble på. Jeg sparer nesten 4000,- pr år (lettjente penger må jeg si). I tillegg er produktene raskere og bedre enn det jeg hadde hos Telenor. Jeg skjønner ikke hvorfor det står så mye negativ om de her inne på siden, NextGenTel fungerer veldig bra på fiber. Anbefales videre!
Faller ut hele tiden, eks. dersom jeg hører på radio. Det kobler seg på og faller ut etter et par sekunder. Ting går veldig trekt, for tregt for å koble til eksternt skrivebord.
Prices get increased at random intervals without prior warnings (2 month warning according to the contract, which they never honor). Speed is low, below the minimum guaranteed (10) On the subscription of 20. Modems they send are not functioning. Had to buy my own, but they still charge me a monthly modem fee. If you call customer service and choose to be called back, there is a ca 50% chance that they will NOT call you back.
Forferdelig kundeservice. Rotete system. Vet aldri hva jeg betaler for. Stigning i pris hele tiden.
Det aller meste kunne bli bedre dvs kundeservice, produkter som ikke fungerer, brutte lovnader om tid osv osv.
Jeg har vært kunde hos NextGentTel i 10 år. Jeg har vært fornøyd, hastigheten var god nok, prisene greie, kundeservice også. I fjor ønsket jeg å bytte til HomeNet pga. at de hadde økt prisen ganske kraftig helt plutselig etter flere år med samme pris. Jeg byttet til HomeNet, men før byttet ble gjennomført i praksis klarte NextGenTel å overbevise meg om å komme tilbake - ved å tilby kr. 100 i avslag pr. måned og å betale en god del på avbestillingsgebyret til HomeNet (kr. 1500 av 2500). I løpet av ett år så skulle dette gå opp i opp pga. avslaget på kr. 100 pr mnd. Men for at jeg skulle gå vinnende ut av avtalen, så måtte jeg jo få beholde den samme prisen i lenger enn ett år. Ca. Ett år etter, nå altså, øker de nå prisen igjen med kr. 100. Dette til tross for at de forsikret meg muntlig om at dette ikke skulle skje igjen. Jeg er veldig, veldig skuffet. Dette er ikke konkurranse mellom to selskaper, men tortur av kunder som bare må flytte mellom disse to for å holde prisen nede. Jeg skjønner ikke at dette er lovlig. NextGenTel fremstår som useriøse, imo. Jeg angrer på å ikke ha forblitt hos HomeNet, for dette skulle ikke skje. Tilliten min til NextGenTel er borte. Dessverre. Jeg bytter. Takk for meg.
Dette er et selskap i fritt fall. Har hatt problemer med disse i alle aspekter og sliter fortsatt 3 måneder etter bytte til annen leverandør med å få penger de har trekt meg feil. Elendig svartid på kundeservice, forferdelig rep.tid ved linjefeil. Ventet nesten 1 måned for å få fikset en nettfeil. Purringer på ikke innlevert ødelagt ruter da jeg sendte den med sporing. Heldigvis hadde jeg tatt vare på kvittering. Jeg har hørt alle mulige unnskyldninger fra dette firmaet og bortforklaringer! Som kunde vil jeg ikke ha masse unnskyldninger og tull. Jeg vil bare ha ting i orden og få det jeg betaler for. Dette er ikke tilfellet hvis du bruker NextGenTel!