NextGenTel opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Ustabilt nett, slik som i dag. Benytter 4G. Ikke holdbart😩Kontaktet kundeservice, men ingen bedring.
Hei Terje. Leit å høre at nettet ikke er stabilt nok og at du derfor også benytter 4G. Nettet fra oss skal naturligvis være stabilt. Om hastigheten som kan leveres til din bolig ikke er tilstrekkelig etter ditt bruk er det flere tiltak som kan gjøres og om du ønsker det kan du gjerne sende oss en e-post til [email protected] så hjelper vi deg videre. Med vennlig hilsen, Samuel NextGenTel
Byttet til NextGenTel i januar, er det dummeste valget jeg noen gang har gjort, har ikke vært annet enn problemer og tull, ble lovet 20 hastighet, når jeg byttet, det har jeg hatt fra Telenor i mange år på samme linje, men nå var visst det plutselig ikke mulig lenger, så da ble hastighet 10 til samme pris. Klaget på dette og som plaster på såret skulle jeg få VDSL i stedet, da skulle alt bli bedre fikk jeg beskjed om, det ble starten på nye problemer med dobbelt fakturering og nå innkasso/stengnings varsel på det ADSL abonnement som de byttet, dette har pågått i 4 måneder uten at de rydder opp. Har også hatt 3 modemer på 6 mnd, de to første fungerte kun en liten stund før nettet plutselig ble borte til stadighet, koblet opp mitt gamle Telenor modem og alt fungerer uten problemer, når de sendte ut det siste modemet som forøvrig ligger ubrukt i esken sin, så fikk jeg purring for ikke å ha sendt inn ødelagt modem nr 2 samme dag som jeg mottok nytt modem med returlapp på gammelt modem, så alt i alt vil ikke anbefale noen og bytte til NextGenTel!!! Med mindre du ønsker masse trøbbel. Har forøvrig pratet med kundeservice utallige ganger men blir ikke ryddet opp.
Hei Tor. Først og fremst beklager jeg at det som var ment som en god løsning og en godtgjørelse i stedet medførte problemer og at du måtte ta kontakt med oss gjentatte ganger. Dette er noe vi jobber med å redusere og i ditt tilfellet forstår jeg det slik at vi har et godt forbedringspotensiale. Vi ønsker naturligvis ikke å sende deg flere modem enn du har behov for, så her har det enten skjedd en systemfeil, eller et menneskelig svikt. Jeg håper saken er rettet opp i nå i din siste henvendelse og at du kan nyte et raskere nett fremover. Med vennlig hilsen, Samuel NextGenTel
Hurtig og godt når det fungerer. Litt store innkjøringsproblemer. Må utvide åpningstidene for kundeservice
Hei Rolf Takk for din tilbakemelding. Vi håper du blir fornøyd med oss fremover. Vi har hatt litt redusert åpningstider på telefonen i sommer, men vi har hatt lengre åpningstider på chat, kontaktskjema, facebook og appen vår. Med vennlig hilsen Christian NextGenTel
Total dysfunksjon, bordet er fullt med fjernkontroller, umulig å pause. Dere er i steinalderen og vi har blitt lurt.
Hei Gunnar. Vi sender kun 1 fjernkontroll som følger med hver TV-dekoderen slik at du trenger kun å ha vår fjernkontroll og kontrollen til selve TV-skjermen din. Vi tilbyr mulighet for å pause programmer, men du må ha en dekoder med opptaksfunksjon for å få tilgang til denne funksjonen. Om du skulle trenge hjelp til å få dette til å virke, ta gjerne kontakt med oss via telefon, chat, facebook eller via vår app. Med vennlig hilsen Christian NextGenTel
Oppstarten av internett er litt kranglete i starten men etter at det har blitt ordnet så er det bra.
Hei Roy Takk for din tilbakemelding. Det er godt å høre at tjenesten virker som den skal nå. Bare ta kontakt om det skulle være noe du trenger hjelp med eller lurer på. Med vennlig hilsen Christian NextGenTel
Jeg har avsluttet abonnementet for flere måneder siden men fakturaen fortsetter å komme.
Hei Ariel Det høres ut som en feil som må ha skjedd et sted her, men om du ikke har tatt kontakt med oss, anbefaler jeg deg å gjøre det snarest mulig slik at vi kan fikse opp i dette. Med vennlig hilsen Christian NextGenTel
Mellom 1 og 5 stjerner, vil jeg gi -5. Kanskje kan jeg si at det var min feil, var fort gjort, hadde ikke tid for å vurdere litt, så valgt de tilfeldigvis, tenkte det er det samme hvem skal være leverandør av internet. Nå venter vi fremdeles for å få internet i ny leillighet. Det tar ca 6 uker uten at vi får noe bestemt datoen. Når man tar kontakt med de, sier de forskjellige. Noen sier at de trenger 4-6 uker, andre sier det bli 6-8. De er også forskjellige grunner for det. Noen sier at de må ordnes med forrige leverandør til den leiligheten, andre sier at de ikke har ledige montør. Enda verre er det at det står et felt på bestillings skjema som man skal binde seg med en gang, så skal ikke kunne bruke angrerett for å gjøre alt fortere(sånt står der). Det har jeg valgt selvfølgelig. Jeg tenkte å prøve avtale at jeg skal fine ny leverandør hvis de ikke klarer å leverer internet til meg, men krever i det tilfellet de at jeg skal betale ca 6000nok (til 12 måneder). Man kan merke også at noen av operatørene vant for å diskutere og nesten å krangle med kunder. Jeg håper at det kan hjelpe til andre folk slik at de ikke skal gjøre det samme feilen som meg. Det er bare en katastrofe. Som de sier på engelsk "JUST DON'T"!
Hei Aleksandar. Alle nybestillinger medfører en bindingstid på 12 måneder som fremgår i salgsøyeblikk og i ordrebekreftelsen. Angreretten gjelder 14 dager fra og med mottatt ordrebekreftelse. Dette er bransjestandard for internettleverandører og øvrige tjenesteytere. Bakgrunnen for dette er at når du bestiller en tjeneste har tjenesteyteren betydelige kostnader før du kan ta tjenesten i bruk i motsetning til en vare som kan returneres. For et bredbåndsabonnement har vi de største kostnadene før linjen er koblet over til oss. Vi betaler en engangssum for å reservere og overta linjen og vi har ikke selv en "angrerett" videre mot netteier. Kostnadene ved en kansellering etter angreretten har gått ut faller på oss og viderefaktureres til kunde. Vi kan ikke garantere en eksakt installasjonsdato, men dersom du frasier deg angreretten kan vi garantere at installasjonen blir fremskutt med 14 dager. Vi bestiller tidligst mulig oppkoblingsdato. Installasjonstiden etter hvorvidt du har bestilt fiber, eller DSL-abonnement og hvilken pågang det er i området ditt. En tjeneste kan ikke bestilles kun for å prøves ut, men dersom abonnementet ikke fungerer i henhold til den avtalen du har inngått skal vi naturligvis få rettet opp i dette og jeg håper du tar kontakt med oss igjen så skal vi hjelpe deg videre. Med vennlig hilsen, Samuel NextGenTel