NextGenTel opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Mellom 1 og 5 stjerner, vil jeg gi -5. Kanskje kan jeg si at det var min feil, var fort gjort, hadde ikke tid for å vurdere litt, så valgt de tilfeldigvis, tenkte det er det samme hvem skal være leverandør av internet. Nå venter vi fremdeles for å få internet i ny leillighet. Det tar ca 6 uker uten at vi får noe bestemt datoen. Når man tar kontakt med de, sier de forskjellige. Noen sier at de trenger 4-6 uker, andre sier det bli 6-8. De er også forskjellige grunner for det. Noen sier at de må ordnes med forrige leverandør til den leiligheten, andre sier at de ikke har ledige montør. Enda verre er det at det står et felt på bestillings skjema som man skal binde seg med en gang, så skal ikke kunne bruke angrerett for å gjøre alt fortere(sånt står der). Det har jeg valgt selvfølgelig. Jeg tenkte å prøve avtale at jeg skal fine ny leverandør hvis de ikke klarer å leverer internet til meg, men krever i det tilfellet de at jeg skal betale ca 6000nok (til 12 måneder). Man kan merke også at noen av operatørene vant for å diskutere og nesten å krangle med kunder. Jeg håper at det kan hjelpe til andre folk slik at de ikke skal gjøre det samme feilen som meg. Det er bare en katastrofe. Som de sier på engelsk "JUST DON'T"!
Hei Aleksandar. Alle nybestillinger medfører en bindingstid på 12 måneder som fremgår i salgsøyeblikk og i ordrebekreftelsen. Angreretten gjelder 14 dager fra og med mottatt ordrebekreftelse. Dette er bransjestandard for internettleverandører og øvrige tjenesteytere. Bakgrunnen for dette er at når du bestiller en tjeneste har tjenesteyteren betydelige kostnader før du kan ta tjenesten i bruk i motsetning til en vare som kan returneres. For et bredbåndsabonnement har vi de største kostnadene før linjen er koblet over til oss. Vi betaler en engangssum for å reservere og overta linjen og vi har ikke selv en "angrerett" videre mot netteier. Kostnadene ved en kansellering etter angreretten har gått ut faller på oss og viderefaktureres til kunde. Vi kan ikke garantere en eksakt installasjonsdato, men dersom du frasier deg angreretten kan vi garantere at installasjonen blir fremskutt med 14 dager. Vi bestiller tidligst mulig oppkoblingsdato. Installasjonstiden etter hvorvidt du har bestilt fiber, eller DSL-abonnement og hvilken pågang det er i området ditt. En tjeneste kan ikke bestilles kun for å prøves ut, men dersom abonnementet ikke fungerer i henhold til den avtalen du har inngått skal vi naturligvis få rettet opp i dette og jeg håper du tar kontakt med oss igjen så skal vi hjelpe deg videre. Med vennlig hilsen, Samuel NextGenTel
Har ingen ting å utsette på noe som tjenester eller stabilitet eller service.
Hei Johnny. Takk for litt skryt, det setter vi pris på! Vi ser frem til å levere et stabilt nett til deg i lang tid fremover. Med vennlig hilsen, Samuel NextGenTel
Ruter detter ut stadig med det resultat at strømmen må brytes for å få ruter til og virke.
Hei Kåre Slik skal det ikke være, kan virke som det er enten problem med selv ruteren eller trådløst problem som er årsaken til at du må skru av og på ruteren. Det blir dessverre vanskelig å si noe mer nøyaktig uten mer informasjon fra deg, jeg håper du tar kontakt med oss slik at vi kan feilsøke dette sammen med deg. Med vennlig hilsen Christian NextGenTel
Foreløpig fornøyd med internett og TV. Noen små feil i starten.
Hei Arild og velkommen som ny kunde! Godt å høre at du er fornøyd med tjenesten nå etter litt oppstartsproblemer. Jeg håper vi får levere til deg i lang tid fremover. Med vennlig hilsen, Samuel NextGenTel
Fibernett er mer eller mindre monopolisert og derfor er prisnivå alt for høyt. NGT er dog rimeligere og har langt bedre kundeservice enn Telenor. Lavere pris på nett for oss som ikke ønsker TV kanaler ønsker vi oss.
Hei Lasse. Takk for tilbakemeldingen. Vi er for tiden den eneste konkurrenten til Telenor sin fiber og det er en oppgave vi tar seriøst og det er kjekt å høre at du er mer fornøyd med oss enn vår største konkurrent. Vi er også tilhenger av et mer åpent fibernett og ønsker å få mulighet til å levere gjennom flere fiberleverandører. Markedskonkurranse er sunt og gir som oftest et bedre tilbud til kundene. Med vennlig hilsen, Samuel NextGenTel
Dårligste service jeg har fått noen gang, ingen kompetanse, ingen kan gi noe svar. Heilt dårlige opplevelse.
Hei Magdalena Vår kundeservice jobber hardt for å levere god og rask hjelp til våre kunder når de først tar kontakt. Vi er opplært til å gi utfyllende svar og gjøre alt vi kan for å gi våre kunder den beste servicen. Det er dumt å høre at du ikke har fått dette inntrykket og håper du gir oss en sjanse til slik at vi kan hjelpe deg med problemet ditt. Med vennlig hilsen Christian NextGenTel
Takler lite streaming av direkte tv. Virker som ping er hovedproblemet. Funker fint på tjenester som bufrer.
Hei Joar. Det er dumt å høre at tjenesten ikke fungerer helt i henhold til ditt behov. Ettersom jeg ikke får sett kundeforholdet ditt må jeg svare litt generelt. Vi tilbyr mange forskjellige abonnement rundt om i landet og hastigheten vi kan levere varierer fra område til område, f.eks. etter hvorvidt vi leverer fiber, DSL, eller mobilt bredbånd. DSL-abonnementene leverer generelt sett lavere hastighet og i enkelte tilfeller kan det være at hastigheten som kan leveres over linjen ikke er tilstrekkelig til mye bruk. Når ping / svartiden på linjen er høy skyldes dette i de aller fleste tilfeller at bruken av nettet er høyere enn den håndterer på en god måte. Dersom dette er tilfellet for deg så kan jeg hvertfall informere om at innen 2022 skal alle husstander i Norge ha fibertilkytning - eller en annen nyere teknologi og denne problemstillingen kun vil være midlertidig. Vi jobber også selv for å bygge ut fiber til stadig flere kunder og jeg håper du får bedret tilkoblingen så snart som mulig. Med vennlig hilsen, Samuel NextGenTel