NextGenTel opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Dårlig kundeservice, dårlig nett, terminerer nettet uten grunn. Hvis dere ikke hadde monopol der jeg bor hadde jeg aldri i verden brukt dere.
Jeg har ikke et positivt ord og si om nextgentel... Først sender dem en kar for å installere hvorav ruteren ikke var kommet enda slik at reparatøren ikke fikk satt opp nettet ordentlig. Dette gjorde at jeg som bookingmanager måtte ned på power for å kjøpe mobilt bredbånd rett og slett for å ha muligheten til å jobbe. Bare på den tapte arbeidsdagen der lå jeg omlag 5000 i minus. Når modemet og ruteren endelig kom funket nettet i omlag tre-fire dager før det plutselig dukket opp et nytt modem i posten eksakt likt det vi hadde fra før. Dagen etter forsvant nettet igjen slik at jeg måtte ned på power og ordne meg enda et nytt abonnement og nok en arbeidsdag var tapt. Som om ikke det var nok spurte jeg høflig kundeservice om en viss kompensasjon hvorav jeg fikk beskjed om at vi skulle se på om det kanskje kunne være mulig. To timer senere fikk jeg mail fra nextgentel ikke om noen form for kompensasjon snarere tvert imot jeg fikk beskjed om å sende tilbake den ene av to rutere nextgentel har sendt meg feil for egen regning. Jeg jobber i service bransjen selv og dette er mer enn hårreisende. At dette I det hele tatt er mulig er f#%n meg beyond me. Møkka selskap, hold dere langt unna!
Huseier fikk installert fiber et par dager før jeg flyttet inn. Alt er montert og klart, men de har ikke aktivert nettet fordi montørene ikke har gitt dem beskjed om at det var ferdig montert. Huseier reiste på ferie i den tro at alt var i orden, så nå må jeg prøve å fikse dette. Da jeg kontakter NGT for å se om de kan aktivere det, får jeg bare beskjed om at de ikke kan gi meg noe info da jeg som leietaker ikke er juridisk eier av nettavtalen. Det har jeg heller ikke bedt om. Det jeg ba om var at de skulle aktivere nettet, eller kontakte montøren og få bekreftet at alt er klart, slik at de kan aktivere det, slik de uansett hadde gjort automatisk, dersom montørene hadde gitt dem beskjed med en gang det var montert... Nå ser det ut som jeg blir sittende uten nett frem til huseier kommer hjem, om 3 uker... det passer svært dårlig å stå uten nett, da jeg holder på med utdanning og har ukentlige rapporter som skal leveres inn, og oppgaver som skal leveres på nett. Dårlig kommunikasjon med sine innleide montører, kronglete "sikkerhetstiltak" og dårlig service! Styr for all del unna.
Kundebehandling er ikke spesielt god! Vi skifter selskap. Breibåndet i seg selv fungerer stort sett bra.
Aldri opplevd å måtte vente en uke på å få rettet en feil! Fikk beskjed mandag morgen at montør skulle komme, fredag ettermiddag nå, og fortsatt ikke noen montør og ikke en lyd utenom når vi maser og spør på chat. Det nytter jo ikke å komme gjennom på telefon, sittet i flere timer uten svar. Dere er første prioritet! Haha javel! Bare løgn. Sto ikke i saken ihvertfall. Ikke fått en status, ikke noen tilbakemelding på en hel uke! Aldri mer! Dersom du har hjemmekontor og er avhengig av nett anbefaler jeg en leverandør du kan stole på at hjelper deg. Det gjør ikke Nextgentel som svarer på noe annet enn du spør om og legger ut om ting som ikke har noe med saken å gjøre, samt at de ikke leser saken før de svarer og du må gjenta og gjenta. Håpløse greier! Terningkast 0
Har vært kunde i Nextgentel over flere år, og vært greit fornøyd - dels fordi det ikke har vært bedre alternativer der jeg bor. Hastigheten har stort sett vært lavere enn oppgitt, og ruter trengte stadig omstart, men dette kan man leve med. Det jeg reagerer på er kundeservice - evig loop og veldig lang ventetid må påregnes hver gang noe ikke er som det skal.
Betaler mye for lite. Elendig nett og svært ustabilt. Føler oss utnyttet fordi det ikke fins alternativ nettleverandør. Erfaringene er basert på over 12 år.