NextGenTel opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Betaler for Fiber 300/300, men 60% av tiden får jeg ikke mer enn 4 mbps. Resten av tiden kan jeg ha 30-290 megabit / sekund.
Jeg bytter fra Telenor og opplever dårligere dekningsrekkevidde nå. Jeg har for eksempel nesten ikke dekning på soverommet, og det hadde jeg før jeg byttet. Routeren står på samme sted som tidligere.
Hadde fiber fra Telenor tidligere. Jeg synes bok at routeren fra Telenor fungerte hedre enn den jeg har nå fra Heimgard. Har forsøkt å komme i kontakt med NextGentel på telefon, men det er vanskelig. Sitter ikke å venter i telefonen når du får beskjed om at du er nr. 52 i køen. ☹️
Det var lett å komme igang, få bredbåndet opprativt
Gjekk over 3 mnd. Før eg fekk montør. Fekk installasjonsdato, ingen montør kom. Måtte ringe halve verden for å få tak i montør. Nextgentel opplevde eg som forferdeleg lite samarveidsvillig, og fraskreiv seg alt mogleg ansvar for alt. Som å snakka med barnehageungar. Verste kundehåndtering eg nokon gang har opplevd! Kjem til å fråråda alle eg kjenner frå å bruka dette inkompetente selskapet!
Det fungerer greit. Vi måtte imidlertid bytte ruter, noe vi ikke var forespeilet av selger. Dette koster oss 39 kroner pr mnd. Vi har også mistet Matkanaløen, noe vi ikke vet hva skyldes, da vi ikke har gjort endreinger på Riks-TV.
Jeg opplever at nettet faller ut, at de vanlige programmene på telefonen (facebook instagram snap etc) bare står og spinner og laster uten å laste inn, og at jeg må slå av wifi wifi. Dette håper jeg det går an å gjøre noe med.