Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
NextGenTel
3.2
2 195 verifiserte omtaler

NextGenTel omtaler og erfaringer

Nøytral trend

NextGenTel opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

3.2
Middels
2 195 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
#4
Utmerket
NextGenTel er rangert
#4 av 67 fiberleverandørerer
37%
Dårlig
37% anbefaler NextGenTel
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd - få tilbud fra flere leverandører helt gratis!

Utforsk 2 195 omtaler om NextGenTel

FILTRER OMTALER
463
334
227
193
978
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om NextGenTel
NextGenTel har 2 195 verifiserte omtaler på Bytt.no

Ikke det jeg ble lovet. Var bedre med telenor

Omtale av  Rusken

Har mindre hastighet nå. Kundeservice er vanskelig å komme framm til. Kort åpningstid. Nettverket i huset rekker mye kortere. Å hastigheten er dårligere. Fikk problemer med en enhet etter at jeg gikk over til nexgentel også. Samt lang tid å få koblet til nettverket.

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med NextGenTel?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Så langt ok

Omtale av  Tor K

Liten erfaring. Har kun vært tilkoblet en uke. Men, service så langt er ok

Tilgjengelighet

Omtale av  Toril

Er nok bra men problemer å få det i gang, det er nok oss men å få hjelp på tlf er håpløst ventet 1 1/2 time på svar dette skjedde andre gangen også og en håpløs fjernkontroll. Har fått ny men det er noe rart må godkjenne hvis du vil bytte kanal🥹

Hold dere unna - verdens verste kundeservice

Omtale av  Silje B

Vi fikk en dørselger på døra, som ville selge oss bedre og billigere fiber. Lovet at det ikke var bindingstid og de skulle ordne alt med bytte og overgang. Blir bare rot med oppsigelse som Telenor nekter er mottatt, må betale dobbelt og får langt høyere kostnader enn man opprinnelig hadde. Prøver å benytte angrerett mot Nextgentel men de nekter dette, og mener på at det er både binding og bruddgebyr på 5000 kr. Fikk i tillegg lavere hastighet enn lovet, og holdes som gissel der de ikke vil avslutte kundeforholdet. De tar ingen ansvar for manglende oppsigelse til eksisterende selskap, og det er verdens lengste ventetid på telefon til dem. Heller ingen tilbakemelding på mail fra dem. Anbefaler sterkt å holde dere unna disse, og benytte en særiøs internett leverandør som har et fnugg av kundeservice.

Tilfreds

Omtale av  John

WiFi er stabil og sterk,og jeg har veldig god erfaring med kundeservice...

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Burde vært bedre informasjon i starten.

Omtale av  Solfrid

Helt i begynnelsen da jeg vurderte å gå over til bredbånd fra NextGenTel, spurte jeg kundeveilederen om det var noe mer jeg skulle tenke på - enn det med månedsprisen? Svaret var nei. Ved neste kontakt (ny kundeveileder) samt via løpende email kom det fram at jeg burde leie en ruter. Det ble også sagt at min min forrige leverandør trolig ville ha tilbake sitt utstyr. Dette var noe jeg ikke hadde tenkt på selv og som kom som en overraskelse og ble et tillegg til prisen. Så ble jeg fortalt at ruteren skulle sendes med en gang, og jeg skulle i hvert fall motta den minimum en uke før den dagen NextGenTel skulle overta. Da det nærmet seg og ingenting skjedde, ringte jeg og snakket med en kundebehandler. Opplevde å ikke bli tatt på alvor. Ettermiddagen før jeg skulle ha mottatt pakken med ruteren ble den først sendt i posten. Fikk beskjed fra Posten kvelden før omleggingen at pakken var kommet til nærmeste Post i butikk. Dagen da NextGenTel overtok bredbåndet, måtte jeg selv ringe for å forsikre meg om alt var klart for at jeg kunne gå i gang med å kople på det nye utstyret. Skriftlig hadde jeg fått oppgitt et klokkeslett som dekket hele dagen. Få dager seinere viste det seg at NextGenTel satt med info om at avtalen med min forrige leverandør ikke ville bli avsluttet før en måned etter at NextGenTel hadde tatt over. Det oppdaget jeg da jeg fikk et inkassokrav og forstod at jeg hadde fått to fakturaer for min første måneden hos NextGenTel (en fra hver leverandør). Altså, hvorfor ble jeg ikke informert om dette, slik at datoen for omlegging kunne blitt utsatt - når det framkom at NextGenTel hadde denne infoen? At NextGenTel hadde denne infoen fram da jeg i fortvilelse ringte kundeveileder for å finne ut av saken.

Noe ustabilt nett

Omtale av  Stein M

Opplever fra tid til annen at nettet stopper litt opp. Om du skal inn på bilder, så må du over på 4G for å få lastet inn bildene. Men når alt virker er det bra. :)

NextGenTel har 2 195 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til NextGenTel mener

NextGenTel

Har tilegnet profilen
NextGenTel deltar på Bytt.no

NextGenTel har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
NextGenTel besvarer omtaler

NextGenTel har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter omtaler
NextGenTel ønsker tilbakemeldinger

NextGenTel benytter Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis innhente omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR