NextGenTel opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Helt i begynnelsen da jeg vurderte å gå over til bredbånd fra NextGenTel, spurte jeg kundeveilederen om det var noe mer jeg skulle tenke på - enn det med månedsprisen? Svaret var nei. Ved neste kontakt (ny kundeveileder) samt via løpende email kom det fram at jeg burde leie en ruter. Det ble også sagt at min min forrige leverandør trolig ville ha tilbake sitt utstyr. Dette var noe jeg ikke hadde tenkt på selv og som kom som en overraskelse og ble et tillegg til prisen. Så ble jeg fortalt at ruteren skulle sendes med en gang, og jeg skulle i hvert fall motta den minimum en uke før den dagen NextGenTel skulle overta. Da det nærmet seg og ingenting skjedde, ringte jeg og snakket med en kundebehandler. Opplevde å ikke bli tatt på alvor. Ettermiddagen før jeg skulle ha mottatt pakken med ruteren ble den først sendt i posten. Fikk beskjed fra Posten kvelden før omleggingen at pakken var kommet til nærmeste Post i butikk. Dagen da NextGenTel overtok bredbåndet, måtte jeg selv ringe for å forsikre meg om alt var klart for at jeg kunne gå i gang med å kople på det nye utstyret. Skriftlig hadde jeg fått oppgitt et klokkeslett som dekket hele dagen. Få dager seinere viste det seg at NextGenTel satt med info om at avtalen med min forrige leverandør ikke ville bli avsluttet før en måned etter at NextGenTel hadde tatt over. Det oppdaget jeg da jeg fikk et inkassokrav og forstod at jeg hadde fått to fakturaer for min første måneden hos NextGenTel (en fra hver leverandør). Altså, hvorfor ble jeg ikke informert om dette, slik at datoen for omlegging kunne blitt utsatt - når det framkom at NextGenTel hadde denne infoen? At NextGenTel hadde denne infoen fram da jeg i fortvilelse ringte kundeveileder for å finne ut av saken.
Opplever fra tid til annen at nettet stopper litt opp. Om du skal inn på bilder, så må du over på 4G for å få lastet inn bildene. Men når alt virker er det bra. :)
Plagdes litt med oppkopling. Noe dårlig dekning til Mac’en som står i annet rom, samme etg. Ellers alt OK
Ble fortalt at det skulle bli så mye billigere å bytte til nextgentel,det ble isteden dyrere enn det vi hadde fra før☹️
Fornøyd med kapasiteten. Dataspillenes ungdom klager heller ikke😀
Vi har vert kunde bare noen dager og det jeg har opplevd er både pålitelig og av bra og kan anbefales
Da jeg fikk selger på døra fra NextGentel ble jeg lovet alt mulig rart, blant annet at jeg slapp å bytte modem/ruter. Men når det nærmer seg oppsigelse mottar jeg beskjed om at jeg må bytte ruter/modem, når jeg da kontakter NextGentel sier de at jeg ikke trenger det og skal se bort ifra mail. Når dagen kommer til at jeg skal bytte nett, funger ikke noe som helst. Etter 3 timer i kø, ga jeg opp å nå de per telefon, så brukte min angrerett og fikk sagt opp. Ringte Telenor og på noen få minutter var jeg på nett igjen. Jeg betaler heller 200,- mer i mnd for å være på nett.