OBOS Nett opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Etter å ha stabilt nett i mange år fra Get/Telia så byttet styret til Obos OpenNet for snart ett år siden. Etter det hsr nettet vært ustabilt og stadig utkoblinger i området og at modem henger seg og ikke har kontakt med nett. I tilegg har de levert trådløst modem som mange enheter ikke finner / får kontakt med. Når ting er oppe er hastighet bra, og wifi gir god dekning.
Hei Gaute, Vi beklager de problemene du har opplevd med vår tjeneste – slik skal det selvfølgelig ikke være. Vi ønsker å levere stabile tjenester til enhver tid, og vi ønsker derfor å komme i kontakt med deg. Vi vil ringe deg i morgen, 11.09, etter kl. 15:00 for å undersøke. Ønsker deg en fin dag! Med vennlig hilsen Maria | OBOS OpenNet
Styret i borettslaget som ikke aner hva de driver med valgte å bytte internettleverandør uten å sjekke hva resten synes om dette. Router vi fikk er en Heimgard AX3600 som ikke finnes dokumentasjon på, hverken hos OBOS eller hos produsent. Mistenker at dette er en rebrand av noe kinesiske greier. De kjører CGNat så port forwarding slik at jeg ikke kan få tilgang til resurser som står i mitt hjem som feks. NAS når jeg utenfor husets fire vegger. Ikke kan jeg spille hvis jeg er avhengig at andres klienter må koble til min pc. Fra å ha en fiberkabel rett fra veggen og inn i min router fra altibox, er jeg nå så heldig at jeg har et ekstra steg med et modem/router som gjør at alle instillinger i Heimgard routeren når det kommer til NAT og port forwarding er null verd. Makkverk.
Hei Sindre, Det er leit å høre at du er misfornøyd med vår tjeneste. Her har du link til informasjon om Heimgard ruteren på vår nettside: https://www.obos.no/boligforvaltning/tjenester/opennet/kundeservice/bruksanvisninger/heimgard-elite-hx40me/ . Det er en norsk utviklet ruter med sikkerhet og dekning i fokus. Dessverre så ble en gammel tjeneste lagt på når kundebilde skulle opprettes som førte til noen utfordringer hos enkelte. Det er nå rettet oppi og du skal ha mulighet til å spille uten at andres klienter skal koble seg til din pc. Vi ser på muligheter for å utvikle ruteren sånn som du beskriver her med kun en kabel rett fra veggen og kommer tilbake til det etter hvert. Jeg kan ikke se at du har kontaktet oss tidligere, men det er bare å ringe oss på telefonnummer: 21016150, chat eller kontaktskjema her: https://www.obos.no/boligforvaltning/tjenester/opennet/kundeservice/kontakt-oss/ om det er noe vi kan hjelpe deg med. Ønsker deg en fin dag! Med vennlig hilsen Maria | OBOS OpenNet
Folk i borettslaget var bekymret før overgangen grunnet dårlige tilbakemeldinger. Det har vist seg å være unødvendig, nå har vi et ekstremt mye raskere og betydelig billigere internett enn hva Telenor har gitt oss de siste årene. Vi hadde en runde hvor internett forsvant, da fikk vi raskt SMS og ble holdt oppdatert den perioden nedetiden varte. De som "klager" nå er ekstremt lite tekniske personer som sliter med å koble nettbrett/PC/Mobil til det ny WIFI. Ser ut som om hoveddelen av de dårlige tilbakemeldingene her går på ting som er brukerfeil og ikke problemer med internettet i seg selv - ønsker å være en motvekt til dette da vi kun har positive opplevelser så langt i våre snart 4 måneder med Opennet som leverandør.
Hei, Bjørn. Takk for din tilbakemelding. Vi setter stor pris på å høre at dere har hatt en positiv opplevelse med OBOS OpenNet, og at dere nå har raskere og rimeligere internett. Det er også godt å vite at våre SMS-oppdateringer ved nedetid har vært til hjelp. Takk for at du deler dine erfaringer og bidrar til et balansert bilde av tjenesten vår. Med vennlig hilsen Maria | OBOS OpenNet
De leverer ikke den båndbredden de lover. I tillegg er det ustabilt og de har en kundeservice en må tilbake til de gamle østblokklandene for å se maken til. Det er komplett umulig å forstå at man som andeelseier blir påtvunget ett slikt opplegg.
Hei Erling, Det er leit å høre at du ikke er fornøyd med vår tjeneste. Vi vil veldig gjerne undersøke dette og prøve å finne en god løsning. Nå er det dessverre sånn at vi ikke finner kundebildet ditt med bare navn. Har du mulighet til å sende oss en e-post sånn at vi får litt mer kontaktinformasjon? Vi ringer deg gjerne når det passer deg. Ønsker deg en fin dag! Med vennlig hilsen Maria | OBOS OpenNet
Mister connection hele tiden, bra når det funker, men det funker stortsett aldri......
Hei Øystein, Dette høres ikke bra ut og sånn skal det ikke være. Jeg finner deg dessverre ikke i systemet vårt med bare navn, men vi vil veldig gjerne ta en nærmere titt på dette. Har du mulighet til å sende oss en e-post angående dette? Så kan vi kontakte deg når det passer deg. Ønsker deg en fin dag og vi snakkes snart! Med vennlig hilsen Maria | OBOS OpenNet
Jeg har hatt en god opplevelse med OBOS OpenNet. Internettforbindelsen er stabil og rask nok for mitt behov. Kundeservice har vært hjelpsomme og løsningsorienterte. Kan trygt anbefales til andre.
Hei, Eva. Så utrolig kult å høre at du er fornøyd med oss. Vi jobber hardt for å sikre en stabil og rask internettforbindelse, og det er fantastisk å høre at kundeservicen vår har vært på topp for deg. Takk for at du deler din positive opplevelse - det setter vi stor pris på! Med vennlig hilsen Maria | OBOS OpenNet
Fikk glimrende hjelp når jeg kontaktet kundesenteret, han jeg snakket med var kjempehyggelig og tok tak i saken med en gang. Jeg ble til og med oppringt etter noen dager for å høre om det var noe annet han kunne hjelpe meg med- det var mer enn jeg forventet!
Hei, Sara. Så gøy å høre om din opplevelse. Vi elsker å høre at kundesenteret vårt var superhyggelige og tok tak i saken med en gang. Det er enda bedre å vite at vi kunne overraske deg med en oppfølging for å sjekke om alt var i orden. Takk for at du deler din positive opplevelse - det setter vi stor pris på! Med vennlig hilsen Maria | OBOS OpenNet