Telenor Bredbånd opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Selve produktet fungerer stort sett fint, hastigheten er som avtalt - men der stopper det. Hittil har det vært feil på hver eneste faktura jeg har mottatt. Ved avtaleinngåelse per telefon ble jeg lovet fri etablering, i tillegg til en fast rabatt hver måned. Kort tid etter mottok vi wifi-ruteren, som det viste seg ikke fungerte med trådløse signaler. Jeg sendte denne tilbake og mottok ny i posten etter noen dager. Den første fakturaen jeg mottok var på etableringsavgiften, som jeg var lovet per telefon at jeg slapp å betale... Neste faktura var for de tre første månedene, full pris - nok en gang avvik fra hva vi avtale ved etablering. På den forrige fakturaen hadde de klart å legge inn (nesten) riktig rabatt, men denne gangen hadde de klart kunststykket å legge inn 1000 kroner erstatningsgebyr for wifi-ruteren som ikke fungerte ved ankomst! Til slutt vil jeg si at det har ordnet seg hver gang, men jeg er svært misfornøyd med at jeg må ringe internett-leverandøren min hver gang jeg mottar faktura fordi de prøver å lure ekstra penger ut av meg. Jeg har hatt inntrykk av Telenor som en seriøs aktør, men der tok jeg tydeligvis feil...
Meget stabilt og raskt nett. Har fått det jeg betaler for og er fornøyd.
Enten så faller nettet ut eller så går det lang tid og nettet surrer rundt når jeg skal se på nett tv. Det er skikkelig irriterende. I starten var det bra, men nå har det blitt værre og værre.
De leverer ikke hastigheten de lover. Har ringt kundeservice utallige ganger, men ikke noe skjer. Noen av kundebehandlerne er dessuten arrogante og yter dårlig service. Ved en anledning ble telefonen lagt på.
Flere ganger jeg har vært uten nett i flere dager om gangen. Hver gang har det vært noe feil fra deres side. Fikk en telefon i dag om at de nå kaster oss ut, hvor jeg spurte "Har ikke jeg allerede sagt opp da?". Sekund senere så legger han på. Frekkeste jeg har vært borti
Telenor har kundeservice som eget forretningsområde som krever pluss på bunnlinjen. Stiller du et spørsmål, får du som svar at dette er utenfor deres kompetanseområde, med henvisning til Telenoreksperten til 30 kr/min. Jeg kjøpe en 4 TB disk og har satte opp en FTP server på min hjemme-PC med backup mot Jottacloud. Dette funker bra, men ettersom jeg ønsker at PC skal kunne gå i dvale ved lenger fravær fra heimen har jeg forsøkt å sette opp Wake-on-Lan. Dette funker innfor husets fire vegger, men jeg får det ikke til over Internett.
Jeg Benytter nett via kabel TV og det har en fantastisk oppetid. TV her virker som det skal. Og når det en sjelden gang går galt får jeg en datapakke eller to til mobilen. Opplever problemer enkelt fikset. Ett minus eller to: - Dyrt PR måned. De får jo også betalt via fellesutgifter, og en vakker sum av meg. - Veldig dyrt med nyere dekoder. Som fast kunde kunne de gitt en god pris på en ny dekoder i ny og ne. - Ufleksibelt. Man må ta det en får i veggen. Ikke andre som leverer Internett via TV enn dem.