Telenor Bredbånd opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Har en 10mbit DSL og fasttelefon via kobberkabel. Det er kjent at Telenor skal fase dette ut, men hos oss er der ikke mobildekning eller andre alternativer. Smart triks å legge på prisen helt til kunden sier opp abonnementet. Dermed slipper de å måtte tilby alternativ løsning hos oss når kobberkabelen legges ned. Dette påklaget jeg til Brukerklagenemnda, men de ga Telenor medhold. Alt er etter vilkårene som vi har godtatt. Så de kan legge på prisen hvor mye de vil. Vi har ingen alternativer til hverken telefoni eller bredbånd i området. Fy søren, dette er utrolig at er lovlig. De har en lovbestemt plikt til å levere telefoni, men ingen begrensning i pris. Jo flere som går over til andre løsninger jo mer må vi gjenværende betale for å dekke vedlikehold.
Brukergrensesnittet er veldig bra hos Telenor. I tillegg er de veldig hyggelig på kundeservice.
Det er rart at Telenor i 2020 fortsatt driver med oppsigelsestid fra 1. i påfølgende måned. I mitt tilfelle med oppsigelsestid fra 01.januar, må betale ut februar. Det er utrolig trist ettersom i tilfelle her så var vi kunde hos de i mange år. Dette er trist og jeg anbefaler alle å se til andre bedrifter før de bruker telenor til nød. Det er kun dette som vil endre den monopol holdningen de har.
Telenor hadde en dør til dør runde i nærområdet for 13 mnd siden hvor mange skrev seg på ønske om fiber. Dette skulle komme på våren 2018, men ble utsatt. Fortsatt har ingen fått tilbakemelding om hva som skjer, og de gangene jeg har ringt har de ingen gode svar. Siste jeg har hørt er at noen allerede har fått den nye trådløse boksen, og at det gamle kobber nettet skal forsvinne. Har i dag 60/10 vdsl via kobber nettet (fiber til kobber), får krysse fingrene og håpe at fremtiden ikke gir oss dårligere trådløst nett som eneste alternativ.
Kundeservice er elendig. De forstår aldri kundene sine, i tillegg er du frekke mot oss kunder selom vi betaler mye penger i løpet av året. Jeg har bed om og få pratet med en sjef. Fikk ikke lov. Merklig at de overlever markedet i dag.
Skal være testet å funnet i orden, men er tregere en noen gang, så hva er vitsen å være Telenor kunde.
Håpløs kundebehandling. Blir oppringt og fortalt at linja skal legges ned. Tjenesten vi har idag kan ikke lenger leveres. Her må det oppgraderes sier den aggressive selgeren. Ny ruter til 2900 kroner. For den vi har vil ikke fungere lenger. Det må gjøres så fort som mulig. Kunne ikke gi noe dato på når linja skal legges ned. Blir det feil på linja gidder de ikke å reparere og anser tjenesten som umiddelbart avsluttet. Håpløst. Ikke fått beskjed i forkant. Markedsføring stunt for å tjene mer penger. Og når jeg ringte opp igjen og sier jeg vil si opp da koster plutselig ruteren ikke 2900 kroner lenger. Da skulle jeg få den til special price my friend!! kun 699 kroner.. je#%a svindlere. De skulle spandere størsteparten av ruteren. Ringte Nextgentel, de sier at den linja ikke skal legges ned før i 2022. Så da fantes det visst dato likevel og det haster altså ikke. J#%la idiot firma. Vi har nå sagt opp avtalen hos Telenor og måtte de gå konkurs. Alltid på nett garanti er også håpløs og det måtte en lang e-post til kundeservice for å få det man har krav på. De turte ikke si nei da plutselig når de fikk de skriftelig. Kroken på døra for Telenor. Inkompetente ansatte der tolkningen av regler og vilkår er forskjellig fra kundebehandler til kundebehandler. Styr unna dette firmaet, hvis de fortjener å bli kalt det.