Telenor Bredbånd opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Bredbåndet mitt fungerte bra før jeg gikk over til telenor, telenor Bredbånd har ikke fungert siden jeg begynte med dem, servicefolkene er bare dårlige, de kunne ikke hjelpe i det hele tatt. Jeg er bare lei av å kontakte dem etter å ha ringt og snakket med deg nesten 15 ganger tidligere. de vil aldri levere det de lovet.
Fungerer godt for det aller meste. Litt fall i hastighet av og till men ikke særlig merkbert. Dyrt.
Ustabilt nett - går ned uten varsel - kommer av og til tilbake av seg selv etter 10 - 15 min . Her er det fri sikt og forholdsvis kort avstand til nærmeste basestasjon (1800 m luftlinje) - og sentralt på Østlandet. Flere henvendelser til kundeservice har ikke bedet forholdene - jeg begynner å gå lei. I hvilken grad involverer Telenor's ledelse i at de leverer et ustabilt produkt og som åpenbart er en stor omdømmebelastning ? Det er vel tvilsomt om de beveger seg ut i "åpent lende" og kommenterer dette. Finner ikke spor på Telenor's WEB-sider om ustabile trådløse nett utover en anbefaling om å ringe Kundeservice og en skriftlig/muntlig anbefaling om restart av nett. Jeg måtte forøvrig starte å skrive denne merknaden på ny - fordi nettet gikk ned og ble borte i ca. 10 min. Ikke enkelt dette. At nettet er så ustabilt er vel i seg selv sensitiv informasjon - men slik er det faktisk dessverre.
Bestilte trådløst bredbånd etter at kundeservice fortalte om 500 mbps hastighet som vi kunne fått, fikk til slutt 60 mbps istedenfor det vi hadde bestilt. Når vi kontaktet kundeservice nektet det at vi fikk beskjed om dette og at vi må bare ha det som det er nå. Internettet er forferdelig og fungerer halvparten av tiden ikke. Kundeservice nekter å hjelpe og si vi skal bare venter noen måneder for at det blir 500 mbps tilgjengelig i området.
Brukt telenor i mange år og nettet deres har alltid vært ustabilt, ikke verdt å skaffe ved mindre du knapt bruker internettet, om du streamer osv så hold deg langt unna.
Har flere ganger den siste tiden opplevde at vi verken har internett eller tv signaler og at Telenor bruker rundt ett døgn på å få rettet feilen. Siden vi er avhengig av nett både for hjemmekontor og skolearbeid er dette helt uholdbart. Dette har skjedd 3 ganger bare de siste 14 dagene.
Greide å betale samme regning to ganger, ble av kundeservice på telefon lovet refusjon innen 7 dager da jeg ikke hadde utestående regninger. To dager etterpå oppdaget jeg at Telenor hadde endret Faktura nummer og Kid nummer på den ene regningen, slik at den nå gjaldt November regning (forfall om to uker) og de hadde allerede trukket den. De hadde også endret innbetalingsdato på den ene av de to. Kontaktet igjen Kundeservice. De påsto jeg tok feil og at begge de betalte regningene hadde samme Faktura nummer og samme Kid Nummer OG at begge var betalt på samme dato.. Jeg sa jeg kunne bevise at de hadde gjort endringer med min kontoutskrift, men det var de ikke interessert i og de ble ble svært så nedlatende. Har vært kunde hos Telenor siden 1985, med et avbrekk ved utenlands opphold, men nå er det slutt. At bredbånd faller ut flere ganger i uken er heller ikke et pluss akkurat. Kundeservice tar timesvis å nå fram til, og de kan jo ikke gjøre noe fra eller til heller.