Telenor Bredbånd opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Første gang jeg ringte inn, snakket jeg med en dame. Jeg skulle ha tatt navnet hennes, for hun sa ja til tre ting som ikke stemte. Enten kunne hun ingenting, eller så løy hun. En vaskedame hadde flyttet på ledningene bak, men det var jeg ikke klar over, så internett funket ikke. Jeg ringte Telenor. Hun sier det er fordi modemet er blitt så gammelt at det er feilen. Jeg sier ja til å motta nytt hvis internett ikke må endres eller stenges ned, og at det kommer på døren og bare er “plug and play”. Ingenting stemte! Ca. 3-4 dager senere stenges internett, og her begynner marerittet. Jeg ringte inn ca. 2-3 ganger hver uke så langt for å få nye tilbakemeldinger som ikke stemmer. En feilsøker, ser at internett er slått av og må slås på. Han skal få gjort det, og internett skal funke etter 20 min. Jeg venter 1 time, ingenting. Ringer opp igjen, ny fyr, sier det samme, sier han skal slå på internett igjen, vente 20 min. Jeg venter 1 time og 30 min, ingenting. Ringer opp igjen, nå feilsøkte han og måtte sende meg videre til noen andre. Det kunne ta ca. 2-3 virkedager. Tok selvfølgelig 4. Ingenting endrer seg, de fikser ingenting, sender ny ruter. Her slåss de for livet for å ikke sende en kar hjem til deg, det er siste løsning. Ruteren tar ca. 3-4 dager. Ruteren kommer ikke på døren som fortalt, må hentes på postkontor. Plugger inn og opp, enkelt og greit. Ingenting endrer seg, 0 internett. Ringer de opp IGJEN. De får i hvert fall kontakt med modemet. Jeg gjør alt det nybegynner-tullet en pensjonist kanskje har glemt. Av og på med strøm, bla bla bla. 0 endring, må ringes opp igjen (også ha i tankene hvor kjekt det er å vente i telefonkø hver gang man ringer de opp, og av og til bryter linjen også, helt fantastisk). Denne karen sender meg videre igjen, får nytt referansenummer. Spent på hva som skjer nå, sist fikk jeg bare ny ruter. 3-4 dager igjen må ventes, nå har de sendt meg til Eltel som har en stakkars dude med en liste like lang som sikkert julenissen. “Han skal komme innen kl. 20 i morgen”. Hørt den før… Så nå er situasjonen at jeg er straks ferdig med min tredje uke uten internett, og han skal komme innen kl. 20 i morgen som er en fredag. Noe sier meg at jeg må vente til mandag over helgen. Har du Telenor, BYTT. Vurderer du internettabonnement, ikke skaff deg Telenor før de får forbedret hvordan de håndterer hjelp. Tror eneste grunnen til at de har kunder er at de ikke har hatt en feil enda. Når den tid kommer, haha, lykke til. Stay away!
Dårlig service, veldig dyrt og treigt og ustabilt nett for pengene selvom vi bor veldig sentralt i hovedstaden
Veldig dyrt abonnement -ikke mulig å få er mindre abonnement da 100 er det minste
Det gir det beste og raskeste internett for behovene til en familie, og du kan nyte det mens du ser på en film, så fiber er det beste internett.
Ofte tregere enn hastigheten man betaler for, dyrt abonnement.
God hastighet og stabil leveranse. Gode priser gjennom kampanjer, men denne justeres fort med en økning på 100% innen ett år om en ikke følger med.
Bestilte 250MB trådløst internett, får maks 120MB, ofte ligger den på 80-90. Ringte inn og klaget på at nettet faller ut mange ganger i løpet av dagen og at hastighet er for dårlig. Det kom en montør og sa at de som var her hadde montert antenne på feil plass. Antennen var rettet mot det dårligste punktet. Det burde jo være mulig å ordne, tenkte jeg. Montør forsvant like fort som han kom og sa han skulle ringe meg tilbake. Ikke hørt noe på 1 måneds tid, og Telenor sier at de ikke har noe registrert per nå. Saken forsvinner visstnok fra systemet deres når det blir sendt til montør, med det resultat at man må starte hele prosessen på nytt. Det fungerte ok i starten, hvis man ser bort fra hastigheten som var for lav, for 3-4 måneder siden. Det var i hvert fall stabilt, noe det ikke er lenger. Når både hastighet er for lav og det faller ut hele tiden begynner lunta å bli kort. Styr unna hvis du har alternativer.