Telenor Bredbånd opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Bestilte 250MB trådløst internett, får maks 120MB, ofte ligger den på 80-90. Ringte inn og klaget på at nettet faller ut mange ganger i løpet av dagen og at hastighet er for dårlig. Det kom en montør og sa at de som var her hadde montert antenne på feil plass. Antennen var rettet mot det dårligste punktet. Det burde jo være mulig å ordne, tenkte jeg. Montør forsvant like fort som han kom og sa han skulle ringe meg tilbake. Ikke hørt noe på 1 måneds tid, og Telenor sier at de ikke har noe registrert per nå. Saken forsvinner visstnok fra systemet deres når det blir sendt til montør, med det resultat at man må starte hele prosessen på nytt. Det fungerte ok i starten, hvis man ser bort fra hastigheten som var for lav, for 3-4 måneder siden. Det var i hvert fall stabilt, noe det ikke er lenger. Når både hastighet er for lav og det faller ut hele tiden begynner lunta å bli kort. Styr unna hvis du har alternativer.
Oppgraderte bredbånd fra 250 til 1000 en tirsdag som skulle tre i kraft dagen etter. Det som skjedde var at de klarte å anulerte hele abonnementet. Ringte kundeservice, de sa de måtte lage en sak på det og det ville ta 5 dager før jeg var på nett, noe som er uakseptabelt. Hun jeg snakket med var ikke hyggelig og lite løsningsorientert Jeg ba om å få snakke med noen andre, men da fikk jeg beskjed om å ringe tilbake. Det endte med at hun la på. Jeg ringte på nytt og fikk nesten lik beskjed, men nå var tiden uten nett kortet ned til 3 dager. Jeg prøvde å få svar på hvordan avtalen min kunne bli annullert uten min viten og jeg var øåst med bindingstid.., det kunne de ikke svare på og det fantes ingen historikk ble jeg fortalt. Tok kontakt med en bekjent som har noe kjennskap til dette og da han ringte ble det ordnet på 30 min. Løsningen var at den gamle avtalen (på 250) ble restartet. Helt uhørt at de som sitter på kundeservice har så lite kunnskaper om det de faktisk jobber med og liten vilje til å henvise deg til andre som muligens innesitter mer kunnskap om det aktuelle problemet. Nytt nett skulle være oppe mandagen, søndagen var nettet fjernet igjen og kundeservice stengt😒
Dette må være Europas høyeste priser på fiber! - Det er klart at det mangler konkurranse. Telenor kjøpte opp fiber bygd ut for RDA-midler, og øker prisene jevnt og fort.
Jeg har trofast brukt Telenor siden det het Televerket. Det som har kjennetegnet Telenor er en utrolig god og personlig service. De siste årene har denne falt merkbart. Dessverre såpass merkbart at min lojalitet ikke er så sterk lengre.
Trådløst bredbånd hos Telenor må være det største drite de har kommet ut med. Nettet stopper å fungere 4/5 ganger i løpet av dagen som oftest hver dag. Mest sannsynlig en software issue/bug. Har hatt problemer i over ett år nå. Kundeservice lager sak, jeg klager så lager de en ny sak på den gamle så klager jeg så skjer det hver måned uten noe fremgang :) helt ubrukelig folk som jobber der. Men de er alltid flink med å fakturere det passer de veldig godt på at det skal funke.
Jeg har nå vært uten internett i 7 uker og de lover hver uke at nå skal de få reparert feilen, at teknisk avdeling skal kontakte meg, at de skal holde meg oppdatert etc. Det er bare løgn på løgn og brutte løfter.
Dårlig forskjellig meldinger fra forskjellige service medarbeideren….. missforståelser