Telenor Bredbånd opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Tok kontakt med kundetjenesten da vi vurderte å knytte oss til fiber som ble lagt ned i veien vår nå. Fikk priser og et tilbud fra mannen i telefonen som var langt gunstigee enn det vi har fått skriftlig tidligere. På forespørsel om å få tilbudet på mail sa han at dette ikke var mulig. Ringte opp igjen for å spørre om noe mer men fikk ikke da snakke med ham men en annen kundebehandler. Hun sa at tilbudet vi hadde fått på telefonen (med svært gunstig pris i 24 måneder) ikke fantes. På forespørsel fikk vi ikke telefonnummer til den første kundebehandleren og hun kunne heller ikke gi beskjed om at han skulle ringe oss opp. Alt ble plutselig veldig annerledes. Antar at første kundebehandler jobber på provisjon og at han derfor regel rett sitter og lyver til potensielle kunder for å lure dem til å takke ja. Hadde vi gjort det ville vi selvsagt fått store problemer da vi ikke hadde hatt tilbudet skriftlig med å bevise hva vi hadde blitt lovet på telefonen. Styr unna dette drittet. Vi bestemte oss derfor for å fortsette med det vi har Allente på TV og Ice på internett som alltid behandler kundene sine på en skikkelig måte.
De gir deg gebyr for papirfaktura selv om du har opprettet avtalegiro og får regningen i nettbank, for å unngå det må du opprette en e-faktura avtale i tillegg til avtalegiro. Aldri vært borti noe så dumt.
Hadde kontrakt om Bredbånd 75 hos Telenor som jeg var helt fornøyd med. Men plutselig ble den forandret til Bredbånd 100 som koster kr.740 mer i året. Jeg trenger ikke 100, men 75 finnes ikke mer. Liker ikke at Telenor gradvis tvinger meg til å betale for mer data - som jeg ikke trenger? Hva blir det neste? Kontrakter er ellers bindende slik de er inngått, men dette gjelder ikke kontrakter med Telenor. Telenor endre i mai også på «Alltid på nett» garantien. Nå får abonnenter av bredbånd bare gratis data på mobilen hvis internettforbindelsen svikter. Men det gjelder bare de som har mobil abonnement hos Telenor. Det har jeg ikke. Hvilken garanti som gjelder for alle oss andre sier Telenor ikke noe om. Jeg har spurt for 1 måned siden, men de har ikke svart.
Ringte opp telenor kundeservice til å fikse tregt nett og måtte vente 20 min for å snakke med noen. De spurte hvem som var eieren av abonnemanget og jeg sa vent litt og ikke 15 sekunder senere så avsluttet de samtalen
Telenor klarer ikke å løse problemer. De leier inn folk uten nok kompetanse til å feilsøke, mens de på kundesupport ikke vet hva som skjer. Det er for lite kompetanse i firmaet og de bryr seg ikke noe om å hjelpe kundene sine. Kun mersalg.
Laget en internettavtale via koaks 300/50 linje og skulle høre fra den ila 2 uker, over 2uker har gått så ringte inn og spurte om status. Fikk da beskjed at dette kan ikke vi levere men om vi betalte 2000 for graving tio fiber skulle vi få det til... du gjettet riktig! Vanlig pris. Ikke noe form for kunde service eller kompensasjon, bare en kald skulder og total ansvarsfraskrivelse!
Nettet er stort sett veldig stabilt og driftsmeldinger blir stort sett lagt ut når noe skjer. De ruteren de tilbyr holder ikke mål til et moderne hjem med mange enheter på samtidig. Deres DNS er heller ikke opptimal, fikk bra gevinst av å bytte. Og de er i ferd med å prise seg ut av markedet. For 1000/1000 tar de 1249,- Homnet tar 499,- for det samme. Venter bare litt med å bytte da Homnet er helt ferske i området og sikkert vil ha noen barnesykdommer i starten.