Telenor Bredbånd opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Gjentatte problemer gjennom snart 2 år, med utfall av nett opptil 2-3 ganger pr. dag. Utallige kontakter om dette til Telenor. Fått bytta både router og uteantenne uten at det hjelper. Føler ikke Telenor tar meg på alvor. Bare en kort SMS tilbake fra teknisk, hver eneste gang .. Dårlig kundebehandling. Har forøvrig samme leverandør på hytta, men der er jeg utrolig fornøyd. Aldri noe tull, så der holder dem sine lovnader.
Etter fiber kom i hus var det sporadiske brud på linje. Telenor mente det aldri var noe feil på deres side eller utstyr. Etter mye kamp krevde jeg sluttraporten på montering av utstyret da dette skal dokumenteres og være innen for et kreterie. Dette kunne verken telenor eller utførende levere. Fikk til slutt ut en teknikker som kunne bekrefte at fiber hadde brudd i BEGGE ender i pigtail. Etter dette har det vært stabilt, men har vært en kamp å komme dit.
Måtte installere fiber da Telenor la ned min utmerkede VDSL over telefonlinjen. Fungerer uten problemer, men ble veldig dyrt etter at bindingstiden var ute. Produktet er mye billigere i Danmark og Sverige enn i Norge, rart.
Relativt dyrt, og lav båndbredde. Stabilt nett og noe prisreduksjon ved kontakt.
Nettet er stabilt og fint og kundeservice er ok. Men markedets dyreste pris gjør det uholdbart. Kun kunde pga bindingstid etter fiber utbygging.
Det er svært dyrt sammenlignet med hva jeg vet andre leverandører leverer handre steder. I tillegg har de hatt mye nedetid det siste året, nettet er også betydelig dårligere i enkelte perioder av døgnet.
Etter fem dager uten internett og å ha snakket med flere representanter fra Telenor, føler jeg at det ikke ble gjort et reelt forsøk på å løse problemet. Til tross for å ha forklart gjentatte ganger at Wi-Fi-ruteren ikke var problemet og at jeg ønsket direkte tilkobling fra fiberboksen til PCen, virket de fortsatt forvirrede. Selv om de mottok signal om at alt fungerte som det skulle, opplevde jeg ikke det samme. Når jeg til slutt besluttet å skifte leverandør, virket det som de aksepterte dette uten videre innsats.