Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
Telenor Bredbånd
2.2
897 verifiserte omtaler

Telenor Bredbånd omtaler og erfaringer

Nøytral trend

Telenor Bredbånd opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

2.2
Dårlig
897 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
#64
Forferdelig
Telenor Bredbånd er rangert
#64 av 67 fiberleverandørerer
12%
Forferdelig
12% anbefaler Telenor Bredbånd
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd - få tilbud fra flere leverandører helt gratis!

Utforsk 897 omtaler om Telenor Bredbånd

FILTRER OMTALER
64
52
100
139
542
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Telenor Bredbånd
Telenor Bredbånd har 897 verifiserte omtaler på Bytt.no

Store aktører man får trøkka ned over huet

Omtale av  Henriette O

Montør 1 hadde ikke med seg bor og bare dro. 2 uker senere purret jeg. Montør 2 var syk og Telenor hadde ingen vikar. Montør 3 kom 3,5 time for sent, koblet forferdelig stygt, tok betaling for 25m kabel hvorav kun 4 meter brukt og tok over 3200,- for jobben. Telenor kaller noe kundeservice, men det er så rævva. Borettslaget mitt har valgt denne aktøren, men nå er vi flere som er DRITTLEI deres «service», gigantiske Snøhetta ruter, teite T-We vi aldri bruker og irriterende Apper.

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Telenor Bredbånd?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Dyrt og ustabilt

Omtale av  Jan S. A

Telenor er for dyre og vi har hatt dårlig nett og vi er 40 enigheter her og da var vi for små til og kunne melde inn hele sameiet

Svar fra Telenor Bredbånd
19.06.2023 15:25

Hei! Lave hastigheter og ustabilt nett kan ha rot i mye forskjellig, og i sær for trådløst nett er dette gjerne forhold i boligen som styrer da det er radiosignaler som påvirkes av sine omgivelser. Det kan være greit å ta en kikk her om du plages med lave hastigheter : https://www.telenor.no/kundeservice/internett/test-av-hastighet/

Har ikke hatt signaler på en måned

Omtale av  Sts

Fått beskjed på telefon og chat at jeg må slå av ruter/modem vente 10 sek, 1o minutter etc så er alt bra igjen. Men neida, ble bare dårligere og dårligere. Kan ikke ha hjemmekontor leger grunnet Teleno.

Svar fra Telenor Bredbånd
19.06.2023 15:23

Hei! Ikke så godt å si hva dette er relatert til men om første løsningsforslag ikke har fungert er vi avhengig av en tilbakemelding på utfallet, slik at vi kan prøve ytterligere løsningsforslag for deg til vi med sikkerhet har fått løst problemet.

Svært misfornøyd!

Omtale av  Eline

De ga et bra tilbud ved første tlfsamtale, den kvinnelige ansatte var ekstremt dyktig i jobben sin! Men fra der har det dalt nedover. De har misforstått oss og vårt behov, unngått å opplyst om at man trenger en kabel fra T-We boksen til Tv og tatt betaling for 1 ekstra mnd uten å opplyse om at dette er deres prosedyre ved avbestilling 20. i en mnd og ikke 30/31.

Svar fra Telenor Bredbånd
19.06.2023 15:20

Hei! I utgangspunktet kan man ha trådløs tilkobling til dekoder men vil da kun gjelde for strømmetjenester og ikke lineær-TV. I disse dager sender vi imidlertid ut programvare for våre dekodere som muliggjør at også lineær-TV vil fungere over trådløst nett slik at man kan unngå kabel. For internett og TV er det standard oppsigelsestid hos alle operatører at man betaler ut inneværende måned man legger inn oppsigelsen + neste. Man kan da velge om man ønsker å beholde tjenesten ut hele oppsigelsestiden.

Egentlig fornøyd

Omtale av  Frode

Jeg kan si jeg er ok fornøyd med trådløst bredbånd. Det er litt for lav opplastingshastighet, som går utover når ungene spiller på nett. Nedhastigheten er høyere enn de lover👍 jeg har spurt noen ganger det siste halvåret når de slår på 5g, men det kan de ikke svare på. Jeg vet montører har vært og oppgradert antenner. Men ting skal vel ta litt tid. Det er pluss for at kundeservice har lange åpningstider. Kunnskapen er varierende, som hos firmaer flest. De mindre selskapene som er rimeligere har gjerne noen begrensinger i forhold til åpningstider. Noen må betale lønna til de som jobber etter kl 16 også, og det blir jo kundene.

Svar fra Telenor Bredbånd
19.06.2023 15:16

Hei! Online-spilling krever forsvinnende liten båndbredde(typisk 50-100Kbit opp og ned) hvor opplastingshastighet spiller fint liten rolle. Det kan imidlertid være problemer om man skal spille samtidig som man strømmer et eller flere steder, i sær om det er snakk om 4K-innhold. Om du vet at antenner for 5G allerede er på plass er det nå radioplanlegger sin jobb å justere basestasjonen slik at den fungerer optimalt og ikke "kræsjer" med signalene fra øvrige basestasjoner i området. Dette kan fort ta et par uker før du vil se endringer på mobilen\trådløst bredbånd.

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Stabile og reale signaler

Omtale av  Røiland R

Enkelt og montere , ingen graving . Billig antenne . Litt vanskelig å skifte kanal på Wtv.

Elendig

Omtale av  Kevin

Jeg bytter fordi nettet er ustabilt og Telenor akter ikke gjøre noe med det, samt at prisen er høyere en enkelte tilbud på markedet i dag.

Svar fra Telenor Bredbånd
06.06.2023 12:35

Hei! Hvis det er snakk om hyppige utfall og lave hastigheter er det to forskjellige scenarioer som spiller inn: - Gjelder dette primært trådløst nett er det en rekke faktorer som spiller inn for hva slags hastighet og stabilitet du ser, og her vil alt fra avstander\vegger\etasjer mellom deg og ruter, samt annet elektronisk utstyr hos deg eller nabo kunne påvirke hvor godt eller dårlig signalet fra ruter farer. Dette er radiosignaler som påvirkes av sine omgivelser, hvor det er lite vi kan bistå med for å endre dette og høres ut som at er grunnlaget for tilbakemeldingen du har fått. Da er det potensielt å endre ruterplassering, bytte til en nyere ruter eller supplere med forsterker som er løsningen. - er problemet lave hastigheter og utfall med kabel hvor samtlige enheter mister nett samtidig og internett-lampen på ruter lyser rødt, betyr det at ruter\fiberboks mister kontakt med sentral, og er et linjerelatert problem. Her må mest sannsynlig tekniker eller montør ut og ta en kikk på linjen for å avklare hva som skaper problemer og kan kun håndteres av teknisk avdeling på 915 09000.

Telenor Bredbånd har 897 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Telenor Bredbånd mener

Telenor Bredbånd

Har tilegnet profilen
Telenor Bredbånd deltar på Bytt.no

Telenor Bredbånd har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer ikke omtaler
Telenor Bredbånd besvarer ikke omtaler

Telenor Bredbånd har de siste 12 månedene ikke ønsket å kommunisere med sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter ikke verifiserbare omtaler
Telenor Bredbånd henter ikke inn tilbakemeldinger

Telenor Bredbånd benytter ikke Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis få tilgang til verifiserte invitasjonsmetoder på Bytt.no. Det sikrer i større grad at omtalene bedriften innhenter er ekte og styrker troverdigheten. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR