Telenor Bredbånd opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Har 300/300 fiber, men får bare 10-50. Klaget til Telenor. De sier at alt fungerer og feilen er min. For et år siden var kabelen gravd over og hele nabolaget mistet internett. Ringte Telenor og de sa det samme, i følge deres systemer fungerer alt greit, hehe. Virker som de har som praksis å dytte problemene over på kunden første gangen. Først etter 2-3 telefonsamtaler så skjer det noe.
Selger ringer og lover en pris for bredbånd og TV og sender skriftlig ordrebekreftelse på samme beløp. Sender så faktura som er mer enn dobbelt så høy og nekter å stå for det selgeren deres har sendt. Useriøst og på grensen til svindel.
Vårt borettslag har vært langtidskunde med Telenor (mer enn 15 år). I vår eksisterende avtale med dem skulle vi for lengst ha blitt fritatt for bindingsperiode. Likevel blir denne konsekvent gjeninnført basert på mindre endringer utført av Telenor (bytte av dekoder-boks, f.eks), hvilket nå gjør det umulig for oss å bytte. Faktisk vil en mindre hastighetsøkning med Telenor psimessig *utgjøre over det dobbelte* av hva en komplett løsning fra konkurrent kan tilby (utover det en allerede betaler i månedspris) Den eneste grunnen til at Telenor kan operere fritt på denne måten er pga. 'automatisk' fornyede avtaler med boligorganisasjoner der klausuler om bindingstid ikke er informert om og spesifikt godtatt. Kort og godt, regelrett svindel og en luguber forretningspraksis. Unngå med mindre Telenor er eneste alternativ der du bor.
Grunnet husstyring har jeg behov for faste IP adresser på LAN. Hver gang Telenor administrer modemet, resetter dem IP innstillingene på LAN og husstyring krasjer. Har skjedd to ganger denne uken. Prøver forklare kundeservice problemet men får bare tilsendt bruksanvisninger på SMS. Syntes det er ekstremt dårlig at de ikke respekterer at jeg som kunde har et oppsett på mitt nettverk, og at det blir slettet. Skjønner at det kan skje ved oppdatering, men burde ikke skje hver gang. Ser meg nødt til å bytte leverandør, eller kjøpe en ruter og sette på innsiden som de ikke kan sabotere.
Styr unna hvis du kan, det er forferdelig dårlig nettløsning, mye ergrelse.
De klarer ikke finne feilen, har vært her flere ganger, virker dårlig, faller ut oftere og oftere.
Jeg sitter med telefonen i hånden og jeg rekker ikke engang å svare før de legger på. Dette har de gjort flere ganger. Jeg prøver å bli kvitt ledningene i hagen som ikke blir brukt til noe, ringte for over et år siden og minte dem på det. Men de klarer søren meg ikke å svare engang. Et hel#%te å kommunisere med med mindre du skal kjøpe noe.... De kan starte med å svare telefonen, og faktisk ringe så man kan svare. Ikke unngå kunder.