Viken Fiber opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Det er nesten umulig å si opp, da jeg ringte kunne han ikke hjelpe meg fordi oppsigelsen måtte sendes skriftlig. Så fikk jeg vite at det var en måned oppsigelsestid, det står ikke på mine sider eller veldig tydelig noe sted. Nettsiden man blir sendt til når man skal forsøke på dette finnes ikke. På mine sider har de en link for å melde flytting, men ingen for å si opp. Fikk til slutt sendt oppsigelse via et kontaktskjema, men det kom ingen bekreftelse på at dette var sendt. Kan derfor ikke vite om de har mottatt meldingen. Internettet har stort sett fungert greit, men har hoppet ut noen ganger og gått tregere enn skulle og ble lovet. Veldig misfornøyd.
De setter gang på gang opp minimums hastighet og prisen. De har monopol på fiber i området og holder kundene sine for gissel.
Utrolig dårlig på kundeservice, lite samarbeidsvillig og er desidert dyrest på pris
Jeg endte opp med Telenor til å gjøre gravinga. Sparte en del siden de tok kun 2000 for selve gravinga og ga meg et ok tilbud for tv og internett i 6mnd. Viken fiber skulle ha 5000 og med et relativt dårlig abonnement. Jeg skal bytte fra Telenor til noe billigere. Prisen gikk fra 750 til 1100 per mnd for tv og internett. Det blir imidlertid ikke Viken Fiber.
Klarte kappe fiberkabelen ved planting av hekk. Ringte inn 23:00 samme kveld, og informerte om dette. 10 neste morgen var problemet fikset av en super servicetekniker. Prisen på 1990,- kroner betaler jeg gladelig for slik service på noe jeg selv er skyld i.
Selskapet hadde i fjor er salgsrunde i nærområdet. Selger spurte flere ganger om jeg ikke forstod hvor godt tilbud han kom med, selv om kostnaden var over 300 kr mer enn jeg betaler i dag og ikke ønsket flere lineære kanaler. Spurte i etterkant naboer og flere opplevde selgeren som både sutrete og aggressiv av de som takket nei til kjøp av Viken Fiber. I disse dager har utgravingen begynt og en nabo har opplevd å få hekk, plen og kjøkkenhage gravd opp i løpet av arbeidsdagen. Ingen har kontaktet beboer i forkant av gravingen, men denne har takket nei til kjøp tidligere. VF bruker eksterne gravere, men de sitter med ansvaret for dette. Når vi kontakter kundeservice for naboen, blir vi etter 45 minutters ventetid i kø og tre nye timers venting etter hvert ringt opp av en som ikke viser forståelse for situasjonen overhodet. "Det foreligger grunn" var eneste svaret. Så da er det vel bare å reise hjem til disse folka og grave opp hagen deres? Styr unna!
Var ved graving av fiber i nabolaget i kontakt med en prosjektleder i Viken fiber. Han var pågående og lovet svært mye muntlig, men var uvillig til å inngå en seriøs kontakt for gravearbeidet som ikke bare var til Viken fibers fordel. Gravearbeid over privat vei ble ikke utført som lovet, og problemer med kabelgrøfta måtte bekostes rettet opp av eier selv i ettertid. Hadde i utgangspunktet vurdert abonnement hos Viken fiber, men etter å ha sett hvordan selskapet tar seg til rette på privat eiendom ved etablering av nettet, er glad vi har valgt annet bredbånd enn dette useriøse selskapet. De virker å være kun opptatt av å tjene mest mulig penger, bryr seg null om kunder og tredjepart.