Viken Fiber opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Selskapet hadde i fjor er salgsrunde i nærområdet. Selger spurte flere ganger om jeg ikke forstod hvor godt tilbud han kom med, selv om kostnaden var over 300 kr mer enn jeg betaler i dag og ikke ønsket flere lineære kanaler. Spurte i etterkant naboer og flere opplevde selgeren som både sutrete og aggressiv av de som takket nei til kjøp av Viken Fiber. I disse dager har utgravingen begynt og en nabo har opplevd å få hekk, plen og kjøkkenhage gravd opp i løpet av arbeidsdagen. Ingen har kontaktet beboer i forkant av gravingen, men denne har takket nei til kjøp tidligere. VF bruker eksterne gravere, men de sitter med ansvaret for dette. Når vi kontakter kundeservice for naboen, blir vi etter 45 minutters ventetid i kø og tre nye timers venting etter hvert ringt opp av en som ikke viser forståelse for situasjonen overhodet. "Det foreligger grunn" var eneste svaret. Så da er det vel bare å reise hjem til disse folka og grave opp hagen deres? Styr unna!
Var ved graving av fiber i nabolaget i kontakt med en prosjektleder i Viken fiber. Han var pågående og lovet svært mye muntlig, men var uvillig til å inngå en seriøs kontakt for gravearbeidet som ikke bare var til Viken fibers fordel. Gravearbeid over privat vei ble ikke utført som lovet, og problemer med kabelgrøfta måtte bekostes rettet opp av eier selv i ettertid. Hadde i utgangspunktet vurdert abonnement hos Viken fiber, men etter å ha sett hvordan selskapet tar seg til rette på privat eiendom ved etablering av nettet, er glad vi har valgt annet bredbånd enn dette useriøse selskapet. De virker å være kun opptatt av å tjene mest mulig penger, bryr seg null om kunder og tredjepart.
Nå har jeg til og med kjøpt disse wifi forsterkerne men det funker ikke med tv eller apple tv. P000 feil på dekoder. OL gikk i dass her ihvertfall. Bare 10 mnd igjen til bindingstiden er ute. Gleder meg. Altibox = M***adritt.
Når vi kjører speed test på nettet- har det aldri vært den hastigheten vi betaler for. Av og til fungerer det ikke i det hele tatt.ææ
Gledet meg til installering, men som ble over 1 år forsinket. Merker etter installering ingen forskjell fra den tidligere kobberlinja fra Telenor. I tillegg lite behjelpelig og helt handlingslammet kundeservice. Anbefales IKKE!
Teksting på opptak var borte. Den første jeg snakket med sa feilen lå hos NRK. Det stemte ikke. Ringte neste dag igjen. Da sa hun at det var ordnet, men glemte å si at jeg måtte ta strømmen for å få det aktivert! Det fikk jeg først vite tredje gangen jeg ringte. Håpløst.
Kundeservice hos viken fiber har null forståelse for faget de holder på med samt null forståelse for forbrukeren utfordringer. En samtale med kundeservice ang. Modem presterer kundebehandleren og si at bytte av leverandør er bare å gjennomføre når kunde informerer om dårlig behandling av pågående sak hos altibox. Ufyselig oppførsel på kundebehandler.