Codan Forsikring har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Jeg ringte inn en skade ca kl. 0900 torsdag den 26. februar 2021, og ble møtt av en hyggelig dame. Jeg forklarte hva skaden var ( mus hadde spist på ledningsnettet i bilen min, og jeg var meget spent på om dette ble dekket av cascoen min hos Codan. Hun svarte at hun trodde det, og hun ga meg et skadenummer. Jeg snakket så med verkstedet som opplyste at skaden på bilen var meget omfattende. Jeg var meget spent på om avgjørelsen hos Codan, og etter ca to timer tok jeg en telefon igjen. Da traff jeg igjen en hyggelig person som kunne opplyse at skaden var godkjent , og ville bli dekket av Codan. Jeg har aldri opplevd en slik rask og positiv saksbehandling, oblitt møtt med så hyggelige medarbeidere. Min kone og jeg har begge hatt våre biler i mange år forsikret i Codan, og det vil vi fortsette med.
Hei Jan! Dette var en veldig hyggelig tilbakemelding å få, tusen takk :) Vi jobber hardt for at skadeprossessen skal være smertefri og rask for våre kunder! Hilsen oss i Codan.
På pinseaften 2020 kom det kloakk opp i kjelleren. Jeg ringte Codan for å få rede på hvordan jeg skulle forholde meg. De bad meg om å ringe tilbake om to dager, fordi de hadde stengt. For å begrense skaden mest mulig, ringte jeg rørlegger for å få ordnet opp. De ringte også Codan uten å få snakket med noen. Det ble en stor jobb. Før rørleggeren rekvirerte «slam sugebil» ble det uttrykkelig nevnt at de var vanlig å få dekket dette gjennom forsikringen. Skaden viste seg å være brudd på mitt kloakk rør forårsaket av at naboen for 7 år tidligere hadde gravd sine kloakk rør tvers over mine rør på min eiendom. Det er tydelig dokumentert av profesjonelle at bruddet er rett under «naboens» rør dette er fremlagt overfor Codan. Denne skaden kom på kr 120.000 Saksbehandler gav avslag, og hevdet at alle kloakkrør eldre enn 40 år var avskrevet. I mine vilkår ser jeg ikke at dette står nevnt. Jeg ba innstendig om at hun ga saken til regress avdelingen. Hun var passiv og virket lite interessert i å hjelpe. Videre informerte hun meg om at bevisbyrden lå hos meg og at jeg måtte ordne opp med naboen. (Ingen enkelt sak ettersom naboen er utbygger). Etter noen måneder fikk jeg svar fra regress avdelingen om at saken var foreldet. Jeg spurte videre om retts dekningen på min forsikring dekket et evt krav, det gjorde det. Etter å være usikker på rettsak valgte jeg å gi opp. Ingen hjelp og stor usikkerhet samt utmattelses taktikk, har jeg nå etter 8 mnd skiftet selskap. Da jeg skulle si opp forsikringene mine ønsket jeg å formidle hvorfor jeg sa opp. Vedk la på røret! Hilsen en som har hatt beste forsikringer gjennom 45 år og aldri tidligere har forårsaket skade på hus, bil og hytte...
Har hatt en brann i min bil for 12 uker siden. Har enda ikke fått oppgjør for skaden. Codan kom med et tilbud som var veldig lavt. Måtte kjøpe ny tilsvarende bil og måtte gi 30000,- mer enn tilbudet codan ga meg. I tillegg fikk jeg en del verktøy skadet som jeg bruker privat i mitt hjem og hytte. Dette vil ikke Codan erstatte uten videre. Må ha dokumentasjon fra regnskapsfører at dette ikke tilhørte firmaet som jeg jobber i. Styr unna Codan. Greie priser, men når det gjelder skadeoppgjør er dem ikke så enkel lenger.
Jeg hadde en kjedelig hendelse med bilen hvor noen presset meg av veien og inn i et autovern, med det resultat at hele høyre side på bilen ble skadet. Personen som presset meg av veien stakk av så ingen vitner. På toppen av dette hadde jeg overkjørt kilometer på bilen. Codan håndterte dette veldig positivt. Jeg mistet ett nivå bonus, men det skulle bare mangle. De var i tillegg rause med overkjørt kilometer. Dette var over hva jeg forventet å få av et forsikringsselskap og slapp en lang runde med krangling. Forblir nok Codan kunde i lang tid fremover.
Hei Morten! Veldig hyggelig å høre at du er fornøyd med skadehåndteringen på din bilskade. Skal bringe denne fine tilbakemeldingen videre til skadeavdelingen :) Ønsker deg en fin dag videre. Hilsen Codan!
Vennlig og behjelpelig på telefonen, fikk tilbakebetalt utvekslingsreise som ble avlyst grunnet koronapandemien.
Hei Yngvild! Takk for en hyggelig tilbakemelding, det setter vi stor pris på :) Hilsen Codan
Jeg har vært kunde av Codan en årrekke, og har ikke brukt mye tid på å sjekke alternativer da jeg har forventet at de er konkurransedyktige. Jeg har nylig sjekket prisen på innboforsikring i Codan, og deres priser en nærmere 4 ganger høyere enn konkurentene. Da jeg sjekket prisen på deres hjemmesider var prisen under halvparten av det jeg betaler i dag, og da føler jeg meg grundig lurt. I tillegg har de økt prisen med nærmere 9% det siste året. Det er ikke slik jeg forventer at et seriøst forsikringsselskap skal opptre.
Jeg opplevde å få raskt svar på mine henvendelser ang. reiseforsikring på kredittkort. Etter en korona-avlyst ferietur fikk jeg god hjelp og veiledning om mine rettigheter og muligheter. Da refusjon var avklart med reiseselskapet, fikk jeg igjen det resterende på kortforsikringen etter rask og effektiv saksbehandling. Veldig takknemlig for profesjonaliteten jeg møtte hos Codan etter mye frustrasjon i møte med de andre aktørene i saken.
Hei Trine! Godt å høre at du er fornøyd med behandlingen av din reisesak :) Ønsker deg en strålende dag videre. Hilsen oss i Codan
Hele skaden ble løst med 1 telefonsamtale med en vennlig kundebehandler. Ble ellers oppdatert via mail da skaden var gjort opp.
Hei Eirik! Tusen takk for en kjempefin tilbakemelding, skal sørge for at skadeavdelingen får denne tilbakemeldingen! Hilsen Codan
Hyggelig kundeservice Kan bli bedre på tilbakemeldinger OK minus
Raske på svar, vært støttende og justeringsvillige på pris, men etter at vi kjøpte en BMW X3 gikk prisen rett i været, udiskutabelt dessverre.
Hei Geir! Takk for en god tilbakemelding. Det er ikke alltid vi treffer på pris dessverre og håper vi kommer bedre ut neste gang. Ha en fin dag videre. Hilsen oss i Codan :)
LIGG UNNA DETTE ER REN SVINDEL! Det de gjør er å sende ut noen etterforskere fra et utenforstående firma, som får bonus hvis de kan hindre en utbetaling. Det de gjør er å lete etter utveier fra sitt ansvar! Å de overser viktige bevis. Å finner smarte løsninger. Så de kan betale ut Milliard utbytte til sine utenlandske eiere..
Codan er veldig bra på kundeservice, jeg kommer alltid gjennom på telefon uten ventetid og de har dyktige og vennlige ansatte som jobber i kundesuport-avdelingen. De har også gode priser på forsikringene sine og klare og ryddige kontrakter. Alt i alt er jeg godt fornlyd med Codan.
Hei Tommy, Veldig hyggelig at du tok deg tid til å skrive en tilbakemelding til oss. Tusen takk for det, godt å høre at du er fornøyd med oss :-) Hilsen Codan
Gode på kundeservice, og enkle å få tak i. Gode kundefordeler.
oppgir ikke kostnader når man blir nye kunder,,får dobbel faktura på første regning