Codan Forsikring har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Dette er den verste forsikringen jeg har vert borti! Maken til dårlig kundebehandling er vanskelig å finne!! Vi har lekkasje i huset som vi mener burde dekkes av forsikring, men de ser ikke ut til i det hele tatt å ville se på saken. Nå har saken min vert uoppklart i 1år og 8 måneder. Jeg har gjort alt som Codan har bedt meg om å gjøre og vert utrolig tålmodig, men nå kan vi ikke vente lenger! Jeg har kontaktet dem mange ganger de siste nesten 2 årene, men de vil ikke svare meg.. Siste takstmann var her 20 mai 2020, jeg viste ham hvor skaden kom i fra og han sa seg enig og mente dette var tydelig håndverker feil noe som ble ekstra tydelig når han så mange andre feil i huset som; flere dårlig monterte vinduer og dører, løse fliser, mangel på grunning, maling som skreller av veggene m.m. Han sa dette skulle være dekket av forsikringen som dårlig håndverker arbeid. Men så etter dette hører jeg ikke mer fra dem…. Etter flere forsøk på å få svar pr telefon uten nytte fikk jeg endelig en email 2 August, dette er første svar jeg får og da sier de at de avventer rapport fra takstmann… altså 2 måneder etter han har vert her… Men så hører jeg ikke mer! Jeg har nå forsøkt mange ganger å kontakte Codan pr email uten noe svar og også telefon hvor jeg bare ble fortalt at de ikke kunne se på min sak for de var opptatt med andre lekkasje saker.. men at jeg snart ville bli kontaktet… det var 5 oktober og jeg har enda ikke hørt noe! Det er her altså snakk om en lekkasje, en sak som bare blir verre og som forårsaker mer skade for Side 2 av 2 Dokumentdato: 15.11.2021 18:25:06 hver dag som går. Vi ble for et år siden fortalt at vi måtte stenge av rommet pga muggel av takstmenn Codan har sent. Vi har 3 små barn, en baby på 2mnd som må leve med dette!.. Og allikevel har de ikke vist noen indikasjon i å ville se på saken.. Gikk nå inn for å finne kopi av polisen å sende dere, fikk meg da et sjokk når jeg ser at forsikrings prisen min skal nå gå opp fra over 31000 til over 51000 i året. P.s.få dager etter at Finans Klage nemda anmodet dem å svare meg fikk jeg endelig svar.. der står det at jeg skal få utbetalt 50 000,- minus egenandel.. De har delt saken opp i tre deler og mener jeg derfor må betale 3 egenandeler altså 3x8 000,- .. så da sitter vi igjen med 26 000,- som altså bare er 6000,- ettersom de vil sette opp forsikringskostnadene med 20 000,- !!!!!
Har ikke fått bruk for forsikring enda men håper på å bli imøtekommet på samme måte hvis så skulle skje.
Har benyttet dere for sykdom i utlandet. Det var godt for oss på den tiden å få hjelp fra dere! Glemmer det ikke. All hjelp vi fikk kan ikke beskrives med ord. Nok en gang takk så mye.!
Vi har fått hjelp av Codan ved akutt tannhelsehjelp i utlandet og ved hjemreise fra Spania da pandemien brøt ut. Raskt og greit.
Flinke med forsikringer og alltid god service, ikke hatt behov for å bruke forsikringene Men den dagen jeg trengte vei hjelp forsikringen min så var dette ikke lett. Jeg ga opp på veien og dekket alt selv bare. Skal vel ikke være slik vil jeg tro
Viste tillit og forståelse, og tok en rask praktisk avgjørelse i forståelse med meg.
Vi byttet nettopp alle våre forsikringer til Codan, og opplevde innsalget som meget folkelig og uten "press". Vi ønsket all kommunikasjon via epost, som ble overholdt uten problem fra de, men ikke hos de andre. Rådgiveren hos Codan var i tillegg meget rask og presis i sine svar, uten noe lureri. For å toppe alt var Codan absolutt billigst på alle punkt som vi ønsket forsikringstilbud på av de forespurte, og i tillegg med det vi anser som gode vilkår.