Eika Forsikring har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
De har ikke holdt hva de lovet angående premieøkning eller saksbehandling.
Lokal agent som er bra, men de er vel som de fleste når det kommer et skadetilfelle, prøver å vri seg unna så langt det går.
De har ikke egen webside for forsikringstakere. Jeg får forsikringsdokumentene tilsendt på papir. All kontakt fra meg går via kundebehandler i min bank. Jeg har ikke hatt noen skade så jeg vet ikke hvordan de vedr. skadeutbetalinger.
Utbetaling 10dager etter skadedato, kjapp behandling :)
God service :-) Har alt i samme bank og det er ikke noen som er bedre en Eika:-) Har sjekka mange selskap å ingen klarer bedre pris.
Lettvint og bra, men litt rot med betalingene av og til. Kan plutselig få regning på 6mnd når jeg har valgt å betale hver mnd osv.
Jeg har forsikring gjennom lokalbanken i Eika, og har flere ganger gjort unna forsikringspraten på kort tid, enkelt og greit. Det meste fikses raskt, og har aldri opplevd noe tull. Savner litt en chat-løsning for å få kontakt med Eika direkte. Litt tungvint å ta alle henvendelser eller spørsmål på mail eller via banken min.
Har ikke så mye erfaring. Ellers er dette Ok fordi prisen på mine biler er konkurranse dyktige.
Har vært med i to trafikkuhell, ett som offer og ett som skyldig. Veldig fornøyd med hvordan forsikringsselskapet har løst det.
Sa opp forsikringen min uten varsel da jeg skulle bytte selskap. Det nye selskapet satte overføring og oppsigelse noen mnd. frem i tid, men de sa opp forsikringen lenge før min nye forsikring skulle starte. Jeg var uten forsikringer i 1 mnd. Før jeg ble klar over dette. Dersom huset hadde brent ned eller noen hadde vært involvert i en trafikkulykke med min bil ville jeg blitt ruinert.
Jeg oppfatter at Eika ikke har ønske eller vilje til å finne årsak til skade og derved trenerer saken. I vår sak har Eika brukt (bevist eller ubevist) takstmenn uten kompetanse i flere runder over en 10 årsperiode uten å kunne finne årsak til skade. Etter at vi på egenhånd og for egen regning engasjere takstfirma med kompetanse på aktuell skade ble skaden umiddelbart definert med årsak og skadeomfang og vi fikk gode råd om utbedring. At Eika umiddelbart deretter finner en ny takstmann som brukes til å vri skade årsak slik at den ikke gir dekning og tilbakeviser all form for støtte og hjelp er bare trist og bekrefter at hensikten med ikke å bruke kompetente takstmenn var å trenere saken. Uansett dekning eller ikke hadde det vært greit å få dette avklart litt raskere ved hjelp av forsikringsselskapet slik at vi hadde unngått over 10 år med problemer og ekstra kostnader. Det burde være slik at forsikringsselskapet ønsket å hjelp ikke motarbeide! Vi har bedt Eikas klageordning se på saken, men (selvfølgelig) støtter de sitt eget syn og oppfattes i tillegg ganske så arrogante i sin kommunikasjon!
Velger nå å bytte til DNB selv om de er litt dyrere på huset. Eika er mye dyrere på MC og snøscooter og da blir de mye dyrere.