Fremtind Forsikring opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Fremtind Forsikring er integrert med Sparebank1 forsikring. LO medlemskap gir billigere forsikringer.
Fremtind lovet svar på min sak innen opptil 60 dager, men dette ble ikke oppfylt. Etter ca. 80 dager, og etter manglende svar på purring to uker før det, ringte jeg Fremtind. Usikkert hvor lenge det ellers ville ha godt før jeg hadde fått svar. Så til selve saken: Skaden ble meldt inn 7.4.2020, og gjaldt dekning av flybillett hos KLM, via min reiseforsikring hos Fremtind. Billetten kunne ikke benyttes på grunn av Corona-pandemien og de restriksjonene som fulgte på grunn av denne. Med bakgrunn i måten Sparebank1-SR Bank (Fremtinds "moderselskap") gikk ut på sin nettside kort tid etter at Coronaen rammet oss, mener jeg at mitt krav burde vært enkelt å innfri. Her er utdrag fra bankens nettside: "Hva dekker reiseforsikringen? Utenriksdepartementet (UD) forlenget reiserådene sine for alle nordmenn den 3. april. De fraråder fortsatt reiser til alle land, så sant reisen ikke er strengt nødvendig. På grunn av dette dekker vi fortsatt avbestilling av reiser til alle land, uansett når du skulle reist, og uansett hva grunnen er til at du avbestiller." I likhet med mange andre forsikringstakere ble jeg – i Chat med Fremtind - henvist til KLM for å få refusjon. KLM avviste kravet om refusjon, med henvisning til "unforeseen travel bans and restrictions all over the world", og tilbød i stedet såkalt 'Travel Voucher'. (Se vedlagte mail fra KLM.) Siden det var usikkert når det ev. ble aktuelt å reise igjen med KLM, var dette ingen akseptabel løsning. Jeg tolket SR-banks kunngjøring ovenfor som en klar beskjed om at alle som ikke ønsket å benytte flybilletten sin, kunne få dekket denne av reiseforsikringen. Da er det ikke mer enn rett og rimelig at dette gjelder også for meg. Jeg skal vel ikke straffes for at jeg gjorde et tappert forsøk på å få tilbake pengene fra KLM? Det ble jeg altså, da kravet ble avvist - etter en kort saksbehandling over telefonen, etter at jeg hadde ringt. Begrunnelsen var at KLM hadde kansellert flyavgangen, og var forpliktet til å refundere billetten. I en normal situasjon ville dette vært akseptabelt, men Corona-pandemien er ikke en normal situasjon. Hadde derfor forventet større imøtekommenhet fra Fremtind. Ikke holdbart, og jeg har sagt opp min reiseforsikring hos Fremtind.
Helt greit. Enkel skaderegistrering Rask behandling
Meget hyggelig saksbehandler, og topp service. Jeg har bare gode erfaringer med Fremtind Forsikring.
Kjempe rask behandling. Ikke noe tull. Lett å gjøre riktig.
Saken min er avsluttet. Har fått mail om at "visst du trenger mer info kontakte *******" å ikke noe mer. Når jeg går inn på mine saker står det kun at saken er avsluttet å ikke noe mere?! Prøvd å ringe å maile men får ikke noe svar?? Drittbedrift!!!
Har ikke hatt noen negative opplevelser med Fremtind.