Fremtind Forsikring opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Har blitt akutt syk i USA - ingen hjelp fra Fremtid SOS senter. Hvis ikke mine kollegaer skulle hjelpe og fått meg hjem til Norge så kunne det endt tragisk. Fremtid nekter å betale erstatning for hjemreise og overstyrer uttalelsen fra min lege. Ønsker du deg en trygg reise så velger du IKKE dette selskapet.
Bra skadebehandling og oppgjør samt hyggelig saksbehandler
Første gang vi har hatt behov for å bruke reiseforsikringen. Rask og god behandling .
Lang ventetid på bildeler som måtte skiftes, men ikke noe som forsikringsselskapet kan gjøre noe med. Ellers uproblematisk. Har jo faktisk ikke snakket med noen i forbindelse med saken, alt gikk smidig. Veldig raskt svar, som var imponerende.
Den inngåtte boligforsikringsavtale var for et selveid rekkehus - i 6-mannsbolig. At dette er selveid rekkehus fremgår uttrykkelig av selve forsikringsavtalen. Jeg fikk problem med felles kloakkavløp. Selskapet ordnet med spyling av rør, og kamerainspeksjon. En kamerainspeksjon som jeg fikk opplyst at viste rørskader. Etter at skadebehandlingen hadde stått tilnærmet bom stille og "samlet støv" i nesten 2 måneder, "oppdaget" selskapets saksbehandler så at dette er et rekkehus med felles avløp!! Iflg. skadebehandler var dette eierforholdet noe som kompliserte saken så mye at det var nødvendig med ny besiktigelse med kamerainspeksjon! Som at det liksom var ny opplysning for skadebehandler at dette er selveid rekkehus med felles kloakk! Som at det liksom ikke fremgår av selve forsikringsavtalen! Det er vel et understatement å si at jeg opplevde dette som en trenering av skadebehandlingen på et høyst usaklig og uryddig grunnlag. På toppen av dette mente selskapets saksbehandler at det var nødvendig med ny kamerainspeksjon. Dette fordi selskapets skadekonsulent / takstmann angivelig hadde slettet opptaket fra den første kamerainspeksjonen. For å forvisse meg om at forsikringsselskapets takstmann ved en ny kamerainspekjsjon ville aktivt prøve å gjenfinne og dokumentere de rørskader som ble observert, men slettet fra opptak første gangen, spurte jeg helt konkret om gjenfinning av de observerte skader første gangen inngikk i hans mandat fra forsikringsselskapet ved ny besiktigelse. Det ville han ikke svare på! Skadebehandlers "oppdagelse" etter 2 måneder om at dette er et rekkehus med felles kloakkavløp, er i seg selv svært påfallende. At dette er selveid rekkehusleilighet fremgår tindrende klart av selve forsikringsavtalen. Sletting av opptaket/ dokumentasjonen for skade / forsikringskrav fra selskapets første kamerainspeksjon av kloakkavløp, representerer et ytterligere sterkt avvik fra det man skulle forvente ved en ryddig skadebehandling. Dersom forsikringsselskapets takstmann var nøytral, ville det etter min oppfatning ha vært en selvfølge at han bekreftet at han ville prøve å gjenfinne og dokumentere disse rørskadene ved hans nye besiktigelse / kamerainspeksjon. Mitt klokkeklare råd ut i fra disse erfaringer med Fremtind: Styr langt unna dette forsikringsselskapet når du skal tegne forsikring / evt. vurderer å flytte forsikring. Mvh. Vidar O.
Opplever stor kundeverdi i Fremtind. Rask hjelp og stor kundeverdi. Ekstra pluss med tilknytning via lokal sparebank.
Vår erfaring med selskapet gjør at vi ikke stoler på at Fremtind vil være der for oss om en alvorlig hendelse skulle ramme. Vurderer sterkt å bytte, men Fremtind har gjort at vi egentlig ikke stoler på forsikringsbransjen.