Fremtind Forsikring opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Meldte inn en korona-relatert reiseforsikringssak. 2 kommentarer til det: • Ble etter kun få dager oppringt av en hyggelig og imøtekommende saksbehandler vedrørende en uklarhet i dokumentene jeg hadde sendt inn. • Forsikringssum var på konto kun få dager etter det igjen. Inntrykk: Overraskende bra service - begge tomler opp!
Det var to ting som ble bra behandlet: fikk en habil takstmann raskt på stedet, ok oppgjørsrapport fra saksbehandler. Tok i bruk min kundeside og trodde denne fungerte som en kommunikasjonskanal. Fikk ingen tilbakemeldinger her. Klarte aldri å få direkte kontakt med saksbehandler pr. tlf. irriterende lang ventetid på å komme gjennom på tlf., min. 45-60 minutter. Har sendt mailer med konkrete spørsmål i forhold til forsikringsoppgjøret som ikke har blitt besvart. Fremtind må ta tak i disse tingene pr. omgående ellers tror jeg det kan bli stort tap av kundegrunnlag. Opplevd kundeservice og direkte informasjon pr. tlf. scorer på minussiden...
2 år på rad har vi opplevd flyreise bli kansellert av 2 ulike flyselskap. Etter lang kamp med flyselskapene om å få tilbake penger for billetter og reelle utgifter i forbindelse med å bli sittende fast i utlandet, i fjor før covid 19, tenker man at man tross alt har reiseforsikring. Men neida, med «utenomårsaklige» grunner, covid19 etc. er det full ansvarsfraskrivelse fra Fremtinds side og null hjelp å få,selv med dokumentasjon på at man har gjort som påkrevd: kjempet med flyselskapet først. Så for meg og min familie oppleves hele reiseforsikring som en falsk trygghet,som egentlig ikke hjelper da det trengs.
Jeg opplevde god informasjon fra saksbehandler og et raskt oppgjør. Saksbehandler tok kontakt under et døgn etter skaden var meldt. Oppgjøret kom under to uker etterpå.
Jeg har liten erfaring med Fremtind Forsikring. Har funnet ut at egenandelen er 3.000 kr som er høy. Har også funnet ut at jeg ikke får dekket et punktert vindu.
Kjapp behandlingstid,og ingen negativ tilbake melding
Etter å ha kjørt feilfritt i mange år, har eg i år hatt to mindre uhell der annan bil var involvert. Første gong meldte eg frå på elektronisk skjema, og mitt utlegg vart refundert dagen etter. Andre gong måtte eg bruka telefon og møtte på ein sakleg og velorientert saksbehandler som orienterte på ein vennleg måte. 0