Frende Forsikring opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Det er ikke mye bra. De vrir seg unna på det meste. Bilen jeg hadde parkert ble påkjørt av lastebil. Det var videoovervåket og politiet skrev til frende at de kunne bekrefte at det var lastebilen som kjørte på. Frende ville ikke hjelpe og kreve motpart for oppgjør. Da måtte jeg ha full kasko og ikke delkasko... Bulls%"t!!
Når du tar en forsikring så gjelder den fra samme dag. Gjaldt hvis ikke her.
Flyttet til Trumf forsikring... Etter 6 uker sa Frende at vi hadde ikke godkjente skriftlig det de ikke hadde sendte til oss... Klagde flere ganger men uten å få svar før 6 uker... Da skylder dem på oss igjen at vi ikke godkjente det de ikke har sendte... Heldigvis hadde jeg e-post fra en av dem som lurte på Trumf kundenummer, men de sa deretter vi ikke har vært i kontakt med dem da du kunne ikke bekrefte dato de sendte skjema til oss...
Hei, dette hørtes rart ut! Supert om du tar kontakt med kundesenteret direkte slik at vi kan sjekke opp hva som har skjedd. Hilsen Heidi i Frende
Selskapet har gode priser på forsikring. Men, bytter til El-bil nå og de har ingen egen el-bil forsikring. Derfor ser jeg meg om etter et annet selskap.
Hel Frode, vi forsikrer selvfølgelig el-bil, så sjekk gjerne pris og sammenlign med våre vilkår. Hilsen Heidi i Frende
God service på di som jobber der, Nett plattformen kan bli bedre.
Vi fikk tilbud på å forsikre en bil med en under 23 år som medeier og fører, men de trakk tilbake tilbud når vi skulle omregistrere bilen og stod som idioter hos Vegvesenet. Jeg sjekket da alle forsikringer vi hadde og det endte opp med at vi flyttet alle bilforsikringene vi hadde. Prøvde å få tilbud fra Frende på en ny bil nå nylig, da opplevde jeg saksbehandler som ukompetent. De ble gitt tilbud på en bilmodell som ikke finnes, når jeg påpekte det så var selvfølgelig prisen en helt annen og dyrere enn andre tilbud.
Har hatt alle forsikringene våre i Frende i mange år. Aldri skader. De siste par år har vi færre forsikringer pga livssituasjon og ny bolig (leilighet). Bilbruken har økt pga nytt arbeidssted. Kundeservice hva gjelder å få utført endringer har ført til feil i opgitte priser, ift mnd trekk i flere mnd. Spørsmål om pris ved økt antall km pr år gjorde at forsikringen ble endret uten varsel selv om antall km lå under gjeldende avtale. Flere hundre ekstra kroner er nå lagt i avtaletrekk denne mnd. Begrunnes med kompensasjon for tidligere mnd fra hovedforfall. Selv om jeg kun ba om et tilbud. En telefonsamtale for oppklaring gjorde meg mer frustert. Vedkommende kunne kun svare for hva avtalen (som skulle vært et tilbud) var nå og mnd trekk fremover. Flere mnd for mye trekk ift hva som som sto på forsikringsbevis ble også avvist med at de kunne i vite hva andre gjort.. Fra å være et bra selskap med god kundeservice og konkurransedyktige priser opplever jeg nå det stikk motsatte. Prisene er fremdeles ok, men kundeservice og feil skremmer meg. At flere også skriver om dårlig håndtering ved skade gjør at jeg nå vurderer sterkt å bytte selskap.
Hei Ole, leit å høre om frustrasjonen din, og dessverre lite jeg kan gjøre for å løse opp i dette, uten å kjenne detaljene dine. Ta gjerne kontakt med oss direkte, om det fremdeles er noe du lurer på. Når det gjelder skadeoppgjør, er det jo verdt å ha i mente at det oftest er misfornøyde kunder som tar seg tid til å lufte ut frustrasjonen sin på nett, så bildet du får her kan bli noe skjevt. I uavhengige undersøkelser (for eksempel EPSI Rating) har Frende de mest fornøyde kundene etter skadeoppgjør. Hilsen Heidi i Frende