Frende Forsikring opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Bra service, god kundebehandling og løsningsorienterte kunderådgivere. Vanskelig og få hjelp etter stengetid og kundeservice stenger tidlig.
Anbefaler ingen å ha noe med dette firmaet å gjøre. Super service når en tegner forsikring, men etter du har blitt kunde er det ingen service. Rett og slett udugelig. Om en skulle komme ut for noe, så tror jeg ikke at dette et firma som står ved din side... De må formidle og stå for det de formidler. De må rett og slett skjerpe seg. Opplevde å bli feilinformert og de tok ikke kritikk i det hele tatt, men laget et styr for meg som var helt unødvendig. Kostet meg mye penger og unødvendig bruk av tid til å rydde opp.
Det er leit å høre om opplevelsen din. Du kan gjerne sende oss en klage, slik at vi kan følge opp.
Fikk trampoline på taket, da jeg sto parkert på offentlig parkeringsplass. Fikk skaden reparert gjennom forsikring, men måtte betale egenandel, og i tillegg satte selskapet ned bonus. Løftet ikke en finger mot huseier som eide trampolinen
Hei Rund, så frustrerende å få bilen skadet på denne måten, det forstår jeg godt. Hvis du mener vi har en sak mot naboen som vi ikke har fanget opp, er det fint om du gir skadebehandleren din tilbakemelding om dette.
Frende har dårlig kundeservice med uerfarne servicepersonell og outsourcing av veihjelp som ikke tar deg på alvor om en har hatt en ulykke. Videre tar det ekstremt lang tid å få tilbakemelding per mail - opp til to uker. Videre følger de ikke punktene i avtale og spesielt ved leiebil dekkes ikke leiebil i hele perioden bilen er på verksted selv om dette spesifiseres i betingelsene. NB! kan bli veldig dyrt.
Hei Mats, vi kjenner oss ikke igjen i beskrivelsen din her. Det er ingen forsikringsselskap som har egen veihjelp, selskapene bruker Falck og Viking, og om du ikke skulle bli tatt på alvor her håper jeg virkelig du gir oss tilbakemelding om dette, slik at vi kan følge opp med partneren vår. Hvis det har tatt lang tid å få tilbakemelding fra oss i Frende, beklager jeg selvsagt dette. Det hender hos oss, som his andre, at vi må prioritere alvorlige saker først, hvis det er stor pågang.
Det først når skade oppstår, man vet hva man har kjøpt og betalt for i et forsikringsselskap. Jeg har i mange år brukt Gjensidige og har vært strålende fornøyd med deres rutiner for skadeoppgjør, raskt og forståelig oppgjør. Nå har jeg erfart Frende sitt egentlige produkt - skadeoppgjør. Jeg fikk en liten skade i en storm i november 2018, denne ble rapportert inn. Nå 6 måneder senere holder de fortsatt på med skadebehandlingen, ikke nok med at de bruker et halvt år, de gjør det de kan for å minimere oppgjøret, gjerne "glemme" poster som du selv må påpeke for å få med, eller trekke ut momsen, og dette på en liten filleskade. At jeg skulle være nødt å bruke så mye tid på en slik skade er uforståelig.Tør ikke tenke på hva som ville skjedd om jeg hadde hatt en stor skade. Skadeoppgjør i Frende, er definitivt ikke bra.
Hei Børe, jeg vil gjerne anbefale at du sender oss en klage med denne beskrivelsen du har skrevet her, hvis dette er din opplevelse med oss. Slik skal det ikke være.
Har hatt bare hyggelige folk å kontakte helt til det ble skade. Da svarte de ikke på spørsmål, sendte et tvetydig brev med flere krav. Svarte fortsatt ikke på ved purring. Minimalt med informasjon, treghet og nedlatenhet. Svært skuffet. Det er ingen stor sak, heldigvis. Men når jeg nå skal forsikre meg videre blir det annet selskap. For jeg kan ikke tenke meg annet enn at det hadde blitt lignende respons om det hadde vært viktig for meg.
Ved spørsmål om reiseforsikring opplevde jeg en svært arrogant og negativ type i telefonen. Dette dreide seg om å få dekket et hotelopphold som vi måtte kansellere pga. fly streik.
Hei Gullborg, det var leit å høre at du opplevde å bli møtt på den måten. Det har vært særdeles travelt hos oss i kjølvannet av streiken, men vi skal selvfølgelig møte deg på en hyggelig måte likevel. Beklager!