Gjensidige Forsikring opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Det som og er bra, er at de har gått i overskudd siden jeg ble medlem (ca 7 år siden) og derfor har jeg fått en del av overskuddet hvert år, så jeg har ikke fått skjekket om de er dyr eller billig....
Dette er det dere risikerer å få som kunder i selskapet; innenfor områder som betyr tyngre utbetalinger for dem: Min mann hadde en arbeidsulykke i 2007. Etter 10 år knuste han dem i tingretten. Deres prosessfullmektig forsøkte DA å forhandle underveis i saken; de hadde tidligere ikke ønsket å forhandle på noe. Selv om skaden var -som de sa- Gjensidiges skade. De har drevet saken fra år til år. Krav om mer og mer fullmakt, hvilket de har fått. Først 3 år. Så 5 år. Uthaling. Uthaling. Deretter har Gjensidige avvist alt etter å ha betalt en symbolsk sum for en skade som gjorde min mann ufør. De ble dømt, i en knusende klar og tydelig dom, til en erstatning på nesten 2,6 mill pluss saksomkostninger. Så kommer anken, omtrent som kunne forventes ut fra alle erfaringer, 2 timer før ankefristens utløp. Smell etter smell. Nå forlanger selskapet en sakkyndig til. De har tydeligvis ikke nok med sine 2; og NAV sine 2. Den ene av Gjensidiges har han aldri møtt. Likevel har han vært klar i sin tale til fordel for Gjensidige. De håper nok på en slik uttalelse til. Vi sier det nå er tilstrekkelig sakkyndige i saken. Da vil de retten skal forlange det. Vi herjes med av ett skruppelløst selskap, som presser oss hinsides all anstendighet. For å fordrive tiden, fordrive saken, og drive oss lenger og lenger ut i fortvilelse og økonomisk ruin. Ett menneskelig aspekt juristene i Gjensidige lar interessere seg midt i ryggen. Men en ting er sikkert; vi er nå kommet så langt at vi ikke lenger lar oss kjøpe med småpenger i desperasjon. Da kan vi like gjerne gå ned med flagget til topps. Dette er Gjensidige. Selskapet som skjuler hva de egentlig opererer som bak «stiftelser» og «gode gjerninger»; og får velvilje blant kunder på utbetaling av overskudd. Som kunder som oss vet hvor kommer fra, og hvordan. Og at de tråkker skruppelløst på og over menneskelige tragedier på sin vei. Ikke la dere friste til å forsikre dere selv eller bilen i det selskapet. Kundebehandlingen gjør at de er beryktet. Kun småmynt som erkjennes når ulykken er ute; rimelig og riktig erstatning må man dra dem til retten for. Tilnavnet Gjenstridige er ingen tilfeldighet. Og det legges merke til også av journalister hvem som frekventerer rettsapparatet hyppigst av forsikringsselskapene. Og så kan man bare tenke seg hvor mange som ikke tør gå den veien av økonomiske årsaker....
Det meste er bra, men litt vanskelig å komme gjennom på telefon. Ringte daglig i over ei uke uten å få kontakt og de ringe heller ikke opp etter at jeg var innom kundesenter og de la beskjed til skadeavdeling. Men når vi kom så langt som til takst og oppgjør var det bra.
Dårlig kundebehandling og mye tull med fakturaer!!
Prisen er høyt, derfor ønsker jeg å bytte gjensidig forsikring
Dårlig på kundeservice. Venter i en time, og når man har kommet fram, så har de dårlige rutiner på hva som er lovet/ sagt i tidligere samtaler. Og ang den bonusen man får... Den har man betalt inn mange ganger, sammenlignet med forsikringspremiene i andre selskaper. Har hatt ett oppgjør, som gikk tålig bra. Tapte endel penger da bilen ble kondemnert på tross av få skader, men for dyr å reparere da panoramavinduet i taket hadde sprukket, og vurdert som mye mindre verd enn det den var i henhold til prisklasse ved evt salg. Oppgjøret gikk ganske raskt.
Hører mange sier gjensidige er dyrt, og kaller de gjenstridige osv men det er ikke min erfaring, er rett og slett ingen utenom mindre seriøse selskaper som har kunnet nærme seg prisen hos gjensidige, og da har kundeutbytte kommet i tillegg! :) de få gangene jeg har hatt behov for selskapet har det ikke vært noen problemer :)
De vil alltid prøve å komme seg fra en erstatning/bistand sak. Du blir tilskrevet som om du er en svindler til det motsatte er bevist. De vil også ha en del av kaka hvis f.eks advokathjelpen førte fram og du fikk noen kroner i erstatning for saken, selv om det bare ble delseier. De har så mye med liten skrift - at de kommer seg fra det meste. Må uansett ordne opp selv, og da kan man likegjerne la være å betale forsikring!!
Kundeutbytte er bra, gode avtaler, diskutable priser.
God kommunikasjon, fornuftig behandling/resultat. Pålitelig.
Kunne dekke noe mer i denne prisen. For eksempel gratis bilberging 2 ganger i året.
God service og greie priser. Får alltid den hjelpen jeg trenger av hyggelige mennesker på telefon eller chat.
Synes de er veldig bra. Ingen ting og klage på. Bare gode erfaringer.
Prisnivå spriker en del i forhold til enkelte konkurrenter.
Jeg har ikke hatt noen skader, og da er alle greie å ha med å gjøre, men kunne tenke meg lavere pris.
Meget bra, litt dyrt. vil ha tilbud fra flere (sammenlign priser)