Gjensidige Forsikring opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Det har gått mer enn et år siden jeg fikk store setningsskader (inngangsparti falt ned, parkett skle især og sprekker i vegger og tak) i huset inkludert stor vannlekkasje i kjelleren etter sprengning. Gjensidige har fortsatt ikke vurdert setningsskadene. Kjelleren er ubeboelig siden et år tilbake, det er påvist vann i vegger som man ikke vet hvor det kommer ifra. Gjensidige åpner ikke veggene for å fjerne vannet og finne kilden til vannlekkasjen. Jeg har bestilt OPAK som har vurdert setningsskadene til å være årsaket av sprengning og de har anbefalt at man åpner baderomsveggen for å finne kilden til vannlekkasjen. Det som er rystende er at Gjensidige ikke svarer meg eller min advokat som jeg har ansatt. De bryr seg ikke om vurderingen til OPAK. Gjensidige svarer ikke, de gjør ikke noe. Jeg må nå i rettssak bare for å få Gjensidige i tale.
Jeg snakker norsk og jeg sier biletten min var bestilt lenge før og da jeg planla og bestilte reisen det var absolutt ingen reiseråd og uro og fare for krig og det at jeg ikke kunne reise hadde ingenting å gjøre med det som tilfeldigvis skjedde rett før min Reise og jeg har ringt og så på søndag men dere tok ikke telefon for å si at jeg er blitt syk og klarer ikke å reise .. viser til dato for bestilling av min bilett i tillegg legeerklæring …. hva behager???? jeg har jo levert legeerklæring fordi jeg ble syk og fikk ikke reise biletten min var bestilt lenge før situasjonen som skjedde mellom iran og israil for det første og for det andre uansett når norske myndigheter fraråder og hvis man reise å bli krig det er forsikringen som taper der ! det er bullshit og dette tar jeg videre also og saksøker dere , jeg kunne ikke reise pga av sykdom og det ble helt tilfeldig at det ble samtidig det som skjedde med israil og hadde jeg vært frisk hadde jeg drittet i det og hade reist likevel ! nå må dere skjerpe dere also! Ber en annen behandle saken! (anonymisert navn) i Gjensidige10:05 Hei, Vi har full forståelse for at utfallet i saken ikke ble slik som ønsket og forventet. Vi må allikevel legge vilkårene til grunn når vi behandler skadesaker. Dessverre så dekker ikke reiseforsikringen reiser til/i land med krig/uro hvor det foreligger et offisielt reiseråd fra Utenriksdepartementet, med mindre utvidelse er avtalt spesielt. Ettersom det har foreligget et reiseråd til Iran siden slutten av 2022, faller hendelsen din utenfor hva reiseforsikringen din dekker. Beklager at vi ikke kan bistå mer i saken. Ønsker deg en fin dag. (anonymisert navn) i Gjensidige10:15 Hei, Viser til mottatt skademelding. Så leit å høre at du ikke fikk dratt på planlagt reise til Iran. Reiseforsikringen dekker avbestilling av reise som følge av uventet og akutt sykdom, men vi dekker ikke avbestilling av reise til land/områder med krig/uro hvor det foreligger et offisielt reiseråd fra Utenriksdepartementet, med mindre utvidelse er avtalt på forhånd. I dette tilfellet skulle du dra til et land med reiseråd. Ettersom hendelsen din ikke faller inn under hva reiseforsikringen din dekker, kan vi dessverre ikke utbetale erstatning til deg. Ønsker deg allikevel en fin dag.
prisen går opp isteden for å gå ned noe som er ikke riktig der for bytter jeg .
Høye egenandel på innbo. Småsaker. Ellers ingen kontakt
Gjensidige er det beste valget for unge folk mtp bil
Pluss forsikring som ikke dekker noe, men masse som IKKE dekkes! Etter n`10år som kunde i If ble jeg for knapt 2 år siden overtalt til å flytte til Gjensidige forsikring. Det var ikke måte på alle fordeler; lav premie, kjempegod deknings-vilkår og en personlig kundekontakt ved skade. Kundekontakt ville være han som solgte forsikringen. Og han forsvant med det samme han fikk min signatur på polisen, og borte ble han! Alt vel inntil vi fikk skade på hytta nå i februar ved årets nedbør. Ikke noe problem da vi har Hytte Pluss, tenkte vi. Det var store vannmengder som kom fra skrått terreng og inn på vår eiendom. Årsak var at nabo lengre oppe hadde frossen stikkrenner, og ledet overflate-vannet rett ut i terrenget. Og dermed ned til oss. Har kamera som viser om noe skjer på eiendommen. Skaden ble nettregistrert hos Gjensidige, men ingen personlig kontakt og jeg ble dermed overført til Polygon som ville ta en skadevurdering. Polygon tok en rask vurdering og kunne fastslå at det var vannskade på kjellerdør samt at plen (3 år gammel ferdigplen) var totalt skadd av stor vannføringen. Takstmann sa at begge disse skadene måtte rettes på. Jeg fikk deretter ingen status info ang. framdrift fra Gjensidige. Tok da kontakt med kundeservice, Gjensidige Skade flere ganger uten å få svar. Fire uker etter skaden fikk jeg svar fra en dame-person på skadeavdeling hos Gjensidige. Etter masse bortforklaringer og henvisninger til alt som IKKE dekkes av vår Hytte Pluss forsikring så ble konklusjon at ikke noe av denne skaden dekkes. Heller ikke naturskade dekkes. Jeg begynte å studere vilkårene og fant at det som DEKKES er bare en liten brøkdel i forhold til lista av det som IKKE DEKKES! Men etter min lesing av vilkårene så mente jeg at skade på hageanlegg (plen) ville dekkes. Jeg tok ny kontakt med denne personen, men hun stod fast ved det første vedtaket, Avslag og ingen dekning! Og saken ble avsluttet. Kort og konsist! For ikke å sitte å betale på en forsikring som ikke gir dekning ved en slik skade så ble det min tur til å ta en rask beslutning, kort og konsist! Jeg sa opp forsikringsavtalen med Gjenstridige TVERT, og er gått tilbake til mitt If Forsikring igjen nå. Til potensielle forsikringstakere til Gjensidige: LES vilkårene før dere biter på agnet. Og legg spesielt merke til ALT SOM ER UNNTATT DEKNING i vilkårene. Og videre: LES kundevurderingene med lupe! OG FOR ALL DEL UNNGÅ Gjensidige HVIS DERE VIL UNNGÅ PROBLEMER ! ALLE andre er bedre en dette selskapet som har Null forsikrings-dekning, og Null kundeservice!
Helt ubrukelig selskap, tyveri selskap anbefales ikke i det heletatt. Styr faktisk unna. - Dårlig kundeservice når jeg mener dårlig så er det next level dårlig. - Sender ut fakturer uten rett! - ikke et troverdig selskap, du blir lurt kundeservice legger notat på deg hos alle andre behandlere hvis det er noe de er bestemt på så uansett hvem du snakker med får du ingen andre innblikk. -fikk meg til å bestille flybillter til 5000kr pga tapt fly som kundeservice bekreftet at de ville dekke. På telefon i samtalen. Man bli faktisk bare lurt av det selskapet Fins veldig mange bedre selskap.