Gjensidige Forsikring opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Høye egenandel på innbo. Småsaker. Ellers ingen kontakt
Gjensidige er det beste valget for unge folk mtp bil
Pluss forsikring som ikke dekker noe, men masse som IKKE dekkes! Etter n`10år som kunde i If ble jeg for knapt 2 år siden overtalt til å flytte til Gjensidige forsikring. Det var ikke måte på alle fordeler; lav premie, kjempegod deknings-vilkår og en personlig kundekontakt ved skade. Kundekontakt ville være han som solgte forsikringen. Og han forsvant med det samme han fikk min signatur på polisen, og borte ble han! Alt vel inntil vi fikk skade på hytta nå i februar ved årets nedbør. Ikke noe problem da vi har Hytte Pluss, tenkte vi. Det var store vannmengder som kom fra skrått terreng og inn på vår eiendom. Årsak var at nabo lengre oppe hadde frossen stikkrenner, og ledet overflate-vannet rett ut i terrenget. Og dermed ned til oss. Har kamera som viser om noe skjer på eiendommen. Skaden ble nettregistrert hos Gjensidige, men ingen personlig kontakt og jeg ble dermed overført til Polygon som ville ta en skadevurdering. Polygon tok en rask vurdering og kunne fastslå at det var vannskade på kjellerdør samt at plen (3 år gammel ferdigplen) var totalt skadd av stor vannføringen. Takstmann sa at begge disse skadene måtte rettes på. Jeg fikk deretter ingen status info ang. framdrift fra Gjensidige. Tok da kontakt med kundeservice, Gjensidige Skade flere ganger uten å få svar. Fire uker etter skaden fikk jeg svar fra en dame-person på skadeavdeling hos Gjensidige. Etter masse bortforklaringer og henvisninger til alt som IKKE dekkes av vår Hytte Pluss forsikring så ble konklusjon at ikke noe av denne skaden dekkes. Heller ikke naturskade dekkes. Jeg begynte å studere vilkårene og fant at det som DEKKES er bare en liten brøkdel i forhold til lista av det som IKKE DEKKES! Men etter min lesing av vilkårene så mente jeg at skade på hageanlegg (plen) ville dekkes. Jeg tok ny kontakt med denne personen, men hun stod fast ved det første vedtaket, Avslag og ingen dekning! Og saken ble avsluttet. Kort og konsist! For ikke å sitte å betale på en forsikring som ikke gir dekning ved en slik skade så ble det min tur til å ta en rask beslutning, kort og konsist! Jeg sa opp forsikringsavtalen med Gjenstridige TVERT, og er gått tilbake til mitt If Forsikring igjen nå. Til potensielle forsikringstakere til Gjensidige: LES vilkårene før dere biter på agnet. Og legg spesielt merke til ALT SOM ER UNNTATT DEKNING i vilkårene. Og videre: LES kundevurderingene med lupe! OG FOR ALL DEL UNNGÅ Gjensidige HVIS DERE VIL UNNGÅ PROBLEMER ! ALLE andre er bedre en dette selskapet som har Null forsikrings-dekning, og Null kundeservice!
Helt ubrukelig selskap, tyveri selskap anbefales ikke i det heletatt. Styr faktisk unna. - Dårlig kundeservice når jeg mener dårlig så er det next level dårlig. - Sender ut fakturer uten rett! - ikke et troverdig selskap, du blir lurt kundeservice legger notat på deg hos alle andre behandlere hvis det er noe de er bestemt på så uansett hvem du snakker med får du ingen andre innblikk. -fikk meg til å bestille flybillter til 5000kr pga tapt fly som kundeservice bekreftet at de ville dekke. På telefon i samtalen. Man bli faktisk bare lurt av det selskapet Fins veldig mange bedre selskap.
Dette selskapet har akseptert en skade -som en kommisjonsforhandler har meldt inn, uten mitt vitende og samtykke! Hverken Gjensidige eller forhandleren har orientert meg om hva som har skjedd, og nå gir de meg 750 kr i egenandel for "skaden"! De forstår ikke norsk heller tydeligvis, for mine meldinger tar de ikke til seg! Bytter nå selskap, for dette aksepterer jeg ikke! Dette står til stryk!
Avtalte pris og kjørelengde. Fikk en liten skade og da hadde jeg overkjørt kilometer fordi de hadde satt en annen kjørelengde i systemet sitt enn de hadde avtalt med meg. Fikk en ekstra regning på kr 3000. Sa opp mitt kundeforhold etter å ha vært i selskapet gjennom flere tiår.
Greit nok at forsikringen ikke dekker alt som kan skje med en bolig, men kundebehandler kan være høflig og respektfull overfor kunden, selv om kundebehandler muligens hadde en dårlig dag, og på det tidspunktet kanskje var lei av stressa og uvitende gamle damer med tilsynelatende uendelig mange dumme spørsmål. Det hadde vært på sin plass med litt menneskelighet og omtanke. Flåsete svar på konkrete spørsmål fører absolutt til bytte av forsikringsselskap. (Jeg fikk for øvrig bedre hjelp med spørsmålene mine av en person jeg traff på trening.)