Gjensidige Forsikring opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Jeg vet ikke hvordan jeg skal uttrykke meg om dette selskapet, men det er ille.. ordentlig ille. Takstmenn er rett og slett sleipe, ufine og useriøse, til tross for fremlagt dokumentasjon vedrørende skade på bil - Med ytre påvirkninger noe kasko dekker, nekter de ansvar for reparasjon. Hevder de fått informasjon fra eget skade-verksted som er 100% sikker på sin sak, til tross for at de ikke engang har sett på bilen/skader. Når jeg vennligst ber om referanse/grunnlag fra verksted blir jeg oppringt av takstmann - han hevder da at alt er tatt muntlig, noe jeg synes er rart i slikt sammenheng. Under samtal ble takstmann hissigpropp/ufin med kommentarer som "jeg gidder ikke å se på denne saken mere" ol. Jeg ble helt satt ut av telefonsamtalen fra Gjensidige. Ordentlig dårlig selskap er det! Styr lang unna
Ved skade har jeg fått god hjelp og raskt. Oversiktlig vilkår God kunde oppfølging
Bra firma med bra avtaler, og flinke til å hjelpe til med det man lurer på
Jeg må si jeg virkelig er glad for at jeg ikke er kunde i dette selskapet! Og det kommer jeg ALDRI til å bli heller!!! Jeg hadde ikke leiebil dekning hos mitt forsikringsselskap så derfor måtte jeg henvende meg til Gjensidige. Jeg hadde ikke skyld i skade. Men det har vært et mareritt uten LIKE å få hjelp fra Gjensidige! Saksbehandlingen tok nesten 4 uker selv om Gjensidige fikk de SAMME papirene fra meg som det Hertz hadde. Det går ikke an å få hjelp verken på telefon eller chat, siden Hertz er næring og jeg måtte kontakte næringsavdelingen. Den eneste kommunikasjonen de ønsket var på epost, Hvor svartiden er fra 1 - 2 dager. Jeg sitter fortsatt uten leiebil og får ikke svar på mine enkle spørsmål! Gjensidige eier ikke service, folka på kundesenteret er frekke og ufine og det virker som om de bevist trenere sakene for å slippe å gi meg leiebil dekning. Dere har sikkert skjøt det allerede, JEG ANBEFALER IKKE DETTE SELSKAPET! Så gjør meg en tjeneste styr unna!!
Skrevet tidligere, meget skuffende, kunne ikke følt meg mer snytt. Skammelig. Totalt skam.
Gjensidige fungerer greit med små helt opplagte skader. Men overhodet ikke ved mer komplekse saker, hvor man selvfølgelig er mest avhengig av forsikring. Vær på vakt mot takstmenn utsendt av Gjensidige, selv om de kommer fra eksterne firma. Disse er overhodet ikke uavhengige, og går svært langt i å frikjenne forsikringsselskapet for erstatningsansvar - det samme gjelder Gjensidiges skadekonsulenter. Disse er åpenbart resultat av en bedriftskultur hvor uærlighet og oppkonstruering av faktagrunnlag i selskapets favør, er altoverskyggende. Det samme gjelder Gjensidiges kundeombud, som opptrer på eksakt samme vis. Ved flere anlegninger har jeg dokumentert - både skriftlig og muntlig - overstyring av "uavhengig" takstmanns konklusjon, av både kundekonsulent og kundeombud, i tillegg til oppkonstruerte fakta. Gjensidige selger seg inn billig til nye kunder, men det hjelper svært lite når de gjør alt for å unngå forsikringsutbetaling når skaden først skjer.
Det er en dyr forsikring som ikke holder mål på oversikt i pris. Brått er det billig og brått er det dyrt. Uten å få informasjon om hvorfor det er så stor variasjon i prisene og hva som evt er feil Behandlingstid på skade har vært grei når det gjaldt oppgjør på dyr.