Gjensidige Forsikring opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Dere har gode priser, men hjelper lite når det blir rot med betalings systemet deres, og månedlige betalinger øker med 45% pga at enkelte betalinger detter igjennom. Dette har stor betydning når man er uføre og har lite spillerom i økonomien.
Må si jeg er imponert over hvor raskt Gjensidige behandlet min skademelding. Valgte å benytte forsikringen min da gressklipperen kastet en stein og knuste et stort vindu. Enkelt å levere skademelding med bilder og vedlegg.
Ikke mulig å få betale mnd regninger. Sender ut totalfaktura, og tar ikke hensyn til at man har bedt om og blitt lovet mnd avdrag. Dårlig!
Lokalt kontor med utmerket service. Ta en telefon og avtaler endres direkte. Hyggelige kundebehandler.
Enkelt å forholde seg til. Veldig bra på skadeoppgjør. Sender fornyelse hvert år, men jeg er usikker på om de er dyre eller billige. De kan bli flinkere til å gi informasjon om prisnivå. Feks har jeg en scooter fra 1999 der jeg tror jeg betaler for mye i forsikring. Samtidig tror jeg ikke det er noe bedre prisservice hos andre forsikringsselskaper.
Helt greit forsikringsselskap. Har ikke hatt behov for noe stor forsikringshjelp ennå så det blir vanskelig å bedømme akkurat den delen.
Jeg har hatt to mindre saker med Gjensidige nå over en lang periode som kunde. Begge ganger har saksbehandleren vært direkte uforskammet og krass fra første stund. Utrolig frustrerende å forholde seg til når en står midt oppe i en skade. Det merkelige er at dersom jeg ringer vakt nummeret så er alt hyggelig og blir ordnet med en gang. Helt tydlig at de har satt forskjellige typer folk på forskjellige steg i prosessen. Faktisk synes jeg at dette er en viktig tilbakemelding da de fleste som gir god tilbakemelding her aldri har vært forbi vakt-telefon steget. Og bare så det er sagt, det handler ikke om kroner og ører, det handler om at familier som står midt oppe i en boligskade eller annet møter en person som viser forståelse og erfaring med skader. For å nevne to eksempler: - I en sak ble jeg fullstendig overkjørt av takstmann med tekniske detaljer. Da jeg sjekket opp disse i etterkant viste de seg å være direkte uriktige og kun benyttet for å nettopp manipulere saken i en retning som Gjensidige/takstmann ønsket. - I en annen boligsak overlot Gjensidige så og si alt til forskjellige tredjeparter slik at jeg selv måtte ta arbeidet med å snakke med alle parter. Dvs at jeg ble sittende i telefon hver dag. Dette mener jeg strengt tatt at Gjensidige eller en tredjepart utnevt av Gjensidige burde ha stått for. Oppe i det hele ble kundebehandler hos Gjensidige byttet to ganger. Dette var ikke Gjensidiges feil, men informasjon om vi hadde fått ny kundebehander ble ikke gitt i noen av tilfellene. Det er vanskelig for meg å sjekke dette opp mot andre selskaper, men vil tro dette handler vel så mye om strategi og holdning hos selskapene og at det derfor kan være forskjeller.