If Skadeforsikring opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Saksbehandler gir dårlig saksbehandling og bruker lang tid på svar.
Hadde et godt inntrykk av If... inntil jeg byttet bil. Jeg sendte dem kopi av salgsmeldingen dagen etter at jeg solgte bilen. Kjøper var under 18 år, så hans far skrev også under på salgsmeldingen som verge/foresatt. Salgsmeldingen ble selvfølgelig også sendt Biltilsynet. For at kjøper skulle få omregistrere bilen på seg måtte begge foreldrene samtykke, men far hadde jo allerede tatt på seg ansvaret ved å signere salgsmelding. Biltilsynet hadde registrert bilen som solgt på den aktuelle datoen, men ikke ført opp noen ny eier. At den var solgt holdt ikke for If... De fortsatte å kreve meg for premie for bilen, i tillegg til den nye selvfølgelig. De første månedene betalte jeg dette manuelt, siden månedlig pris overskred beløpsgrensen jeg hadde satt på autotrekket. Så ga jeg beskjed til If... om at jeg ikke aktet å betale forsikring for en bil som de hadde fått bekreftelse på at en annen hadde tatt på seg det juridiske ansvaret for (far til kjøper). Om de annullerte forsikringen var den hans problem om den var uforsikret. Og hvis jeg fortsatte å betale forsikring ble det jo bare en hvilepute for å ikke sørge for omregistrering. If... nektet å sette min nye bil på egen avtale som jeg kunne betale videre på. Jeg måtte betale for begge. Da jeg nektet annullerte de like godt forsikringsdekning på begge bilene og rapporterte til Trafikkforsikringsforeningen at jeg hadde to uforsikrede kjøretøy. Det innebar 150 kr. per bil per dag i gebyr. Jeg nektet atter en gang, og sendte igjen dokumentasjon på at bilen som var årsaken var solgt for lenge siden, og at kun var If... sin firkantethet som hadde skapt situasjonen. Dette pågikk etter at ny eier hadde ordnet omregistrering. Selv om han ble registrert som eier fra korrekt dato, så forholdt If... og Trafikkforsikringsforeningen seg til datoen omregistreringen ble håndtert. Jeg nådde fortsatt ikke fram hos dem, og ble nødt til å klage saken inn for Finansklagenemnda. Den ga meg fullt medhold. Da først gadd If... å høre på meg. Ingen beklagelse. Kun at "de forstod at jeg opplevde det som en kjedelig sak". Ja, det var kjedelig for meg å bruke så mye tid og krefter på en opplagt sak. Og skremmende var det at If... hevdet at fagkonsulenter hadde sett på saken hos dem, og funnet ut at de handlet rett. Jeg har altså mere peiling på forsikring enn If... sine fagkonsulenter. -Og de reklamerer med at de er det uknotete forsikringsselskapet!!! Så usant som det kan bli.
For dyr. Får god hjelp, ved skade. Har fått god hjelp hos de.
Billig;) Jeg bare sjekker om noen er billigere, hvis det går an. ;)
If Skadeforsikring er et greit selskap å forholde seg til, men dessverre for dyre etter min mening.
Veldig dyrt for førstegangseiere på bil. Tar ca 30 min å vente på at noen tar tlf etter at akkurat ringte.
Sånn passe, men altfor dyre, +for mye aldersbetraktninger på ødelagt utstyr Hvis utstyr som virker før det blir ødelagt virker etter sin hensikt er det så godt som nytt, og burde bli erstattet som nytt.