If Skadeforsikring opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Fantastisk kundeservice! Sjeldent lang ventetid på telefon, veldig hjelpsomme og øker bonuser uten behov for å spørre. Det er likevel rom for tekniske forbedringer. Når jeg må øke kilometerstand eller endre forsikringsinformasjon finner jeg aldri de nye forsikringsdokumentene. Kun informasjonen oppført ved etablert forsikringsavtale. Vanskelig å finne frem i dokumentene rett og slett. Må bytte frem og tilbake mellom selskaper for å kunne se oppdaterte forsikringsdetaljer, og jeg er en teknisk kompetent 25-åring. Hadde det ikke vært for de tekniske utfordringene hadde jeg bare hatt IF hele tiden! 🙌
Jeg har alltid vært kunde hos If. Årsaken er at jeg alltid har opplevd god service, raskt oppgjør ved skade. Anbefaler dette forsikringsselskapet på det varmeste.
Forsikringspremie går opp over 20%, uten en eneste beskjed, å på tlf mener di at den er rett. Begrunnes med at etter covid, så er det mange flere som skader seg og slikt... Men lenge siden en har tatt hensyn til covid på det viset, så skjønner ikkje hvorfor den skal komme nå?! Dessuten så gikk nå ikkje forsikringspremie på livsforsikring eller generelt forsikring ned under covid, da alle satt inne... Di har tjent store penger under covid, så at di da kanskje månut med litt mer nå etter, så burde di regnet med det at folk kommer tilbake til normalen...
Jeg er godt fornøyd med IF. De har gode og komplette forsikringer, hyggelige saksbehandlere og god service. Men de har økt prisene en del i det siste. Så jeg ser meg rundt etter mulige andre leverandører.
I samband med flytting til leilighet, fekk vi gjennom megler tilbod om ei flytteforsikring frå If, som inkluderte gunstig inventarforsikring for eit år. I samband med det ba vi om tilbod på hundeforsikring, bilforsikring og heilårs reiseforsikring. Vi godtok tilbodet vi fekk, men oppdaga tilfeldig at reiseforsikringa vi har fått hos If berre omfatta meg, og ikkje ektefelle, uten at selgar gjorde merksam på det. Dei gamle forsikringane vart heller ikkje sagt opp hos det gamle forsikringsselskapet i samband med flyttinga. Når vi no sjekker prisen på heilårs reiseforsikring for begge to på If, er den så mykje høgare enn hos Gouda der vi var før, at vi vil sjekke heile forsikringspakken.
Først får du tilbud om en super forsikring. Når skaden da først er ute (skjult vannskade) da har man hatt forsikring for kort periode for at den skal gjelde. Recovery firmaet de bruker er meget useriøst. Gir sjelden beskjed når de kommer så det et bingo lotto. Etterlot gulv med spiker som stod opp som både jeg og bikkja tråkket på. Taket de la i kjøkken måtte de komme tilbake og fikse da det var ferdigstilt med en glippe mellom vegg og list.. så ikke pent ut. De har desverre ikke noe godt rykte på seg. Det er veldig synd da man har nok med skaden også skal man måtte gå å følge med på at det blir gjordt ordentlig.
Personen på kundeservice reiseforsikring reagerte med å skjelle meg ut fordi jeg ikke hadde satt meg inn i deres enorme blekke med vilkår når jeg satt i Thailand nesten uten internett på tlf. Med et dypt infisert sår i leggen som gikk inn til beinet ca og etter 3 uker med daglige sykehusbesøk reiste jeg hjem når såret en dag ble svart og det rant svart væske ut av det. Jeg fikk selv tak i en siste billig billett, uten at de "hentet" meg ut som jeg burde forstått at de måtte gjøre og godkjenne, selv om de allerede hadde godkjent alle mine sykehusutgifter. Jeg har aldri opplevd så dårlig og nedlatende kundebehandling i hele mitt liv, og jeg betaler over 5000kr i året for min reiseforsikring. Det gikk kun noen minutter etter denne samtalen, så hadde de også avslått hele kravet mitt om tapte feriedager: Over 3 uker med beskjed om å ikke kunne bade, trene, holde meg i ro og sykehusbesøk daglig i Thailand (sykehusbesøk og taxi betalte IF for uten problemer) og allerede betalt treningsopphold som jeg ikke fikk benyttet. Så 3 uker sittende inne på rommet på ferie med en skade er ikke nok for å få dekket tapte feriedager eller betalte aktiviteter i følge IF, selv om alt er godt dokumentert. At jeg ikke får dekket reise hjem er forsåvidt greit selv om jeg kun har søkt refundering av gebyret jeg betalte for å booke om min retur og ikke hele reisen. Det er avslag på hele mitt krav om tapte feriedager, tapte betalte aktiviteter og kundebehadlingen jeg reagerer sterkt på. Kun fordi jeg bestilte min egen returbillett og avbrøt ferien selv for å eventuelt slippe mer infeksjon og det det kan medføre av uopprettelige skader. De sier skriftlig i sitt avslag at denne skaden ikke er grunn nok til å reise hjem, og at deres erfaring av sykehus i Thailand er så bra at jeg kunne fortsatt videre behandling der. Dette er snakk om å ha et flere cm dypt åpent, infisert sår på leggen som ikke ville lukke seg, daglig drenering av puss og som sagt til slutt er blitt svart. Antibiotika både intravenøst og oralt hjalp dårlig, 37 varmegrader, bakteriefloraen der og med direkte møkkete sykehus og behandlere som ikke snakker Engelsk. Dette sier IF i sitt avslag er bra nok behandling. Lege og helsepersonell i min nærmeste familie derimot sa klart i fra at jeg burde reise rett hjem. Det er ingen grunn til å tro at IF sin utstrakte reiseforsikring kan hjelpe deg med noe som helst Mastercard som er gratis ikke kan. -Oppdatering. Jeg skal nå utredes videre i Norge da det viser seg at jeg muligens har fått skader i nerver i foten og såret fortsatt ikke er grodd skikkelig og er svart enda etter 6 uker. Mest sannsynlig fordi de holdt såret mitt åpent alt for lenge for å tjene på dette, og rotet rundt i såret daglig. Man kan jo bare undres over hva som kunne skjedd om jeg ble værende i Thailand. De har nå også etter tre klager ertstattet betalt treningsopphold for meg, men de nekter fortsatt å betale for tapte feriedager. Saken er klaget inn til Finansklagenemnda.