If Skadeforsikring opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Ønsker å fortelle en merkelig historie som sikkert ingen trur på. Har solgt meg ned på antall biler, hadde 5 biler totalt forsikret. Kvittet meg med 4 biler, 2 av dem har jeg hatt i 3 og 5 år, den tredje bilen har jeg hatt i ca 6 mnd og den siste bare i 1 mnd. I følge lovverket kan man kjøpe og selge 3 biler i året helt lovelig. If mener jeg ikke følger reglene og har satt sperre på meg. Har vært kunde hos if i over 12 år ingen utbetalinger og heller ingen skader 3 siste år. Kun en frontrute. Har prøvd å komme i kontakt med fagavdelingen 3 ganger mens sperren har pågått.Men fagavdelingen gidder ikke ta seg tid til å svare.Dette har nå pågått i over 5 mnd. Først trudde jeg de tullet med meg , men ser nå at de ikke gjør det. Ønsker nå å høre om andre også har opplevd liknende tilfeller i if. Det som virkelig skremmer meg, er hvis jeg virkelig skulle ha bruk for ifforsikring ved en skade, vil de også da bare gjemme seg uten at man får kontakt. Kommer aldri noen sinne anbefale et forsikringskap til noen som ikke tør fortelle hva jeg har gjort galt. Sorry. Med vennlig misfornøyd kunde.
Har en bekjent som betaler 2/3 av hva jeg betaler for de samme forsikringene.
First Vet fungerer så langt fantastisk. En konsultasjon på kvelds- eller helgetid sparte inn hele forsikringspremien for et år. Oversiktlig dekning.
Benyttet selskapet til å få fikset 2 små bulker på bilen. Etterpå så steg den månedlige prisen på forsikringen med en tusenlapp. De skulle vel ha tilbake pengene før jeg rakk å skifte selskap.
Hurtig og effektivt kundebehandling. Lett å komme i kontakt med-
Ikke rot det til med regningene, da setter de opp forsikringene med 20 000,- årlig
Meldte inn en skade på innbo og fikk til svar at de ikke ville utbetale erstatning da de påberopte seg 90% aldersfradrag. Jeg klagde og bad om grunnlag for dette absurde aldersfradraget og en uke senere får jeg til svar at de har sett på saken på nytt og kan tilby 60% aldersfradrag. Fortsatt uten å dokumentere hvordan de kom frem til aldersfradraget. Når jeg klager igjen bruker de nok ei uke på å svare. Og svaret de kommer med er kort og arrogant at jeg må godta tilbudet ellers henlegger de saken. Når IF bruker så lang tid mellom hver gang de svarer og forsøker seg først med et skambud av et erstatningstilbud på en relativt liten sak som dette egentlig var, så tør jeg ikke tenke på hvordan de er å forholde seg til skulle man trenge innboforsikring f.eks. i forbindelse med en brann.