Knif Trygghet Forsikring har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Ett forsikringsselskap som lover mer en de holder, de sender ut forsikringsavtaler som ikke forteller alt (gjelder katte forsikring) og de er ganske arrogant på tlf et lite service vennlig og kontaktperson er vanskelig å få i tale. De har Norges største egenandel ved skade (8000kr som det heller ikke er nevnt noe om i avtalen)ved tette rørledninger. De er noen kroner rimeligere ja, men når du trenger å bruke forsikringen er de blant de dyreste m.t.p egenandel osv, er nå i ferd med å bytte selskap
En skuffende og uprofesjonell opplevelse – av Knif Trygghet! Min mor opplevde en vannlekkasje på badet, som resulterte i følgeskader i både det underliggende kjellerrommet og i veggen på badet. Hun hadde en forsikring hos KNIF Trygghet som skulle dekke slike følgeskader, men hele prosessen har vært en stor skuffelse. Kommunikasjonen og oppfølgingen fra KNIF Trygghet har vært svært mangelfull. Allerede dag en ble det avtalt at min mor trengte hjelp til å utbedre skadene. Denne opprinnelige avtalen forsøkte de å bryte, og kom med et alternativt tilbud som innebar økonomisk kompensasjon i stedet for nødvendig utbedring. Beløpet de foreslo var urealistisk, i forhold til skadene som er påført. Et annet skuffende eksempel på dårlig håndtering er når jeg stilte et direkte spørsmål til en kundeveileder angående fukt i isolasjonen i veggen på badet. Jeg ble informert om at dette ikke var dekket, da isolasjon ble regnet som "innenfor stenderverk eller bjelkelag". Dette svaret er jo loddrett løgn. Isolasjonen befinner seg på utsiden av tettesjiktet som skal hindre vanninntrengning og er en del av den bærende konstruksjonen, og regnes ikke som innenfor stenderverket, slik KNIF først påstod. Da jeg senere ba om at påstanden deres skulle bekreftes skriftlig, endret de standpunkt og hevdet at dette hadde vært en misforståelse. Jeg har vanskelig for å tro at dette faktisk var tilfelle, ettersom spørsmålet mitt var spesifikt og svaret deres klart. Hadde det vært noen uklarheter, burde et profesjonelt forsikringsselskap ha stilt oppklarende spørsmål før de ga et så bestemt svar. Etter at de gikk tilbake på sitt opprinnelige svar, ba jeg om at de nå skulle dekke og utbedre alle følgeskader, inkludert de som måtte være i veggen, samt dokumentere hva som faktisk hadde blitt gjort. Dette har vi fortsatt ikke mottatt noen bekreftelse eller tilbakemelding på. Jeg er dypt skuffet over den totale mangel på profesjonalitet, redelighet og ærlighet fra et forsikringsselskap som KNIF Trygghet. Det virker som Knif Trygghet forsikring er mest opptatt av å finne smutthull for å unngå å utbedre de skadene de faktisk er ansvarlige for. Jeg kan på ingen måte anbefale dem til noen, og advarer alle mot å bruke deres tjenester.
Hyggelige personer,pris har vært greit,men alltid vil vi ha det rimeligere
Søkte om personforsikringer i 2 juli, leverte helseerklæring og når 10 September kom hørte jeg fremdeles ingenting, ingen status oppdatering. Når jeg etterspurte informasjon, så var de uhøflig på epost, sa at de allerede hadde svart meg i juli, men når jeg etterspør ny informasjon ca. 1 måned senere så forventer jeg et ordentlig svar, ikke et irritert svar fra kundeservice. Knif hadde ingen innsikt i status, de etterspurte heller ikke informasjon fra selskapet de brukte, de informerte meg om at normal behandlingstid var 2 uker. Selv etter mer enn 2 måneder så hadde jeg fremdeles ikke hørt noe, på tross av at jeg spurte flere ganger. Når jeg da ønsket å si opp forsikringene tilbake i tid, noe Knif tilbød meg både 1/8 og 10/9 på epost, så ønsket jeg å benytte meg av dette. Dagen etterpå så nektet Knif meg oppsigelse tilbake i tid. De påtok seg ingen ansvar for dårlig håndtering av min sak. Jeg har aldri opplevd dårligere kundebehandling enn den lille tiden jeg var i Knif, anbefaler ikke dem til noen, skikkelig uprofesjonell håndtering av min sak. Jeg sendte inn klage for 6 dager siden, har heller ikke hørt noe der.
Hei, Solveig. Så leit å lese om din opplevelse med oss. Vi ønsker jo selvsagt at du hadde hatt en bedre opplevelse enn det du beskriver her. Dessverre er det slik at det noen ganger tar lenger tid enn normalt i behandling av søknader. Vi beklager at du opplevde å ikke få tilstrekkelig med informasjon eller gode svar underveis i behandlingstiden. Vi setter pris på tilbakemeldingen din og vil ta med oss dette videre. Hvis du har sendt oss en klage, vil du motta svar på den innen 14 dager fra du sendte den.
Ingen hjelp å få når man må bruke reiseforsikring. Fikk dekt 900 kr av 6000 kr som ble brukt da kofferten forsvant på flyet til syden. Kommer ikke langt med 900 kr til toalettsaker og klær til 2 personeri en uke
Hei! Så leit å høre at du har hatt en slik opplevelse av oss. Hvis du mener at vi har gjort feil i saksbehandlingen ønsker vi at du tar kontakt med oss, slik at vi kan se nærmere på dette. På nettsiden vår kan du også lese om klagemuligheter; https://www.kniftrygghet.no/Klagemuligheter
Kjempe dårlig kundeservice. Elendig forsikringsselskap!!! Har fått vannskade men fikk avslag og de sa opp alle mine andre forsikringer fordi jeg har hatt flere vannskader. Hyggelige når de vil ha kunder men ikke noe hyggelig når kunder trenger hjelp. De ville ikke sende en takstmann heller for å se skader. For Mail at de sier opp alle mine forsikringer. Anbefales IKKE!!!!
Hei. Så leit å høre at du har hatt en slik opplevelse av oss. Hvis du mener at vi har gjort feil i saksbehandlingen ønsker vi at du tar kontakt med oss, slik at vi kan se nærmere på dette. På nettsiden vår kan du også lese om klagemuligheter; https://www.kniftrygghet.no/Klagemuligheter
Var hos Knif i ca et halvt år. Byttet til dem da de var billigst og virket som seriøse. Etter et halvt år meldte jeg inn en skade da jeg fant ut at det rant vann på innsiden av kledningen. Vannet kommer inn i veggen trolig etter montasje av solcelle panel på taket Leverandøren sa de kunne fikse dette sålenge en takstmann sa at skaden kom fra dem. Knif derimot nekter å sende en takstmann intill jeg kan vise til en form for fukt skade inne i huset. Jeg sendte over video og bilder at det renner vann ut av kledningsbordene og viste til artikler som sier dette vil utvikle seg til råte og fukt skade. Men de nekter å sende noen intil jeg kan bevise en skade innendørs. Dette er også med deres beste super forsiking på huset. I tillegg fikk jeg en mail fra dem om at siden jeg hadde noen flere forsikrings saker en de trodde så avslutter de forsikringene mine etter 14 dager. De sa de skulle fullføre behandlingen den pågående saken, men klarer å slette brukeren min samme dag og påstår jeg ikke har aktive forsikinger hos dem. Jeg måtte vise til deres egen mail hvor de sier de skal behandle ferdig saken, for at de skal gidde å svare på skadesaken. I skrivende stund 20 dager etter jeg sa ifra har jeg fortsatt ikke tilgang til profilen min hos dem. Alt virket fint intill man får en skade Styr unna.
Hei Jørgen, Så leit å høre at du har hatt en slik opplevelse av oss. Hvis du mener at vi har gjort feil i saksbehandlingen ønsker vi at du tar kontakt med oss, slik at vi kan se nærmere på dette. På nettsiden vår kan du også lese om klagemuligheter; https://www.kniftrygghet.no/Klagemuligheter